אל הארכיפלג האינדונזי

18 יום

מסע אל גן העדן האחרון: סינגפור ג'אווה ובאלי בהדרכת ליאורה דניאלי

טיול לאינדונזיה הוא טיול אל הארכיפלג הגדול בעולם שבו כ-14,000 איים המפוזרים משני צדי קו המשווה, בין יבשת אסיה לאוסטרליה. המיקום הגיאוגרפי הוא שנותן לה אופי של גן עדן – נופיה של אינדונזיה הם הפנטזיה בהתגלמותה: הרי געש, יערות גשם, טרסות אורז ולגונות כחולות לצד נוף אנושי מרתק. טיול לאינדונזיה מציג שילוב כמעט בלתי אפשרי של דתות. אינדונזיה היא המדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם, אולם הסמלים השולטים בה הם הינדיים, ושוכן בה במקום של כבוד המקדש הבודהיסטי הגדול ביותר בעולם.

אינדונזי אדוק בדתו, יניח מנחה לריצוי הרוחות הרעות בפתח ביתו, ידליק קטורת, ואז יעמיס על כתפו את שטיח התפילה ויצעד למסגד לתפילה בציבור. בטיול שלפנינו נבקר בסינגפור המרשימה ובאיים ג’אווה ובאלי. זהו טיול אל עולם של תרבויות מרתקות, אסתטיקה ייחודית, סמליות טקסית מדהימה וטבע פראי, המדגישים פנים שונות בפסיפס המורכב של ארץ ענקית זו העשירה במגוון תרבויות, דתות וחיי אדם פעילים.

סגור

מסלול הטיול

סינגפור זכתה לשגשוג מפאת מיקומה סמוך למפרץ טבעי עמוק ונוח ומאוחר יותר הפכה למרכז פיננסים חף מבירוקרטיה מסואבת ושחיתות. אולם מחיר הפיכתה לאחד המקומות המפותחים ביותר בעולם הוא קיומו של משטר סמכותני, הירארכי, השנוי במחלוקת.
נקדיש את ביקורנו להכרות עם העיר המודרנית והמונומנטים המרשימים ומרקיעי השחקים, לצד המורשת הקולוניאלית המטופחת בקפידה של המרחב האורבני. מרחב זה הוא מגוון ומפתיע בשלל אתריו כמו פארק הציפורים ג’ורונג, שם נפגוש עולם עשיר של עופות, רחובות סואנים ושווקים אתניים. נסייר ביניהם ברגל ונתור אחר סמליה הארכיטקטוניים והתבנית האורבנית של עיר סינו/בריטית באזור סחר התבלינים. לינה: סינגפור.

סגור

כיום היא מרכז אורבני מגוון המאפשר להכיר מימדים נוספים של איי אינדונזיה, כגון עולם הפאונה. בגן החיות המקומי, אם יאפשר לנו זאת לוח הזמנים, אפשר לפגוש בעלי חיים אנדמיים כמו לטאת הקומודו המפורסמת. לינה: סורבאיה.

סגור

מסביבנו “נופי ירח” חשופים ואפורים ומולנו ישתרע הלוע הגעשי המעשן של ההר. בשעות הערב נגיע חזרה לבית המלון שלנו בסורבאיה. לינה: סורבאיה.

סגור

ג’וג ג’קרטה היא הבירה התרבותית של האי, ובה אומנים וסדנאות ומקדשים הינדים ובודהיסטיים, המהווים תזכורת להשפעות המכריעות של דתות הודו על האזור. לאחר הנחיתה ניסע דרך אזור כפרי צפוף המאפיין את ג’אווה אל עבר מקדש פרמבנן. קומפלקס המקדשים יוצר מרקם עדין ורב עוצמה של אדריכלות ואומנות הינדואיסטית קדומה. המקדשים, שנראים כמו ארמונות נטיפים של חול, מעוטרים בגילופים של סיפור הראמאיינה.
נעבור דרך אזורי ה”לבה הקרה” שהותירו את רישומם על האזור מההתפרצות האחרונה של הר הגעש מראפי, ובהם כפר שנקבר תחת מעטה של אפר וולקני שהגיע בזרימת הנהר. בשעות אחה”צ נחזור לעיר ונתארגן בבית המלון לקראת השבת. לינה: ג’וג ג’קרטה.

סגור

מנדלה היא ציור מיסטי המשמש בדרך כלל עולי רגל ומאמינים בודהיסטים, המשתמשים בתרשים ככלי עזר למדיטציה. בעשר דרגות האבן המרכיבות את המקדש מגולפים כ-500 פסלי בודהה ודמויות המסמלות סצנות מרכזיות מחיי הבודהה. הבורובודור, שהוכרז כאתר מורשת עולמית, הינו מהאתרים הבודהיסטים החשובים ביותר באסיה ומלמד על הרבדים התרבותיים המשפיעים עד היום על המקומיים בג’אווה. מבחינה מונומנטלית הוא נחשב לאחת היצירות הבודהיסטיות המכוננות כמו מקדשי בגאן שבבורמה ומקדשי אנגקור שבקמבודיה.
לאחר הביקור במקדש נכיר את חיי הכפר הג’אוונזי, ומנעד הגידולים החקלאיים כמו הקאסבה, פפאיה, טבק ודקלי קוקוס.
אחה”צ נחזה בטקס טראנס, המנוהל בידי שמאנים מקומיים, ונועד לגירוש רוחות רעות, המהווים תזכורת להשפעות המכריעות של דתות הודו על האזור.
בערב נצא לחזות במופע ראמאיינה, האפוס ההינדי הפופולארי, שהתפשט ברחבי דרום מזרח אסיה והתקבע במסורת הג’וואית. ההצגה מומחזת בצורה סיפורית ומתארת סצנות מרכזיות בסיפור חייו של האל ראמה וגיבורים נוספים כמו אשתו סיטה והאל בדמות הקוף, האנומן. לינה: ג’וג ג’קרטה.

סגור

באלי זכתה לכינויים רבים כגון: “אי האלים” ו”גן עדן עלי אדמות”, שמות המסמלים לא רק את יופיו של האי אלא גם אווירה מיוחדת שהוא משרה על השוכנים בו. באלי, הוא המפורסם באיי אינדונזיה, אי הינדואיסטי המשמר מסורות עבר ועשיר בתרבות, פולקלור ופולחן. האי מעוטר ברכסי הרים געשיים, אגמים, חופים זהובים מפורצים, נחלים וגיאיות ונופים מעשי ידי אדם כ”מדרגות האלים”, טרסות אורז גבוהות, מטעי תבלינים וקוקוס. כפרים קטנים מסורתיים משובצים במרחבי האי, מאות מקדשים פרטיים וציבוריים, מגדלונים וכניסות מקושתות בפסלי אלים ושדים. המקדשים פזורים בשיאי ההרים ולמרגלות הרי הגעש, בתוך המים ועל מצוקי החוף, ביערות העד ובלב שדות האורז ובאתרי פולחן, כישוף ומדיטציה. לאחר נחיתה ניסע לעיירת האמנים אובוד בה נתמקם ל-6 הלילות הבאים. לינה: אובוד.

סגור

נבקר במקדש גואה גאג’ה מקדש הפיל (המוקדש לאל הידע מסיר המכשולים – גאנש, בעל ראש הפיל), מקדש מערה שפיתחו מגולף כפה פעור של דמות מיתולוגית.
נטייל ברכבים קטנים ופתוחים מסוג פולקסוואגן אל מרכז באלי לאזור המדהים של הרי טרסות האורז ג’אטלהויי, אתר מורשת עולמית של אונסקו. נלמד מקרוב על יחסי הגומלין ההדוקים בין האמונה בדווי שרי, אלת האורז, לבין התחזוק יוצא הדופן של תעלות המים וחקלאות השלחין האינטנסיבית שבמקום. הקשר בין האמונה והחקלאות הקנה לבאלי את הכינוי – גן עדן מהונדס.
נבקר במקדש טמפק סירין, מקדש בן 1000 שנים שנבנה על מעיין קדוש, ונשמע על ההינדואיזם הבאלינזי (דת המים הקדושים), השם דגש מיוחד על פולחן המים.
נטייל לכפר פאנגליפורן, בו נבקר במקדש בנגלי ולעיירה קולונקון, שם נבקר בהיכל הצדק שתקרתו מעוטרת בציורים המתארים סצנות גן עדן ועונשי גיהינום. נמשיך אל האזור החקלאי של בוקיט ג’אמבול, וננסה למצוא חגיגת מקדש (אודאלאן) באחד מ-4,500 המקדשים הפזורים ברחבי האי. חגיגות מקדש אלו מאופיינות בהבאת מנחות לאלים ובקרבות תרנגולים כדרך של פולחן דם לשדים.
נצפה במופע הבארונג וננסה להבין את משמעותו וסמליותו כמאבק הטוב והרע בעולם. באחד הערבים נצפה במופע קאצ’ק, מהריקודים הסוערים של באלי, שהפך לאחד הסמלים המפורסמים שלה.
יהיו שינויים בסדר הסיורים והטיולים כתוצאה מטקסים רבים של שריפת גופות, חגיגות במקדשים, טקסי שיוף שיניים וכו’, אשר מתקיימים באזור ואנו ננסה להקצות להם זמן בהתאם להתרחשויות בשטח. התכנית תתנהל בהתאם. לינה: אובוד.

סגור

בתום השיט נבקר בעיירת האומנים אובוד שם נבקר בבית משפחת המלוכה, בבתי אומנים הפתוחים לביקור ונותיר זמן ליהנות מן החנויות ושוק האומנויות. בשעות אחה”צ נשוב לבית המלון שלנו ונתארגן לקראת השבת. לינה: אובוד.

סגור

המקדש בנוי על צוק באוקיינוס וניתן להגיע אליו רק בשעות שפל. נגיע למקום לעת שקיעה ונראה את המקדש נמוג אט אט בעלטה. בסוף היום נגיע לחוף נוסה דואה בו נתמקם לנופש וטיולים ביומיים הבאים. לינה: נוסה דואה.

סגור
תאריכים ומחירים

תאריכים ומחירים

יציאה
חזרה
ימים
מחיר
תוספת ליחיד
מדריכים
הערות
קובץ להדפסה

המחיר כולל

* 6 טיסות בינ”ל, במחלקת תיירים, בחברות אל על וסינגפור אירליינס.
בנתיב: ת”א – אירופה – סינגפור – דנפאסאר – סינגפור – אירופה – ת”א.
* 3 טיסות פנים באינדונזיה בנתיב: דנפאסאר- סוראבייה- ג’וג ג’קרטה- דנפאסאר.
* מסי נמל, היטלי ביטחון ודלק נכון ליום 1.11.19.
* 15 לילות בבתי מלון טובים מדרגה ראשונה +4-5 כוכבים.
* כלכלה על בסיס חצי פנסיון. ארוחות כשרות על בסיס צמחוני ודגים. ארוחות הבוקר ורוב ארוחות הערב בבתי המלון. אפשרות להכנת כריכים לצהרים.
* מים מינרליים במהלך הסיורים.
* תחבורה באוטובוס תיירים ממוזג ברוב קטעי הטיול.
* רכבים מיוחדים ורכיבה על פרידות למעוניינים בעלייה לתצפית הר ברומו בג’אווה.
* רכבים מיוחדים פתוחים בדרכים היפות לטרסות האורז בבאלי.
* שיט באגם הלוע באטור ורפטינג בקניון נהר איונג בבאלי.
* דמי כניסה לאתרים, למופעים ולטקסים בהתאם לתכנית.
* הדרכה של מדריך גיאוגרפי, ישראלי, מצוות שי בר אילן – ליאורה דניאלי.
* מדריכים מקומיים דוברי אנגלית לאורך המסלול.
* כל הציוד הנדרש לטיפול בנושא הכשרות לרבות כלים חד פעמיים.
* מפגש קבוצה וחומרי רקע לקראת הטיול.
* מע”מ.

* לבעלי דרכונים זרים יינתן פירוט על עלות רגילה של הנפקת האשרה בסינגפור בהתאם למדינת הלאום הרלוונטית.
** שיט הרפטינג בבאלי מוגבל מבחינת ביטוח ההפעלה של החברה המקומית לגיל 65 בלבד.
תתאפשר פעילות חליפית וכן ניתן להסתפק בפוליסת הביטוח של הטיול עם הרחבה לספורט אתגרי.

המחיר אינו כולל

* הנפקת אשרה לאינדונזיה לרבות תהליך קבלת כל האישורים מראש מול הרשויות באינדונזיה**.
* תשר לנותני שירותים מקומיים בסך 170 דולר לאדם.
* ביטוח נסיעות מורחב לרבות הטסה רפואית וספורט אתגרי ליום הרפטינג.
* תוספת למחיר הטיול מבקרה של קבוצה פחות מ-20 מטיילים בסך 140 דולר לאדם.
* הוצאות אישיות – משקאות, תקשורת, כביסה, בילויים ופעילויות שאינן מצוינות בתכנית, קניות וכו’.

הערות חשובות

ביטוח: מומלץ מאוד לרכוש פוליסת ביטוח מורחבת עם ההרשמה לטיול המאפשרת כיסוי הוצאות דמי ביטול החל מ-3 חודשים לפני היציאה כתוצאה מסיבות רפואיות.
אשרות כניסה: נדרשת אשרת כניסה לאינדונזיה. הוצאת האשרה – באמצעות משרדנו, ובסיוע של נציגנו בחו”ל תונפק האשרה במהלך השהות בסינגפור. על המטיילים להעביר צילומי דרכון בצבע למשרדנו (לא בפקס), וכן למלא טפסים מתאימים, לא יאוחר מ-50 יום לפני היציאה לטיול.
הדרכון חייב להיות בתקוף לפחות עד 8.1.2021.
סידורי כניסה: סידורי הכניסה לאינדונזיה נערכים על ידי החברה, בתיאום עם הרשויות השונות האינדונזיות. בסופו של התהליך נשלח מכתב אישור להנפקת האשרות לשגרירות אינדונזיה בסינגפור, בדרך כלל עד כ-10 ימים לפני יציאת הטיול מהארץ.
למרות כל ההסכמים והתנאים הנוחים שנוצרו לכניסת ישראלים, בהעדר יחסים דיפלומטיים רשמיים, אין החברה אחראית במקרה שבו תימנע הכניסה על ידי שלטונות אינדונזיה. במקרה כזה, לפני היציאה מהארץ, ועד 50 יום לפני היציאה, יוחזר לנרשם כל הכסף ששילם (למעט דמי האשרה אם החל הטיפול בה) במקרה של מניעת הכניסה לאינדונזיה, אחרי המועד הנ”ל, יוחזר כל הסכום, בקיזוז כל הוצאה אשר הוציאה החברה (לרבות התחייבויות של החברה) ואשר לא קיבלה בעבורה החזר.
חשוב לציין שבעשר השנים האחרונות לא סורבה כל קבוצה ישראלית שטופלה כראוי ע”פ הנהלים הנדרשים לרבות קבוצות שלנו בסתיו 2019.
אזהרת מסע: לישראלים המבקרים באינדונזיה קיימת המלצה של המטה ללוחמה בטרור מזה מספר שנים ובו אזהרת מסע. המטה ללוחמה בטרור מבקש להדגיש, עם זאת, כי ההחלטה אם לבקר באזורים הנזכרים לעיל ו/או לשהות בהם, נתונה לשיקול דעתו של כל אדם ואדם והיא על אחריותו הבלעדית. לנוסח האזהרה המעודכן היכנסו לאתר משרד החוץ.
כאמור, בשנים האחרונות מטיילות עשרות קבוצות בשנה של ישראלים לאינדונזיה. בכל מהלך התקופה הזו לא נרשמה כל תלונה שהיא, שלא לדבר על אירועים חמורים יותר.

הרשמה ותנאי תשלום
ההרשמה במשרדי שי בר אילן, בית כהאג’י, רחוב אודם 1, קריית מטלון, פ”ת.
טל’: 03-9224410, פקס: 03-9219392.
יש לפנות לסיוון שלוחה 106 או למשה שלוחה 101 או לאלכס שלוחה 105 או במייל:
[email protected] או [email protected] או [email protected]
בשאלות ספציפיות ניתן לפנות לליאורה דניאלי.
עם ההרשמה ולא יאוחר מיום 15.1.2020 יש לשלם מקדמה בסך 500 דולר.
עד יום  15.4.2020 יש להשלים את המקדמה לסך 50% ממחיר הטיול.
את היתרה יש לשלם לא יאוחר מיום 25.5.2020.

דמי ביטול
עד יום 1.2.20 יוחזרו דמי המקדמה למעט 100 דולר דמי טיפול למטייל.
בין ה-2.2.20 ועד 15.3.18 800 דולר דמי ביטול למטייל.
בין ה-16.3.20 ועד 13.4.18 1,950 דולר דמי ביטול למטייל.
בין ה-14.4.20 ועד 13.5.20 דמי ביטול בסך 2,950 דולר למטייל.
בין ה-14.5.20 ועד 7.6.20 דמי ביטול בסך 3,950 דולר למטייל.
מה-8.6.20 ועד בכלל דמי ביטול מלאים.

css.php