טיול לבלארוס וליטא

8 יום

"מאין נחלתי את שירי": טיול בהדרכת תחיה תמרי ונילי בן ארי

בין בלארוס לליטא – מסע אל מקורות היצירה היהודית, הציונות והזמר העברי.
טיול “מאין נחלתי את שירי” הוא טיול מיוחד ושונה. במהלכו נראה את הנופים המיוחדים של בלארוס וליטא ואתריהן ההיסטוריים. מראות וסיפורי מקום. נראה ונספר באתרים, של עולמן הנעלם של קהילות בלארוס וליטא. זהו מסע אל מקורות היצירה היהודית, היוצרים שפעלו שם, גיבורי התרבות, שהגיעו ממקומות אלה. נתוודע אל מרכזי החכמה וההלכה היהודית. נבקר במוקדי ראשית הציונות, ונראה את כור מחצבתם של גדולי השירה והתרבות שצמחו שם.

מסלול הטיול

נתחיל את סיורנו באזור העתיק של העיר, היושבת על מפגש הנהרות ניימן ונריס, ונעבור ברחובות הקרויים על שמותיהם של הסופר אברהם מאפו ואבי שפת האספרנטו לודוויג זמנהוף. מכאן נמשיך לבית הכנסת ולאנדרטה המרשימה לזכר הילדים היהודים שנספו בשואה. נבקר בבית בו התגורר ופעל השגריר היפני סוגיהורה שהציל יהודים רבים וקיבל אות חסיד עולם על מפעל ההצלה. נסייר ב”סלובודקה” – פרבר העיר שהיה מאוכלס ביהודים רבים. כמו כן נבקר בבניין הישיבה המפורסמת וברחובות הגטו של יהודי קובנה בהמשך נבקר במקום בו חיבר הסופר אברהם מאפו את יצירותיו הגדולות ובהן “אהבת ציון” ו”אשמת שומרון” נעסוק בתהליכי התפתחותה של הספרות העברית החדשה. במהלך הביקור נבקר בבית בו גדלה המשוררת לאה גולדברג כלת פרס ישראל, ונשוחח על געגועיה ל”ארץ אהבתה”. נראה את חצר הגימנסיה העברית “שוואבה” בה למדה ונדון במקומם המרכזי של הרעיון הציוני ושל השפה העברית בעולמם של יהודי ליטא. נסיים את היום ב”פורט התשיעי”, המצודה ששימשה כמחנה מעצר ומוות בתקופת מלחמת העולם השנייה וכבית סוהר לאסירים פוליטיים בתקופות שונות. נראה את המצודה ואת האנדרטה עצומת המימדים שהוקמה במקום. נשוב אל וילנה ללינה וארוחת ערב.

סגור

נתחיל את הסיור בטירה העצומה המציגה את ההיסטוריה המעניינת והייחודית של האומה הליטאית, וכן נראה את המוזיאון הקראי המשקף מאות שנים של חיי הקראים בליטא ונרחיב את ידיעותינו על הקראים גם במלחמת העולם השנייה. נחזור למלון בווילנה להתארגנות לשבת. לינה וסעודת שבת בווילנה.

סגור

נצעד בעקבותיהם של איציק ויטנברג, אברהם סוצקבר ואבא קובנר בסמטאות הגטו ובחצר בנין ה”יודנראט”, וכן ליד בניין התיאטרון היהודי. במקום בו פעלה “ספרית שטראשון” הידועה. בחצר בה נולד וגדל הפסל מרדכי אנטוקולסקי נקדיש זמן מה למפגש התרבותי המרתק שבין האמן היהודי ועולם הפיסול הרוסי . כן נשוחח על הרופא היהודי ד”ר צמח שאבאד שהונצח בספרו של קורניי צ’וקובסקי “לימפופו”. נסיים את היום בביקור בבית הדפוס המפורסם ביותר בעולם היהודי, “האלמנה והאחים ראם”. כאן נעסוק בשאלת מקומו של הספר בעולמם של יהודי מזרח אירופה ובמוציאים-לאור כסוכני תרבות. כמובן שיהיה גם זמן מנוחה בשבת כי הרי שינה בשבת תענוג. לינה בווילנה.

סגור

שם גם נשמע על יהודי העיר שלמדו במוסד זה. נשלים את התמונה בשירו המקיף של המשורר זלמן שניאור “וילנה” שהוא הומאז’ מרגש לעיר.. בתום הביקור לקראת צהרים ניפרד מווילנה ונעבור אל בלארוס. נחצה את הגבול ונגיע אל וולוז’ין “אם הישיבות” לאחר סיור במקום נמשיך אל מינסק בירת בלארוס בה נלון.

סגור

כאן נימצא אתר זיכרון לאומי מונומנטלי המוקדש ל-185 כפרים שבשנת 1943 נשרפו על יושביהם בידי הנאצים כנקמה על פעילות הפרטיזנים. הסרט הסובייטי המפורסם ” צא וראה” בבימויו  של אלם קלימוב. נבקר באנדרטה המרשימה בחאטין ונשוב אל מלוננו במינסק.

סגור

נישמע על פרשת “האח דניאל” שראשיתה כאן. נמשיך אל נובוגרודק שבה נולד המשורר הפולני אדם מיצקביץ ובה הקים בשנת 1896 “הסבא מנוברודק הוא יוסף יוזל הורוביץ את ישיבת המוסר שהפכה לרשת ישיבות בפולין וברוסיה. נמשיך אל נובוגרודק  בה נבקר במוזיאון המוקדש לבריחה יוצאת דופן של יהודי העיר ליערות שבסביבה, שם פעלו פרטיזנים ובהם גם ארבעת האחים לבית ביילסקי  שם נשמע על הפרטיזנים ונראה את המקום בו הם פעלו. נמשיך אל העיירה איווייהI שם נבקר במוזיאון קטן שהוקם על ידי גברת תמרה בורודץ בעזרת תושבי העיירה. נישמע את סיפור הגטו באיוויה  שם צפוי ביקור מרגש. בתום הביקור המרגש נחזור אל מלוננו במינסק.

סגור
תאריכים ומחירים

תאריכים ומחירים

יציאה
חזרה
ימים
מחיר
תוספת ליחיד
מדריכים
הערות
קובץ להדפסה

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומית כולל מיסי הנמל והיטל הדלק נכון לתאריך 1.1.2019
אכסון בבתי מלון דרגת 5*
חצי פנסיון לאורך כל הטיול (בוקר וערב) + הכנת כריכים לצהריים.
אוטובוס ממוזג בהתאם לתוכנית הטיול
ביטוח נסיעות, בריאות ומטען, בסיסי
ביקורים – סיורים וכניסות לאתרים כמפורט בתכנית
בקבוק אישי ליום
2 מדריכים ישראליים מצוות שי בר אילן ומדריכים מקומיים דוברי אנגלית

המחיר אינו כולל

טיפים לנותני השירותים בחו”ל 40 € לאדם
שינויים במחירי הטיסה המושפעים מהתייקרות היטלי הדלק והביטחון ומיסי נמלי התעופה לאחר תאריך 1.1.2019
שינויים בשער המטבעות המקומיים לעומת הדולר האמריקאי מעל 2% מתאריך 1.1.2019 ועד לתשלום בפועל יחולו על הנוסע
טיפ למדריך הישראלי (נהוג לתת $ 5 ליום לנוסע)
הוצאות בעלות אופי אישי כלשהן כגון: משקאות בארוחות, טלפונים וכד‘
כל שרות שאינו מוזכר במחיר כולל

כדאי לדעת

ביטוח:
אנו בשי בר אילן מעניקים לכם הטבה – פוליסת ביטוח בריאות ומטען בסיסית הנרכשת קבוצתית. פוליסה זו מכסה אתכם כאנשים בריאים, עד גיל 75. באם אתם לוקחים תרופות כלשהן על בסיס קבוע, סובלים ממחלה כרונית כלשהי, הייתם מאושפזים בחצי השנה האחרונה או שחל לאחרונה שינוי במצב בריאותכם, הנכם נדרשים להרחיב את הפוליסה בכדי שתהיו מכוסים בהתאמה למצבכם. הרחבת הפוליסה היא על אחריותכם האישית בלבד ותיעשה על ידכם ישירות מול חברת הביטוח!
במקרה של הרחבת הביטוח, עלות ההרחבה בלבד תשולם על ידכם ישירות לחברת הביטוח.
הפוליסה (הבסיסית/המורחבת בהתאמה לפי הצורך) מכסה אתכם בדמי ביטול (כמפורט בסעיף תנאי ביטול) גם במקרה שתאלצו לבטל השתתפותכם בטיול מסיבות רפואיות כפי שמפורט בתנאי הפוליסה.
הטבה זו אינה ניתנת להמרה כספית כל שהיא או לזיכוי.
רק בריאות! וזכרו לא לנסוע לחו”ל ללא ביטוח המתאים למצבכם הבריאותי!

הערות
* ימי שישי ושבת, ימי חג וחול המועד בארץ, ימי א‘ וחגים בחו”ל אינם נחשבים למניין ימי עבודה.
* במידה והוצאו כרטיסי טיסה כלשהן או נקנו שירותים נוספים כגון אשרה וכד‘, יתווספו מחיריהן לדמי הביטול הנקובים לעיל.
* מחיר הטיול מבוסס על מינימום של 25 נוסעים משלמים.
* בכל מקרה של שינוי, ביטול או תקלה הקשורה לטיסות, לשיט או לתעבורה תחול האחריות על חברת התעופה או התעבורה.
* יתכנו שינויים במסלול הטיול עקב שינוי בזמני טיסות פנימיות וסיבות אובייקטיביות אחרות.
* בצוע הטיול כפוף לתנאים ואחריות כפי שמופיעים באתר האינטרנט.
* חשוב לוודא שהדרכון בתוקף של 6 חודשים לפחות.

תנאי ביטול
מרגע ההרשמה 47 $ לנוסע בגין דמי ביטול אשר יגבו בכל מקרה ובנוסף:
מ-21-45 ימי עבודה טרם היציאה לטיול: 30% ממחירו של הטיול לנוסע
מ-7-20 ימי עבודה טרם היציאה לטיול: 50% ממחירו של הטיול לנוסע
פחות מ-7 ימי עבודה טרם היציאה לטיול: 100% דמי ביטול כולל כל העלויות הנלוות כגון ויזה וכד‘
דמי ביטול לטיסות הפנים: כל טיסה שכורטסה, יחולו דמי ביטול מלאים על הנוסע

css.php