סיור לימודי ברוסיה הלבנה ובליטא

12 יום

בהדרכת פרופ' מוטי זלקין ומר יוליק גורביץ.

מסלול הטיול

נמשיך לעיירה מיר, נבקר בארמון הגדול והמרשים של משפחת האצולה הפולנית ראדז’יוויל ובקומפלקס המשוחזר של ישיבת מיר – מהגדולות והחשובות שבישיבות ליטא. נמשיך בדרכנו מזרחה ונעצור בברנוביץ’, אחד ממרכזי החסידות היחידים במרחב זה. נמשיך בדרכנו לעיר סלונים, אחד המרכזים היהודיים החשובים ביותר במרחב זה. מכאן נצא לכיוון צפון מערב ובדרכנו נעבור באזור בו פעלו הפרטיזנים בהנהגת האחים ביילסקי. בנובוגרודק, אחת העיירות היפות במרחב זה, נתוודע לדמותו של בן המקום, אדם מיצקביץ’, גדול משורריה של פולין, וכן נבקר במוזיאון המנציח את בריחתם של עובדי כפיה יהודים בתקופת השואה. לינה במינסק.

סגור

הסיור יכלול את האתרים המרכזיים בעיר, דוגמת ה”ימה” על אנדרטת הזיכרון הייחודית שבה, ובהיבט היהודי – בית הכנסת הגדול (לשעבר) ושרידי הרובע היהודי. נעבור דרך העיירה איווניץ, ותחנתנו הבאה תהיה בוולוז’ין, העיירה בה פעלה “אם הישיבות”. לאחר סיור במקום ודיון בישיבה ובתפקידה בעולם היהודי במאה ה-19, נמשיך צפונה ונעצור בעיירה אושמיאן, ליד בית הכנסת הגדול והמרשים. לאחר נסיעה קצרה נחצה את הגבול לליטא ונגיע לווילנה. לינה בווילנה.

סגור

מכאן נמשיך ל”פינת הרצל”, למנזר בו הוחבאו יהודים על ידי נזיר מקומי, חסיד אומות העולם, לבניין בית הספר היהודי לבנות, ל”רחוב הגאון”, ל”רחוב היהודים”, לביתו של הגאון מווילנה, לחצר ה”שולהויף”, הלא הוא בית הכנסת המפורסם ומבני הציבור שהיו סמוכים לו, ולחצר בה נולד וגדל הפסל היהודי המפורסם מרדכי אנטוקולסקי. בשעות אחר הצהריים נבקר באחת הסמטאות ששימשה כמרכז חשוב למסחר היהודי וכן כמקום משכנה של “ספריית שטראשון”, “נפגוש” את ד”ר צמח שבאד ואת דבורה-אסתר, מהדמויות המיתולוגיות של יהדות וילנה, נצעד בעקבותיהם של איציק ויטנברג ואבא קובנר עד חצר בנין ה”יודנראט”, ולסיום נציץ אל בית הדפוס המפורסם ביותר בעולם היהודי, הלא הוא “דפוס האלמנה והאחים ראם”. לינה בווילנה.

סגור

נמשיך בסיורנו ליד הקתדרלה המרשימה ו”מגדל הפעמון” הסמוך לה שבמרכז העיר, ונבקר בקומפלקס בן מאות השנים של האוניברסיטה הווילנאית, אחד ממוסדות ההשכלה הגבוהה המוקדמים והמרשימים ביותר במזרח אירופה. מכאן נמשיך לארמון הנשיאות הסמוך, מקום רב חשיבות בהיסטוריה הליטאית. בשעות אחר הצהריים נתוודע למהפך האידאולוגי והחברתי-כלכלי הדרמטי שעבר על מדינות ברית-המועצות לשעבר באמצעות ביקור במרכז קניות ענק. מכאן ניסע לביקור בבית הקברות היהודי בו מצויים קבריהם של “הגאון מווילנה”, “הגר צדק” (גראף ולנטין פוטוצקי), סופרים, מהפכנים ואנשי המחתרת היהודית שלחמו בנאצים. לינה בווילנה.

סגור

נבקר בטירה המרשימה, במוזיאון ובבית הקברות הקראי המשקפים מאות שנים של חיי הקראים בליטא ונתרשם מיופיו הנדיר של המקום. האתר האחרון, והייחודי שבו נבקר, הוא מחנה פרטיזנים המצוי בלב אחד היערות הסמוכים. לינה בווילנה.

סגור

כאן נעסוק בהרחבה בעולמה של ה”שטעטל” הליטאית, ונבקר בבית הכנסת מעץ ששרד במקום, תופעה ייחודית באירופה כולה. בהמשך דרכנו נגיע למוזיאון האתנוגרפי הפתוח בעיירה רומשישוק, מקום בו ניתן להכיר ולחוש מקרוב את אורח החיים היומיומי של החברה הכפרית באזור הבלטי במאה הקודמת. בשעות הצהריים נגיע לקובנה, ונתחיל את סיורנו בתצפית על העיר.  מכאן נמשיך ל”ככר העיר” הישנה, לרחובות הקרויים על שמותיהם של הסופר אברהם מאפו ושל לודוויג זמנהוף, אבי שפת האספרנטו, ולבית בו גדלה המשוררת לאה גולדברג. לינה בקובנה.

סגור

מכאן נסור ל”פורט התשיעי” שתוכנן לשמש כמבצר הגנה על האזור ובפועל שימש כמחנה מעצר ומוות. בשעות הצהריים נצא בדרכנו לכיוון צפון-מערב בכביש המתפתל לאורך הגדה היפה של נהר ה”ניימן”. מדי פעם נעצור בעיירות ציוריות, ולקראת ערב נגיע לעיר קלייפדה השוכנת לחוף הים הבלטי. לינה בקלייפדה.

סגור

נשוב על גבי המעבורת לקלייפדה (ממל), מערי הנמל הקדומות שבאזור הבלטי. כאן נעסוק בהשפעתם של המסדרים הגרמנים ושל “ברית ערי ההאנזה” על התרבות והאופי של האזור הצפון-בלטי. נמשיך לביקור בעיירת הנופש פלאנגה, המפורסמת בחופיה הפופולריים, בפארקים יפים, ובהיותה אחד ממרכזי איסוף הענבר. לינה בקלייפדה.

סגור

נמשיך בנסיעה מזרחה, נעצור לביקור בעיר טלז, מהעתיקות שבערי האזור הבלטי, ונגע לעיר שאוולי, הגדולה והחשובה שבערי צפון ליטא. כאן נסייר בארמונה של משפחת פרנקל שנמנתה על “אצולת הממון” היהודית ובמפעל עיבוד העור וייצור הנעליים שהיה בבעלותה. מכאן נפנה צפונה ונעצור ב”גבעת הצלבים”, אתר זיכרון ייחודי ויוצא דופן המשמש גם כמקום עליה לרגל לצליינים מכל רחבי אירופה. נחצה את הגבול ללטביה. לינה בריגה.

סגור

תחנתנו הבאה תהיה בבניין בית הספר היהודי שהיה אחד מבתי הספר היהודיים המודרניים הראשונים באירופה, ומכאן נמשיך לבית החולים “ביקור חולים”. שעות אחר הצהריים יוקדשו לסיור ביער ביקרניקי, בו מצויה אנדרטה ייחודית ליהודי העיר, ונסיים באחת הפנינות הארכיטקטוניות של צפון אירופה – כמה מרחובותיה של ריגה שעוצבו באופן יוצא דופן בסגנון האר-נובו. בערב – טיסה לתל אביב.

סגור
תאריכים ומחירים

תאריכים ומחירים

יציאה
חזרה
ימים
מחיר
תוספת ליחיד
מדריכים
הערות
קובץ להדפסה

מחיר הטיול כולל

*טיסה בינלאומית כולל מיסי נמל ודלק
*אוטובוס תיירים נוח ממוזג לביצוע תכנית הטיול
*אכסון בבתי מלון ברמה של  4* ו/או 5*.
*חצי פנסיון ואפשרות להכנת כריכים בצהריים
*סיורים וכניסות לאתרים כמתואר במסלול
*מערכת שמע
*מדריך ישראלי מקצועי  מצוות “שי בר אילן”
*בקבוק מים מינרליים ליום לכל נוסע
*טיפים לנותני השירות בחו”ל

המחיר אינו כולל

*הוצאות אישיות
*ביטוח נסיעות, בריאות ומטען. מומלץ להוסיף ביטוח גם הטסה רפואית, ולוודא את הכסוי במקרה של ביטול (החברה אינה אחראית לכל נזק שייגרם למטייל או לחפציו במהלך הטיול)
*טיפ למדריך הישראלי, מומלץ  לתת 6€ למטייל  ליום

כדאי לדעת

תנאי ביטול:
*מרגע ההרשמה 47$ לנוסע בגין דמי ביטול אשר יגבו בכל מקרה ובנוסף:
*מ-21-45 ימי עבודה טרם היציאה לטיול: 30% ממחירו של הטיול לנוסע
*מ-7-20 ימי עבודה טרם היציאה לטיול: 50% ממחירו של הטיול לנוסע
*פחות מ-7 ימי עבודה טרם היציאה לטיול :100% דמי ביטול כולל כל העלויות הנלוות כגון ויזה וכד‘

הערות והארות :
* ימי שישי ושבת, ימי חג וחול המועד בארץ, ימי א‘ וחגים בחו”ל אינם נחשבים למניין ימי עבודה.
* במידה והוצאו כרטיסי טיסה כלשהן או נקנו שירותים נוספים כגון אשרה וכד‘, יתווספו מחיריהן לדמי הביטול הנקובים לעיל.
* מחיר הטיול מבוסס על מינימום של 25 נוסעים משלמים.
* בכל מקרה של שינוי, ביטול או תקלה הקשורה לטיסות, לשיט או לתעבורה תחול האחריות על חברת התעופה או התעבורה.
* יתכנו שינויים במסלול הטיול עקב שינוי בזמני טיסות פנימיות וסיבות אובייקטיביות אחרות.
* תנאים ואחריות כפי שמופיעים באתר האינטרנט www.shaibarilan.co.il
* חשוב לוודא שהדרכון בתוקף ל-6 חודשים לפחות.
* אנו ממליצים בפני הנרשמים לטיול השתתפות בת אשפוז או חו”ח מות קרוב מדרגה ראשונה (בהתאם לתנאי הפוליסה).

 

 

css.php