טיול למיאנמר (בורמה לשעבר)

12 יום

מיאנמר "ארץ הזהב"

מיאנמר זוהי הזמנה לגלות תרבות מעניינת שלא נחשפה עדיין במלואה לעולם המערבי, עם שלטון דמוקרטי-נשיאותי ו שמירה על מסורות העבר המרתקת. בואו איתנו לטיול בלתי נשכח במדינה היפהפייה שמרקו פולו כינה אותה “הארץ המוזהבת” – ארץ אוצרות הטבע – אבני חן, מחצבים פטרוכימיים וגם עצי טיק המכונים “הזהב של הטבע”. במיאנמר, הידועה לנו בשמה הקודם, בורמה, חיים 42 מיליון איש והיא משתרעת על פני 75,000 קמ”ר – גדולה יותר מכול מדינה באירופה. מדובר על ארץ רחבת ידיים ועשירה במים, הניגרים אליה ממורדות ההימליה.

את טיולנו ילוו נופיה המיוחדים, ההרים, האגמים ואלפי מקדשים ופגודות, שכיפות הזהב שלהן נוצצות למרחוק. זוהי חוויה מרהיבה ולוכדת-עין, בעיקר לעת שקיעה. נגלה שתושביה משדרים שלווה, נתינה, פשטות, טוב-לב והכנסת אורחים, ברוח הדת הבודהיסטית. נבקר את בני ובנות השבטים עתיקי היומין ונלמד על אורחות החיים המסורתיים של כל אחד מהם. נבקר בארמונות עתיקים ובערי הבירה הנטושות, ולאורך כל הדרך נספוג את הייחודיות הטבעית והאותנטית של מיאנמר המופלאה.

סגור

מסלול הטיול

עם זאת, נגלה כאן יותר צריחים של מקדשים בודהיסטים ופחות גורדי שחקים. נגלה גם  את בית הכנסת “משמיע ישועה”, בית התפילה היהודי האחרון שנשאר בעיר התחתית של יאנגון ובית הכנסת היחיד במיאנמר. בית הכנסת שוכן בין חנויות צבע הודיות וחנויות של סוחרים מוסלמים ברחוב קטן ליד מרכז העיר. נגיע גם לאגם המלכותי  קאנאדווג’י, לצפייה בארמון קרווייק שהוא למעשה ספינה ענקית ומרשימה בצורת זוג ברבורים – העתק של ספינה מלכותית בורמזית מסורתית. לקראת שקיעה, נגיע לגבעתִ סינגוטארה – שעליה מתנוססת פגודת שוודגון פאיה, המתנשאת לגובה 100 מ’. זהו האתר הדתי הקדוש והחשוב ביותר במיאנמר כולה וסמל העיר יאנגון. ראש הפגודה משובץ ב-5,448 יהלומים שמשקלם 1,800 קאראט. וב”שפיץ” יהלום בן 76 קאראט. מסביב  נראה לא פחות מ-64 פגודות קטנות נוספות.

סגור

האגם שוכן בגובה 875 מ’ מעל פני הים, במחוז שאן שבמרכז המדינה. הוא מוקף גבעות ירוקות ונוף עוצר נשימה. כאן מתגוררים בני האינתה, “בני האגם”, השומרים על אורח חיים מסורתי, עוסקים בדיג, בחקלאות צפה ובמלאכות יד. בדרך לאגם נעצור לביקור קצר בעיירה ניאונג-שווה. אחר הצהריים נבקר במפעל משי. נסיים בביקור באטרקציה משעשעת במיוחד – במנזר “החתולים הקופצים”, בו מגדלים הנזירים חתולים המאומנים לביצוע מופעי אקרובטיקה.

סגור

נשוט באגם אינלה כאשר סביבנו הגנים הצפים, הבנויים מצמחי היקינתון ומבוץ והמעוגנים לקרקעית בעזרת מוטות במבוק. נצפה בדייגים, נלמד על חיי הכפריים, וכל העת ניהנה מהנוף הנהדר שמסביב. מכאן, נשוט לעבר הכפר אינדיין השוכן בצידו המערבי של האגם ונבקר בקומפלקס שוויה-אין-דיין העתיק. נערוך סיור קצר בכפר ובדרך חזרה למלון נבקר במפעל ליצור כלי כסף ובמפעל לייצור סיגרים מקומיים. נחזור למלון ונתארגן לשבת – ארוחת שבת.

סגור

חלקם משתקפים במימי הנהר אירוואדי, ויוצרים תמונה מרהיבת עין. ב-1975 פקדה רעידת אדמה את האזור והחריב מקדשים רבים. כיום נותרו כ-1,200 מהם ושרידי העיר הוכרזו על ידי אונסקו כנכס לשימור תרבות עולמית. נעלה על כרכרת סוסים שייקחו אותנו לחוויה מופלאה של צפייה בשקיעת השמש, כאשר קרניה נשפכות על פני הפגודות הזהובות, הופכות אותן באחת למאות מראות נוצצות בזהב, וצובעות את העיר כולה בצבעים עוצרי נשימה – זהו מראה מסחרר ובלתי נשכח.

סגור

ההר משמש את המקומיים גם לפולחני דת נוספים. אחר הצהריים נחזור לבאגאן ונבקר באתר ארכיאולוגי ובו אוסף עצום של אלפי פגודות ומקדשים שנבנו בין המאות ה-11-13, זכר לעיר הבירה הראשונה של האימפריה הבורמזית. נגיע לאתר המפורסם ביותר – פגודת שווהדגון, שהיא המקודשת ביותר לבודהיסטים. כיפת הזהב של הפגודה מתנשאת לגובה 98 מ’ ולפי האמונה נבנתה כדי לשכן בה כמה משערותיו או שרידי עצמותיו ושיניו של בודהה. נצפה גם במקדש אנאנדה, אחד המקדשים הגדולים, המשומרים והחשובים בבאגאן. נמשיך אל מקדש טאהטביניו, הגדול, הגבוה ואולי גם המפואר ביותר בבאגאן. בהמשך נערוך סיור בשוק המקומי והססגוני שבעיר, בין דוכני מלאכת יד, לקה ובגדים, ונכיר את מנהגי הסחר-מכר המקומי.

סגור

המסורת מספרת שבמקום זה הכריז בודהה בפני תלמידו אננדה על הקמתה של עיר קדושה באזור. למרגלות הגבעה נמצא מקדש קותדאו, מתחם של מאות פגודות ובהן לוחות אבן חרוטים וגם הספר הגדול ביותר בעולם, המקודש לבודהיזם. נראה את ארמון המלוכה המכונה בפי המקומיים גם “ארמון הזהב המלכותי”,  שהוא מקור גאווה עבור תושבי העיר.

סגור

נחזה בטקס האוכל המפורסם שבו התיירים והמקומיים מאכילים את הנזירים במנות אורז. מכאן נמשיך לגשר העץ “יו ביין”, בן 100שנים, החוצה את נהר האירוואדי ונמשך על פני 1.2 ק”מ – מה שהופך אותו לגשר עץ הטיק העתיק ביותר בעולם. נגיע לעיר העתיקה אווה, אשר הייתה אף היא בירת בורמה, בזמן שושלת אווה העתיקה, בין המאות ה-16-14. נבקר במנזרים ובשרידי המקדשים, נחצה את גשר אווה העובר אף הוא מעל נהר האירוואדי ונגיע אל העיר סאגינג, שהייתה בירת המדינה במאה ה-14. נצפה ב”גבעת סאגינג” היפהפייה, הזרועה מנזרים ופגודות.

סגור
תאריכים ומחירים

תאריכים ומחירים

יציאה
חזרה
ימים
מחיר
תוספת ליחיד
מדריכים
הערות
קובץ להדפסה

מחיר הטיול כולל

* טיסה בינלאומית הלוך ושוב בהתאם למסלול הטיול כולל מיסי נמל ודלק נכון לתאריך 1.8.19
* טיסות פנים כולל מיסים
* ביטוח נסיעות, בריאות ומטען בסיסי
* חצי פנסיון לאורך כל הטיול עם אפשרות להכנת כריכים לארוחה השלישית
* אוטובוס תיירים נוח וממוזג לביצוע התכנית
* סיורים וכניסות לאתרים כמפורט בתכנית
* מדריך ישראלי מצוות שי בר אילן
* מדריכים מקומיים דוברי אנגלית בהתאם לחוקי המדינה

המחיר אינו כולל

* טיפים לנותני השירות בסך 90 $ לאדם
* ויזה למיאנמר 50 $ לאדם
* הוצאות הנושאות אופי אישי (משקאות שאינם כלולים בארוחות, כביסה, קניות למיניהן)
* טיפ למדריך הישראלי (נהוג לתת 5 $ לאדם לכל יום טיול)
* מופעים שלא כלולים בתוכנית הטיול ובמחיר הטיול (פירוט יימסר לכל טיול בנפרד)
* שינויים במחירי הטיסה המושפעים מהתייקרות היטלי הדלק והביטחון ומיסי נמלי התעופה לאחר תאריך 1.8.19

כדאי לדעת

ביטוח
אנו בשי בר אילן כוללים במחיר הטיול פוליסת ביטוח בריאות ומטען ברמה הבסיסית. פוליסה זו מכסה אתכם כאנשים בריאים. באם אתם לוקחים תרופות כלשהן על בסיס קבוע, סובלים ממחלה כרונית כלשהי, הייתם מאושפזים בחצי השנה האחרונה וכדומה, הנכם נדרשים להרחיב את הפוליסה בכדי שתהיו מכוסים בהתאמה למצבכם. הרחבת הפוליסה היא על אחריותכם האישית בלבד ותיעשה ישירות מול חברת הביטוח!
למי שנזקק להרחבה, תקוזז העלות של הפוליסה הבסיסית הכלולה במחיר הטיול מהמחיר שתידרשו לשלם עבור השדרוג לפי מצבכם הבריאותי.
הפוליסה (הבסיסית/המורחבת בהתאמה לפי הצורך) מכסה אתכם בדמי ביטול (כמפורט בסעיף תנאי ביטול) גם במקרה שתאלצו לבטל השתתפותכם מסיבות רפואיות כפי שמפורט בתנאי הפוליסה.
רק בריאות! וזכרו לא לנסוע לחו”ל ללא ביטוח המתאים למצבכם הבריאותי!

הערות
* ימי שישי ושבת, ימי חג וחול המועד בארץ, ימי א‘ וחגים בחו”ל אינם נחשבים למניין ימי עבודה.
* במידה והוצאו כרטיסי טיסה כלשהן או נקנו שירותים נוספים כגון אשרה וכד‘, יתווספו מחיריהן לדמי הביטול הנקובים לעיל.
* מחיר הטיול מבוסס על מינימום של 25 נוסעים משלמים.
* בכל מקרה של שינוי, ביטול או תקלה הקשורה לטיסות, לשיט או לתעבורה תחול האחריות על חברת התעופה או התעבורה.
* יתכנו שינויים במסלול הטיול עקב שינוי בזמני טיסות פנימיות וסיבות אובייקטיביות אחרות.
* בצוע הטיול כפוף לתנאים ואחריות כפי שמופיעים באתר האינטרנט.
* יש לוודא שהדרכון בתוקף ל-6 חודשים לפחות.

שערי מטבע
בשל השינויים המשמעותיים החלים מדי יום ביומו בשערי המטבע בחו”ל מול הדולר, ואשר גורמים לייקור של השירותים בדולרים, ייערך חישוב מדויק של הטיול לקראת מועד היציאה ומחיר הטיול יעודכן בהתאם. כל תוספת בגין ייקור זה תחול על הלקוח עד לתשלום מלוא מחיר הטיול בפועל.

תנאי ביטול
* עד 30 ימי עבודה* לפני יציאת הטיול יחויב הנוסע ב-$47 דמי רישום בלבד
* 30-14 ימי עבודה* לפני היציאה יחויב הנוסע ב-$500 + $47
* 13-7 ימי עבודה* לפני היציאה יחויב הנוסע ב-$1000 + $47
* מ-6 ימי עבודה* לפני יציאת הטיול עד למועד היציאה יחויב הנוסע בכל מחיר הטיול כולל כל העלויות הנלוות

* במידה וכורטסו טיסות כלשהן או נקנו שירותים נוספים (ויזה, למשל) יתווספו מחיריהן לדמי הביטול הנקובים

css.php