אקוודור, גלפאגוס וקולומביה

22 יום

הג'ונגל האמזוני, הטבע הבראשיתי, התרבות הייחודית וחופי הזהב

עם שי בר אילן מבקרים במקומות הבאים: אקוודור – קיטו, הג’ונגל האמזוני, בניוס, איי גלפגוס, קולומביה – בוגוטה, לגונה גואטביטה, וייה דה לייבה, זיפאקוירה, מדיין, גווטאפה, קרטחנה, איי רוסאריו.

הרפובליקה של אקוודור, על חוף האוקיינוס השקט משתרעת משני צדי קו המשווה שגם נתן לה את שמה. בצפונה קולומביה ובמזרחה ודרומה פרו. בלב האוקיינוס היא כוללת את האי המפורסם גלפאגוס שגם הוא נכלל בשטחה. המדינה כוללת שלושה אזורים עיקריים. ה”קוסטה” – אזור החוף במערב ובו מרוכזת מרבית האוכלוסייה. ה”סיירה” – אזור ההר במרכז ו”אוריינטה” חלקה המזרחי של המדינה שמצוי באגן הניקוז של נהר האמזונס, מכוסה בצמחיה עבותה וצפופה ומיושב בדלילות בעיקר על ידי שבטים אינדיאנים עתיקים. העושר הטבעי המרוכז בחלקיה השונים והמרחקים הקצרים ביניהם מרתקים אליה רבבות מטיילים וחובבי טבע והיסטוריה.

איי גלפאגוס הם קבוצה של איים געשיים (הרי געש שעלו מעל גובה פני הים) אשר קנו את מעמדם בעולם  בעיקר בעקבות מחקריו של צ’ארלס דארווין בגיבוש תאוריית האבולוציה והברירה הטבעית. באיים מגוון נרחב של בעלי חיים נדירים ועובדת היותם “ידידותיים” למבקרים מושכת עוד ועוד מטיילים להגיע ולהתרשם ממראה עיניהם.. פני הנוף הפראי, שפע בעלי החיים הנדירים וזרמי הים המקשים על התנועה אל האיים – סייעו לחיזוק מעמדם כמקום נדיר ומיוחד. מי שנתן לאיים את שמם הם דווקא הצבים הענקיים שהשריון על גבם נראה דומה לאוכף ובספרדית “אוכף” הוא “גלפאגוס”…..

קולומביה, היא המדינה ה-26 בגודלה בעולם והרביעית בגודלה בקרב מדינות דרום אמריקה. זו פנינת תרבות וטבע, שכמעט ואינה נמצאת על מפת התיירות העולמית, אך קסמה הגדול נובע מהגיוון של נופים וגיוון אתני. המערכת הממושכת והמורכבת בין צאצאי השבטים המקוריים, הקולוניאלים הספרדיים, עבדים אפריקאיים ומהגרים מהמאה ה-20 מאירופה ומהמזרח התיכון, יצרו מסורת תרבותית עתיקה ובעלת עניין רב. הגיוון הגאוגרפי השפיע על התרבות ומראשית התפתחותה היו המרכזים הגדולים, כך גם הערים הקולוניאליות העתיקות והערים של היום, ממוקמים ברמות שבין פסגות האנדים וערי הנמל – לאורך החופים. בין ההרים, ביניהם הרי געש פעילים, שפע של עיירות קטנות וכפרים חקלאיים וציוריים. בקולומביה יש שטחים גדולים של יער גשם אמזוני, שאתרים ארכיאולוגים של תרבויות אינדיאניות קדומות ומסתוריות חבויים בהם. הוסיפו לכל אלה מרחבים טרופיים ירוקים ורצועות חוף זהובות על חופי האוקיינוס השקט ועל חופי הים הקריבי.

סגור

מסלול הטיול

בנוף שולטים ההרים, ומספר הרי געש מושלגים המתנשאים כזקיפים במרחק; העיר עצמה יושבת למרגלות רוקו פאצ‘ינצ‘ה בגובה 4700 מ‘. מבחינה אדריכלית, יש בקיטו אוצרות קולוניאליים לרוב, והבנייה המודרנית בעיר העתיקה נתונה לפיקוח קפדני מאז 1978, אז כלל אונסק”ו את קיטו ברשימת מורשת העולם. לאחר הנחיתה, העברה לבית המלון.

סגור

ההר נמצא בסופה של שדירת הרי הגעש של אקוודור, סדרה של תשע פסגות וולקניות רצופות עמקים מוריקים מלבלבים, כפרים חקלאיים ואגמים כחולים. בתום הביקור בפארק קוטופקסי נמשיך בדרכינו אל קיטו.
נגיע למלון ונתכונן לשבת.

סגור

עם האתרים החשובים בעיר נמנים מונאסטריו דה סן פרנסיסקו מהמאה ה-16, הכנסייה העתיקה ביותר באקוודור; הקתדרלה הסגפנית מהמאה ה-16; סמטת לה רונדה שהשתמרה היטב, אף היא מהתקופה הקולוניאלית; ואל פאנסיו הגבעה שנשקף ממנה נוף מרהיב של העיר העתיקה, וניצב בה פסל ענק של מריה הקדושה מקיטו. יש בעיר כמה מוזיאונים מעניינים, כנסיות קולוניאליות וכיכרות מרשימות וגם שוק אינדיאני קטן פתוח, למרגלות אל פאנסיו. מקום בו עובר קו המשווה, (Museo Etnográfico Mitad del Mundo) מוזיאון אמצע העולם הוא אחת האטרקציות המומלצות לביקור באזור קיטו. המוזיאון כולל הצגת המסורת האינדיאנית של אקוודור, מבנים אותנטיים, טוטמים ופסלים וכן הסבר מדעי להשפעות השמש וכוח המשיכה באזור זה.

סגור

באיים אין מגוון ביולוגי עצום אך יש בהם מגוון מרשים מאוד בעל מאפיינים היחודיים רק להם (כמו למשל פינגווינים בקו המשווה). בשל העובדה שבעלי החיים במקום חיו מאות אלפי שנים ללא טורפים, הם חסרי כל פחד, מה שמקל על המבקרים באיי גלפאגוס להתבונן בהם ללא עזרת משקפת ולצלמם מבלי שהם יברחו.

סגור

בוגוטה נוסדה ב-1538 ע”י גונזלו חימנז דה קסאדה ותוך זמן קצר הפכה לאחת הערים המרכזיות של הספרדים הקולוניאליים בדרום אמריקה. העיר מתפתחת במהירות רבה ומשום כך שוכנים זה לצד זה גורדי שחקים מודרניים ובתים קולוניאליים נמוכים.

סגור

כיכר זו היא הלב הפועם של העיר המוקפת במבנים קולוניאליים. נבקר במוזיאון הזהב המציג אוסף מרהיב של אמנות מהתקופה שלפני בוא הספרדים. לאחר הסיור נחזור למלון. התארגנות לשבת. ארוחת שבת.

סגור

העיירה הוכרזה כאתר לאומי על מנת לשמר את הארכיטקטורה הייחודית שבה. נראה את פלאסה מאיור, הכיכר המרכזית של העיירה. נתרשם ממוזיאונים ומבנים קולוניאליים.

סגור

בתום הסיור ניסע לשדה התעופה ונטוס למדיין המכונה” עיר האביב הנצח” על שום מזג האוויר הנפלא השורר בה, ובזכות מיקומה באזור ירוק בין ההרים הרבים המקיפים אותה. זוהי העיר השנייה בגודלה בקולומביה אחרי הבירה בוגוטה, אך היא נחשבת לעיר היפה והמפותחת ביותר בה. היא זכתה ב- 2013 בתואר “העיר החדשנית ביותר בעולם” ואכן, היא משנה את פניה בקצב מסחרר. בשנות ה- 80 וה-90 היא נודעה כמרכז בינלאומי לסחר בסמים, מקום פעולתו של קרטל הסמים בהנהגתו של פבלו אסקובר, מה שהפך אותה לאחת הערים המסוכנות בעולם. אבל לאחר מותו של אסקובר, ובעיקר מראשית המאה ה 21, ירדה הפשיעה באופן ניכר ובמקביל השקיעה הממשלה בשיפור התשתיות, מערכת החינוך וכד’, ולראיה התואר שבו הקדימה גם את ניו יורק וגם את תל אביב.

סגור

נטייל בעיר העתיקה בין כיכרות ציוריות ושוקקות חיים, נלך על חומות העיר מול הים, וניהנה מהאווירה האנושית הייחודית למקום.

סגור

מיקום המצודה מצביע על ייעודה – להגן על אוצרות העיר מפני שודדי הים והצי האנגלי. נשוטט ונלמד כיצד הוקמה המצודה, נציץ ליסודות ההנדסיים, למנהרות, ולחללים התת קרקעיים ולמעברים הסודיים. בתום הביקורים נחזור למלון. התארגנות לשבת. ארוחת שבת.

סגור
תאריכים ומחירים

תאריכים ומחירים

יציאה
חזרה
ימים
מחיר
תוספת ליחיד
מדריכים
הערות
קובץ להדפסה

מחיר הטיול כולל

* טיסות בינלאומיות וטיסות פנים
* מיסי נמל בינלאומיים
* שייט באיי גלפאגוס
* בתי מלון מדרגה ראשונה ו/או דרגת תיירות טובה
* חצי פנסיון כשר + אפשרות להכנת כריכים לצהריים
* אוטובוס תיירים נוח וממוזג לביצוע תכניות הטיול
* סיורים וכניסות לאתרים כמצוין בתכנית
* מדריך/ה מצוות שי בר אילן
* מדריך מקומי דובר אנגלית
* טיפים לנותני השירות בחו”ל

המחיר אינו כולל

* ביטוח נסיעות, בריאות ומטען
* מיסי נמל ביציאה משדה התעופה בקיטו כ-40$ (כפוף לשינויים וכל תוספת למיסים שתחול עד למועד יציאת הטיול)
* מופעים ובילויי ערב שאינם כלולים בתכנית
* הוצאות בעלות אופי אישי
* טיפ למדריך הישראלי (מקובל 5$ לאדם לכל יום טיול)

כדאי לדעת

* מחיר הטיול מבוסס על מינימום של 25 נוסעים משלמים.
* בכל מקרה של שינוי, ביטול או תקלה הקשורה לטיסות, לשיט או לתעבורה תחול האחריות על חברת התעופה או התעבורה.
* יתכנו שינויים במסלול הטיול עקב שינוי בזמני טיסות פנימיות וסיבות אובייקטיביות אחרות.
* בצוע הטיול כפוף לתנאים ואחריות כפי שמופיעים באתר.
* יש לוודא שהדרכון בתוקף ל-6 חודשים לפחות.

תנאי תשלום
• דמי רישום: מרגע ההרשמה ועד הפיכת הטיול למובטח, יחויב הנוסע ב-$500 לאדם.
• סגירת תשלום: מרגע הפיכת הטיול למובטח.

תנאי ביטול
• עד 60 ימי עבודה* לפני יציאת הטיול יחויב הנוסע ב-$47 דמי רישום בלבד
• 59-40 ימי עבודה* לפני היציאה יחויב הנוסע ב-25% משווי הטיול
• 39-14 ימי עבודה* לפני היציאה יחויב הנוסע ב-50% משווי הטיול
• 13-8 ימי עבודה* לפני היציאה יחויב הנוסע ב-75% משווי הטיול
• מ-7 ימי עבודה* לפני יציאת הטיול עד למועד היציאה יחויב הנוסע בכל מחיר הטיול כולל כל העלויות הנלוות.
במידה וכורטסו טיסות כלשהן או נקנו שירותים נוספים (ויזה, למשל) יתווספו מחיריהן לדמי הביטול הנקובים.
* ימי שישי ושבת, ימי חג וחול המועד בארץ, ימי א‘ וחגים בחו”ל אינם נחשבים למניין ימי עבודה.

css.php