סמינר גליציה ממזרח למערב

8 יום

הערים והעיירות הנאות שכל אחת מהן היא שכיית חמדה המשופעת גם בנופים נאים ובתלי מלים

המסע הייחודי במרחב היהודי, בו חיו במשך אלף שנים קהילות שלמות, מפוארות וחשובות. המקומות שכל אחד מהם נושא עולם ומלואו- רבנים גדולי שם, חסידים, מתנגדים, סופרים ומשוררים, אנשי רוח והיסטוריונים .

הערים והעיירות הנאות שכל אחת מהן היא שכיית חמדה המשופעת גם בנופים נאים ובתלי מלים- המסע ישלב בין עבר להווה בין עולם שהיה לשרידיו של עולם ססגוני רב עלילה

סגור

מסלול הטיול

לאחר הנחיתה נצא לעיירת הנופש הידועה זאקופנה, שבאזור הרי הטטרה והידועה בנוף הייחודי שלה, מעין שוויצריה שבפולין. נשמע על תולדות היהודים במקום וכן את סיפורה של לנה קיכלר מהספר “מאה ילדים שלי”. נסייר בעיירה הציורית ונעלה ברכבל אל הר הגובלקה לתצפית מרהיבה. נטייל במדרחוב ובשוק המקומי, שהיו מחוזות הנופש של רבים מיהודי פולין. בהמשך נגיע לעיירה החסידית נובי-סאנץ (צאנז- Nowy Sącz), בה פעלה שושלת הלברשטם. נראה את שרידי הטירה שבנה המלך קז’מייז’ השלישי ונסייר ברחובה הראשי, אגב התוודעות לסיפורה של הקהילה היהודית במקום. לקראת ערב נשוב למלוננו בקרקוב בו נלון בכל שהותנו.

סגור

נראה את בית הכנסת הסמוך לחומת העיר ואת המגדל  המרשים שבכיכר העתיקה, עליו כתב הסופר י.ל.פרץ שהתגורר במקום. נטייל בסמטאות הציוריות לעבר הקתדרלה, בה מוצג ציור מיוחד ‘טבח החפים מפשע’ הקשור לעלילת דם נגד היהודים. בהמשך נגיע למיילץ (מעליץ- (Mielec, שהיתה העיר הראשונה בפולין שנבחרה להיות “נקייה מיהודים”. נראה את האתר המציין את מיקומו של בית הכנסת שהיה כאן ואת בית העלמין העתיק. נמשיך לאתר המרגש “יער הילדים” שבלב יער בוצ’ינה, שם מצויים מספר בורות הרג, ונראה את האתר הייחודי המציין את “אקציית הילדים” שנערכה בעיר טרנוב. את היום  נחתום בטרנוב, אליה הגיעו יהודים כבר במאה החמש-עשרה. נסייר בעיר העתיקה וברחוב היהודים, נכיר את יצירת המשורר והסופר המשכילי מ.ד.ברנדשטטר ונראה את שרידי בית הכנסת שפעל בה. לקראת ערב נשוב לקרקוב.

סגור

מכאן נמשיך לעיירה חצ’נוב שקהילתה המפוארת עסקה בפעילות ציונית ולימודי עברית. העיר ידועה כעיר שבה היה מפעל הקטרים הראשון  בפולין. נראה את אנדרטת “הניצחון והחירות” ואת כיכר העיר המהודרת . בשעות הצהריים נשוב לקרקוב “בירת הדוכסות הגדולה” ונסייר באזור הגטו, בבית המרקחת המפורסם, במפעל שינדלר, ונלמד על גורלם של יהודי קרקוב  בימי מלחמת העולם השנייה. נראה את מתחם ה’וואוול’, המשקף את גדולתה של פולין בימי הביניים. נסייר במרכז העתיק שהוכרז ע”י אונסק”ו כאתר מורשת עולמי. נראה את בית כנסת הרמ”א ונבקר בבית הקברות העתיק שמאחוריו .

סגור

נראה את שכיות החמדה הרבים בה, הכיכר הססגונית, הקתדרלה ושאר בניינים המעידים על העושר הארכיטקטוני כמו גם התרבותי של קרקוב, נשמע על הצייר יאן מטייקו, גדול ציירי פולין, שצייר בין השאר את יהודי פולין. נתוודע לאחד מגדולי המשוררים ביידיש מרדכי גבירטיג ונראה את ביתו. נקרא משיריה של והמשוררת הפולניה, זוכת פרס נובל ויסלבה שימבורסקה. נערוך סיור מעבר לנהר ונכיר את פניה הנוספים של העיר. בערב נקיים שיעור על הרמ”א.

סגור

משם נצא לעיירה ליז’נסק הידועה נבקר בציון קברו של ר’ אלימלך, מאבותיה של החסידות בפולין, ונתבונן בכנסיה הברנרדינית המרשימה הנמצאת בסמוך, שכמו קברו של הצדיק אף היא מהווה מוקד עלייה לרגל עד היום. תחתנו האחרונה בפולין תהיה מחנה ההשמדה בלזץ’. נבקר באתר ובאנדרטה המיוחדת המציינת את שואת יהודי גליציה. בתום טקס ההתייחדות, נשים פעמנו אל העיר למברג- לבוב- בירת גליציה המזרחית. לינה בלבוב

סגור

מלבדו כתבו עליה גם  החוקר דב סדן, הסופר יוזף רות והסופר שלום עליכם, שהדגישו את יופיה וחשיבותה, מעבר להיותה עיר של גדולי ההשכלה עליהם נשמע. “עיר יפה היא ברודי הזאת”, אמר עליה מוטל בן פייסי החזן, גיבור ספרו של שלום עליכם, ואנו נצא בעקבותיהם ונתמקד גם בבית הכנסת הבית העלמין העצום שבשולי העיר. מכאן נצא, בעקבות יודיל חסיד לעיירה סאסוב, ונפקוד את עירו של ר’ משה לייב מסאסוב, ונשמע על קורותיו ועל החסידות שייסד. נמשיך לעיירה בוסק, שכונתה בפי עגנון “לביבה של גויים”. נראה את בית הקברות העתיק ביותר בגליציה ואת בית הכנסת שהפך לכנסיה. נקרא בסיפורי עגנון ונשמע גם על התנועה הפראנקיסטית כאן. בשעות הערב נחזור ללבוב.

סגור

נשמע על הסופרים גרשון שופמן, אשר ברש, ש”י עגנון ויוסף חיים ברנר במקום. נתמקד בתולדותיו של המשורר אורי צבי גרינברג, שחייו קשורים בעיר, ואשר כתב עליה באופן נדיר ומרגש. בשעות הצהריים נצא לעבר העיר סטניסלב (איבנו-פרנקובסק). תחנתנו הראשונה תהיה העיירה פרמישלאן, שאף בה שהה יודיל חסיד ונשמע על חסידות פרמישלאן ועל חסידות קאליש הקשורה אליה. נמשיך לעיירה רוהאטין  ונקרא את הפרק “ר’ יודיל חסיד משיא את בתו ברוהטין” על רקע נופיה של העיירה הנמצאת בין שני הרים שאחד מהם נקרא “הר השדים”. נראה את הכיכר המרכזית ונשמע על יהודי העיירה ועל חשיבותה כעיירה שבה הוקם בית הספר העברי הראשון בגליציה.  מכאן ניסע לעיר איבנו-פרנקובסק, נערוך סיור קצר בכיכר השעון הצבעונית ונגיע למלון בו נלון.

סגור

אחרי מלחמת העולם השניה נכתב הספר המונומנטלי “עיר ומלואה” שהוא אנדרטה מרשימה שהעמיד לה עגנון. נסייר בעקבות גיבורי היצירות, נפתח בתחנת הרכבת ממנה יצא עגנון לארץ-ישראל ודרכה שב לביקורו האחרון בעיירה. נבקר במרכז העתיק של בוצ’אץ’ – בית המועצות השוק, לאורך נהר הסטריפא, הגימנסיה,  בית העם  ובית הקברות. מכאן נשים פעמנו לשדה התעופה של לבוב, לטיסה ישירה ארצה. תם מסע בארץ ומלואה.

סגור
תאריכים ומחירים

תאריכים ומחירים

יציאה
חזרה
ימים
מחיר
תוספת ליחיד
מדריכים
הערות
קובץ להדפסה

מחיר הטיול כולל

*טיסה ישירה לקרקוב.    טיסה ישירה מלבוב לתל אביב.
*מיסי נמל ביטחון ודלק נכון ליום 1/1/18
*חצי פנסיון.  כשר
*אפשרות להכנת כריכים לצהרים
*מים מינרליים
*אוטובוס תיירים ממוזג לביצוע התכנית
*סיורים וכניסות לאתרים כמצויין בתכנית
*מדריכים הרב ד”ר בני לאו , ד”ר רוחמה אלבג ומדריכים מקומיים.
*ערכת שמע אישית טיפים לנותני
*טיפים לנותני השירותים בחו”ל

המחיר אינו כולל

*כל מה שאינו  מצוין בסעיף המחיר כולל
*ביטוח נסיעות, בריאות ומטען
*הוצאות בעלות אופי אישי
*טיפים לצוות הישראלי
*שינויים במחירי הטיסות ו/אומיסים, היטלי דלק וכו’.

 

כדאי לדעת

תנאי ביטול:
*עד 30 ימי עבודה לפני יציאת הטיול יחויב הנוסע ב47 $
*מ14-29 ימי עבודה לפני יציאת הטיול יחוייב הנוסע ב50%
*מ 13-7 ימי עבודה יחוייב הנוסע ב75%
*מ6 ימי עבודה 100% דמי ביטול.
*יש לוודא שהדרכון בתוקף ל 6 חדשים מיום יציאת הטיול

css.php