טיול מאורגן לסקוטלנד לציבור הדתי

שייט כשר לאיים הבריטיים

16 יום

באניית הפאר Holland America Nieuw Statendam

שייט מאורגן הכולל ארוחות גורמה כשרות מבושלות טרי באנייה וטיול מאורגן.
משגיח כשרות צמוד, מדריך ישראלי מלווה מהארץ וסיורי חוף בעברית בכל נמלי העגינה.


מסלול השייט

אודות האנייה
האנייה החדשה Nieuw Statendam היא האנייה הגדולה ביותר של הולנד אמריקה שהוכתרה במשך 24 שנים ברציפות כנותנת תמורה מלאה לכספך, האניות אלגנטיות וחדריהם מרווחים ב-25% בממוצע מחדרים דומים באניות אחרות. האנייה  משיטה כ-2650 נוסעים, היא הושקה בשנת  2018  בעיצוב מרשים ומרווח ומספקת חווית שייט מדהימה ויוקרתית שכן גם השירות אדיב ועטור פרסים. באנייה תוכלו ליהנות מפעילויות משלל סוגים, לדוגמא מאזור סדנאות לבישול ואומנות, ספא, סדנאות דיגיטליות, בתי קפה, חדר כושר, חנויות יוקרתיות, הפעלות לצעירים, טיילת, ארוחות ברמת 5 כוכבים, הופעות חיות, ברים, קזינו ועוד.

אוכל כשר ברמה שלא הכרתם:
* משגיח כשרות צמוד לקבוצה לאורך כל הטיול בים וביבשה.
* אוכל גורמה כשר טרי מבושל באנייה.
* שף פרטי באנייה.
* תנור וכלים כשרים.
* ספר תורה ואולם לתפילות מאורגנות.
* קבלת שבת עם קידוש בערבי שישי ושבת.
* נרות אלקטרונים באנייה בשבת.

מסלול הטיול

במהלך הסיור נראה את מבצר כריסטיאנבורג בו שוכן הפרלמנט הדני, פסל בת הים הקטנה, הסמל של קופנהגן, מזרקת גפיון, הקתדרלה, הארמון המלכותי, תעלת ניהאבן ועוד. נסיעה למלון לקבלת החדרים ומנוחה.

סגור

לאחר שנרד מהאנייה נחל את סיורנו ברכב וברגל בעיר העתיקה של אדינבורו. נסייר באזור ה-Royal Mile המשתרע ממצודת אדינבורו המרשימה עד ארמון הולירוד (Palace of Holyrood Housew). נסייר במצודה המרשימה ונראה חפצים השייכים לבית המלוכה הסקוטי לדורותיו. בהמשך נראה את הקתדרלה הגדולה ביותר בסקוטלנד St. Giles Cathedral ובניין הפרלמנט המודרני של המדינה. נשוטט בסמטאות הציוריות של העיר ונהנה מהאווירה המיוחדת השוררת בהם. נמשיך מכאן לחלקה השני והחדש של העיר שנבנתה החל מהמאה ה-18. נסייר בפארק הציבורי Princess Street Gardens ממנו נוכל לצפות על מצודת אדינבורו המרשימה, נמשיך לרחוב ג’ורג’, אזור קניות ובילוי בו נוכל להסתובב להנאתנו ולחוש את העיר. אם יוותר זמן, נעלה גם לתצפית יפה על העיר ממרומי גבעת קלטון. נחזור לאנייה להתארגנות לשבת, ליל שישי חגיגי ומיוחד במינו מחכה לנו עם הדלקת נרות, קבלת שבת, קידוש וסעודת שבת כהלכתה באניית הפאר של הולנד אמריקה.

סגור

אם תהיו מסוגלים להסיר את עיניכם ממי הים הצלולים הצבועים בצבע טורקיז ומחוף הים החולי הלבן לצד האתר, תוכלו לשוטט ברחובות הכפר הוותיק שבתיו נבנו עוד לפני בניית הפירמידות במצרים ובהם אף נשתמרו רהיטי האבן ששימשו את תושביו. מהכפר Skara Brae נמשיך לאחוזת בית יפהפייה מהמאה השבע עשרה – Skaill House, הממחישה את אורח החיים באיים בתקופה זו. האגדה מספרת שהאחוזה רדופת רוחות, אך נרגיעכם בהבטחה שמדובר ברוחות ידידותיות בלבד! בדרכנו נעצור קלות לצפייה וצילומים של תופעת הטבע המרהיבה של התנפצות גלי הים בעוצמה חזקה אל קיר המצוקים ב Yesnaby Cliffs שבעקבותיה יותזו סילוני מים לכל עבר. נמשיך בנסיעה לעבר אתר היסטורי מרתק נוסף – Ring of Bodgar – 36 לוחות אבן היוצרים מעגל שהוא השלישי בגודלו בבריטניה, כאשר האתר המפורסם מבניהם הוא Stonehenge בדרום אנגליה. הקמת האתר מתוארכת ב-2,500 שנים לפני הספירה, אך מטרת שימושו עדין לוטה בערפל של איי אורקני. עמוסי חוויות מיום מדהים זה, נחזור לאנייה להמשך ההפלגה.

סגור

זהו הקרב האחרון שנערך על אדמת סקוטלנד! נסייר באתר ונלמד על מהלכי הקרב החשוב הזה. נמשיך לגבעת המצודה החולשת על העיר, זאת המצודה הנזכרת במחזהו המפורסם של שייקספיר – “מקבת”. נראה את פיסלה של פלורה מקדונלד שהצילה את מנהיג הסקוטים בוני פרינס צ’רלס שנס משדה הקרב. מכאן נמשיך בנסיעה לעבר אגם לוך נס המפורסם המתחיל בצפונה של העיר ונודע בכל העולם בשל המפלצת המיתולוגית מלוך נס ש”נצפתה” בו במהלך הדורות האחרונים והונצחה בתמונות וכתבים רבים. נראה דגם של “המפלצת” ונשוב לאנייה להמשך ההפלגה.

סגור

לאיים ההיברידיים היסטוריה ארוכה המתחילה לפני כעשרת אלפים שנה. במהלך השנים האיים נכבשו ויושבו על ידי הויקינגים במשך תקופה שנמשכה כמה מאות שנים. כיום תושבי האיים ידועים בתרבות הגאלית, בצניעותם ובהכנסת האורחים שלהם.

סגור

לאחר שנרד מהאנייה ניסע לסיור בעיר גלזגו (Glasgow), העיר הגדולה ביותר בסקוטלנד, והשישית בגודלה בבריטניה. העיר הוכרזה כ”בירת התרבות של אירופה” בשנת 1990 . נסייר בעיר ונראה את הקתדרלה היפה שלה הבנויה בסגנון גותי, בנין העירייה המרשים, אולם הקונצרטים המפואר, ונטייל רגלית בפארק Polock. כמו כן נסתובב במרכז העיר התוסס באזור ככר ג’ורג’ ונהנה מאווירה סקוטית אמיתית.

סגור

נעבור את גשר הפיות “Fairy Bridge” – שעל פי אמונת המקומיים, יברכו אותנו בשפתם ב Laa Mie או בנסיעה טובה בשפתנו. נמשיך בנסיעה לעיירה קרניש (Cregneash) לביקור במוזיאון לתרבות המקומית. בשל ריחוקה, עיירה זו הייתה מבודדת מיתר חלקי האי, ולכן נשתמרו בה מנהגים ואורח חיים ייחודיים אשר נעורים מחדש לחיים במוזיאון זה. לאחר הביקור בעיירה, פנינו מועדות אל פנים הארץ שהאקלים והגיאולוגיה יצרו את נופיה המרהיבים, ובשל כך זכתה לכינוי “מישורי גן העדן”. נחצה עמקי נהרות קסומים וגבעות מוריקים ופריחה בשלל צבעים, ונצפה בבתי אבן עטויי גגות ציפחה. בהתרוממות נפש ממראות מיפי הטבע שזה עתה חווינו, נחזור לעיירה דאגלס לעלייה חזרה לאנייה והמשך השייט.

סגור

עם העגינה נצא לסיור היכרות רגלי עם העיר, במהלכו נבקר ברובע הסיני, חורבות קתדרלת סנט לוקס שהופצצה במלחמת העולם השנייה, נחזור בזמן לימי נעורינו בביקור מרתק במוזיאון הביטלס ונסיים בשיטוט באזור מעגן היאכטות ע”ש הנסיך אלברט השוקק חניות בוטיק, בתי קפה ומסעדות. נחזור לאנייה להתארגנות לשבת, ליל שישי חגיגי ומיוחד במינו מחכה לנו עם הדלקת נרות, קבלת שבת, קידוש וסעודת שבת כהלכתה באניית הפאר של הולנד אמריקה.

סגור

נבקר במשרדים האורגינליים של White Star Line Offices שמהם עלו 123 איש על סיפונה של הטיטניק להפלגה הגורלית שלה. נסייר במקום שהוא מוזיאון אינטראקטיבי המתעד את הטיטניק במסמכים, סרטים ומוצגים שונים. נעמוד על הרציף ממנו הוסעו הנוסעים לאניה שממנה לא חזרו… נמשיך דרך העיר האונברסיטאית קורק למצודת בלרני (Blarney Castle) שהשתמרה בצורה יפה מאוד ונראה את “אבן הנשיקות” המפורסמת שבה. נעפיל לראש המצודה הציורית ונשקף על הסביבה הירוקה שמסביבה ולאחר מכן נצא לטיול מהנה בגני המצודה המטופחים המכילים עשרות מיני אחר הצהרים נחזור לקוב ועל פי הזמן שיוותר נוכל לסייר בין החניות ובתי הקפה שבמרכז העיירה לפני שנשוב לאנייה להמשך ההפלגה.

סגור

נראה את הכנסייה הקטנה ביותר בעולם שחופתה בשברי חרס ונוכל לראות את ביתו של הסופר המפורסם והמוערך – ויקטור הוגו שכתב את כמה מעבודותיו המצליחות ביותר, כולל את היצירה הידועה “עלובי החיים” כאשר שהה בגלות בגרנזי.

סגור
תאריכים ומחירים

תאריכים ומחירים

יציאה
חזרה
ימים
מחיר
תוספת ליחיד
מדריכים
הערות
קובץ להדפסה

החבילה כוללת

* המעוניינים בג’יפ ל-2 נוסעים, תוספת של 285$ לאדםטיסה בינלאומית כולל מיסי נמל
* הפלגה בת 14 לילות באניית הפאר Holland America Nieuw Statendam על בסיס פנסיון מלא.
* לילה בקופנהגן במלון בדרגת תיירות טובה ע”ב ארוחת בוקר
* סיורי חוף בעברית בכל נמלי העגינה למעט בשבתות.
* בימי סיורי החוף באנייה חצי פנסיון – ארוחות כשרות לאורך כל הטיול! (אפשרות להכנת סנדוויצ’ים).
* ביקורים והעברות בהתאם למסלול הטיול באוטובוסים מפוארים וממוזגים.
* מדריך ישראלי מצוות שי בר אילן.
* משגיח כשרות ואחראי על המטבח הכשר.
* דמי תשר (טיפים) לנותני השירותים המקומיים (מדריכים מקומיים ונהגים).

אוכל כשר ברמה שלא הכרתם:
* משגיח כשרות צמוד לקבוצה לאורך כל הטיול בים וביבשה.
* אוכל גורמה כשר טרי מבושל באנייה.
* שף פרטי באנייה.
* תנור וכלים כשרים.
* ספר תורה ואולם לתפילות מאורגנות.
* קבלת שבת עם קידוש בערבי שישי ושבת.
* נרות אלקטרונים באנייה בשבת.

המחיר אינו כולל

* טיפים לנותני השירותים באנייה (16$ לאדם ליום).
* טיפים למדריך (נהוג לתת 5$ לאדם ליום).
* טיפים לאיש האופרציה הכשרה (נהוג לתת $5 לאדם ליום).
* ביטוח נסיעות ומטען ו/או ביטוח ביטול נסיעה.
* כל מה שאינו תחת “החבילה כוללת”.

כדאי לדעת

הערות
* מחיר הטיול מבוסס על מינימום של 25 נוסעים משלמים.
* יתכנו שינויים בסדרי הביקורים באתרי העיר על פי החלטת המדריכים במקום.
* בכל מקרה של שינוי, ביטול או תקלה הקשורה לטיסות, לשיט או לתעבורה תחול האחריות על חברת התעופה או התעבורה.
* יתכנו שינויים במסלול הטיול עקב שינוי בזמני טיסות פנימיות וסיבות אובייקטיביות אחרות.
* בצוע הטיול כפוף לתנאים ואחריות כפי שמופיעים באתר.
* יש לוודא שהדרכון בתוקף ל-6 חודשים לפחות.
* שינויים במחירי הטיסה המושפעים מהתייקרות היטלי הדלק והביטחון ומיסי נמלי התעופה לאחר תאריך 1.1.23

תנאי תשלום
* מרגע ההרשמה ועד 90 יום לפני יציאת הטיול יחויב הנוסע ב-300$ דמי רישום בלבד.
* מ- 89 יום ועד 61 יום לפני יציאה הטיול יחויב הנוסע ב- 50% מעלות הטיול.
* 60 יום לפני יציאת הטיול סגירת תשלום.

תנאי ביטול
• עד 90 ימי עבודה* לפני יציאת הטיול יחויב הנוסע ב-47$ דמי רישום בלבד
• 89-61 ימי עבודה* לפני היציאה יחויב הנוסע ב-50% משווי הטיול
• 60-31 ימי עבודה* לפני היציאה יחויב הנוסע ב-75% משווי הטיול
• מ-14 ימי עבודה* לפני יציאת הטיול עד למועד היציאה יחויב הנוסע בכל מחיר הטיול כולל כל העלויות הנלוות
במידה וכורטסו טיסות כלשהן או נקנו שירותים נוספים (ויזה, למשל) יתווספו מחיריהן לדמי הביטול הנקובים
* ימי שישי ושבת, ימי חג וחול המועד בארץ, ימי א‘ וחגים בחו”ל אינם נחשבים למניין ימי עבודה.

css.php