סמינר לאלזס-לורן וקהילות שו”ם

8 יום

"ובשופר גדול יתקע..." בהדרכת תחיה תמרי, מרצה אורחת: בריז'יט מילוא

נהר הריין הזורם משוויץ צפונה, מסמן את הגבול שבין צרפת וגרמניה וממשיך מערבה עד שנשפך אל הים הצפוני בהולנד. לאורכו נבנתה תרבות רב גונית שהשפיעה על העולם כולו. עיירות ימי ביניימיות מנומנמות לצד ערים גדולות, כפרים ציוריים בצד מרכזי תרבות חשובים. הרי הווז’ המיוערים משקיפים מהעבר האחד לעמק הריין, מצדו השני היער השחור ובתווך כרמים המכסים את מורדות ההרים ומקיפים את הכפרים והעיירות ב”דרך היין”.
כאן, לפני כאלף שנים, נוצרה” יהדות אשכנז” והתפתחו קהילות גדולות וחשובות שהיו מרכזי תורה שהשפעתם ניכרת עד היום הזה: שפייר, וורמס (ורמייזא), מיינץ (מגנצא). בטיול נעבור גם במץ, ננסי, היידלברג, קולמר, אוברניי, שטרסבורג ועוד. כאן, ממש בלבה של אירופה, נוכל ליהנות מטיול איכותי ונינוח, המבוסס על מלון אחד.

מסלול הטיול

נסיעה קצרה מאוד לשפייר, השוכנת על גדות הריין, עיר, שהיתה משך שנים רבות אחת מהערים החשובות ביותר בקרב יהדות אשכנז, ואשר יחד עם וורמס ומינץ, היתה חלק מקהילות שו”ם. נבקר ברובע היהודי העתיק, בו נחשפו בית כנסת וצמוד לו מקווה מרשים, שנחשב לאחד הגדולים באירופה. נמשיך ונגיע לבית המלון בשטרסבורג, העיר היפה, בירת חבל אלזס, מקום מושבה של מועצת אירופה ושל הפרלמנט האירופאי.

סגור

נמשיך לאוברניי, אחת העיירות היפות והציוריות שעל דרך היין. בעיר התקיימה קהילה עשירה וחשובה. נבקר בבית הכנסת המרשים. נחזור לשטרסבורג. לסיומו של היום, נשוט על הנהר.

סגור

נבקר במרכז  העיר, בקתדרלה המיוחדת עם ציורי שגאל ובטיילת  היפה  המשתרעת לאורך הנהר. נמשיך  לננסי, העיר החשובה והיפה שבאזור, שהייתה עד המאה ה-18 דוכסות עצמאית ונמצאת כיום על מפת התיירות בזכות פולני אחד – סטאניסלאס, שהפך אותה לאחת הערים היפות והמפוארות בצרפת ודוגמא לארכיטקטורה הקלאסית של המאה ה18 בצרפת. הכיכרות המרכזיות והמבנים שסביבם הוכרזו ע”י אונסקו כאתר מורשת עולמי. חזרה לשטרסבורג דרך העיירה ווסלון וסיפורה המיוחד.

סגור

נבקר ברחוב היהודים, בבית הכנסת העתיק שנשרף בליל הבדולח, אך שוקם ושוחזר ובסמוך לו בית המדרש והמקווה, שקיבל את מימיו מהנהר, ונותר בשלמותו מהמאה ה-12. לא רחוק מבית הכנסת עומד השער העתיק של העיר, שנקרא על שמו של רש”י. נבקר גם בבית הקברות היהודי ,הנחשב לעתיק ביותר באירופה. מצבות מהמאה ה-12 פרוסות בשטח גדול מאוד בין העצים. סמוך לכניסה, נמצא קברו של המהר”ם שתמיד מכוסה בפתקאות . מכאן נמשיך ל מיינץ (מגנצא), שהיתה עיר חשובה ומרכזית ביהדות אשכנז. העיר בה למד רש”י ובה כיהן רבינו גרשום מאור הגולה. גזירות תתנ”ו, הנזכרים גם בקינות לתשעה באב. סיפורו של רבי אמנון ממגנצא. חזרה לשטרסבורג.

סגור

הכפרים מאופיינים בסמטאות צרות עם בתי אבן ועץ בני מאות שנים, בתים בצבעים שונים עם קורות עץ חומות התומכות בקירות, פונדקים קטנים ויקבים, המקושטים בעציצים עמוסי פרחים בשלל צבעים. נבקר  בריקוויר, עיירה המוקפת חומה ובקיזרברג, כפר ציורי היושב משני צידי נחל קסום. בכפר נולד אלברט שוויצר: פילוסוף, רופא, כומר, סופר, מוסיקאי, שקיבל פרס נובל על פעולותיו בקרב החולים והמצורעים באפריקה. לאחר ביקור בקולמר נמשיך לשדה התעופה בציריך. תם ונשלם טיולינו.

סגור
תאריכים ומחירים

תאריכים ומחירים

יציאה
חזרה
ימים
מחיר
תוספת ליחיד
מדריכים
הערות
קובץ להדפסה

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומית כולל מיסי הנמל והיטל הדלק נכון לתאריך 1.1.2019
אכסון בבתי מלון דרגת תיירות טובה ו/או ראשונה
חצי פנסיון לאורך כל הטיול (בוקר וערב) + הכנת כריכים לצהריים.
אוטובוס ממוזג בהתאם לתוכנית הטיול
ביטוח נסיעות, בריאות ומטען, בסיסי
ביקורים – סיורים וכניסות לאתרים כמפורט בתכנית
מדריך ישראלי מצוות שי בר אילן
מדריכה אורחת

המחיר אינו כולל

טיפים לנותני השירותים בחו”ל 60 € לאדם
שינויים במחירי הטיסה המושפעים מהתייקרות היטלי הדלק והביטחון ומיסי נמלי התעופה לאחר תאריך 1.1.2019
שינויים בשער המטבעות המקומיים לעומת הדולר האמריקאי מעל 2% מתאריך 1.1.2019 ועד לתשלום בפועל יחולו על הנוסע
טיפ למדריך הישראלי (נהוג לתת $ 5 ליום לנוסע)
הוצאות בעלות אופי אישי כלשהן כגון: משקאות בארוחות, טלפונים וכד‘
כל שרות שאינו מוזכר במחיר כולל

כדאי לדעת

ביטוח:
אנו בשי בר אילן מעניקים לכם הטבה – פוליסת ביטוח בריאות ומטען בסיסית הנרכשת קבוצתית. פוליסה זו מכסה אתכם כאנשים בריאים, עד גיל 75. באם אתם לוקחים תרופות כלשהן על בסיס קבוע, סובלים ממחלה כרונית כלשהי, הייתם מאושפזים בחצי השנה האחרונה או שחל לאחרונה שינוי במצב בריאותכם, הנכם נדרשים להרחיב את הפוליסה בכדי שתהיו מכוסים בהתאמה למצבכם. הרחבת הפוליסה היא על אחריותכם האישית בלבד ותיעשה על ידכם ישירות מול חברת הביטוח!
במקרה של הרחבת הביטוח, עלות ההרחבה בלבד תשולם על ידכם ישירות לחברת הביטוח.
הפוליסה (הבסיסית/המורחבת בהתאמה לפי הצורך) מכסה אתכם בדמי ביטול (כמפורט בסעיף תנאי ביטול) גם במקרה שתאלצו לבטל השתתפותכם בטיול מסיבות רפואיות כפי שמפורט בתנאי הפוליסה.
הטבה זו אינה ניתנת להמרה כספית כל שהיא או לזיכוי.

רק בריאות! וזכרו לא לנסוע לחו”ל ללא ביטוח המתאים למצבכם הבריאותי!

הערות:
* ימי שישי ושבת, ימי חג וחול המועד בארץ, ימי א‘ וחגים בחו”ל אינם נחשבים למניין ימי עבודה.
* במידה והוצאו כרטיסי טיסה כלשהן או נקנו שירותים נוספים כגון אשרה וכד‘, יתווספו מחיריהן לדמי הביטול הנקובים לעיל.
* מחיר הטיול מבוסס על מינימום של 25 נוסעים משלמים.
* בכל מקרה של שינוי, ביטול או תקלה הקשורה לטיסות, לשיט או לתעבורה תחול האחריות על חברת התעופה או התעבורה.
* יתכנו שינויים במסלול הטיול עקב שינוי בזמני טיסות פנימיות וסיבות אובייקטיביות אחרות.
* בצוע הטיול כפוף לתנאים ואחריות כפי שמופיעים באתר האינטרנט
* חשוב לוודא שהדרכון בתוקף של 6 חודשים לפחות

תנאי ביטול:
מרגע ההרשמה 47 € לנוסע בגין דמי ביטול אשר יגבו בכל מקרה ובנוסף:
מ-21-45 ימי עבודה טרם היציאה לטיול: 30% ממחירו של הטיול לנוסע
מ-7-20 ימי עבודה טרם היציאה לטיול: 50% ממחירו של הטיול לנוסע
פחות מ-7 ימי עבודה טרם היציאה לטיול: 100% דמי ביטול כולל כל העלויות הנלוות כגון ויזה וכד‘
דמי ביטול לטיסות הפנים: כל טיסה שכורטסה, יחולו דמי ביטול מלאים על הנוסע

css.php