מטיילים כותבים על אירופה

עם הרב ד"ר בני לאו, הד"ר רוחמה אלבג ולוי גבעון

מסע לגליציה עם בית ש”י עגנון

זה כבר שנים רבות שאנחנו גאים לעבוד בשיתוף פעולה עם בית עגנון בירושלים, ולנהל את הסמינרים המרתקים שלהם בחו”ל.
נפלה בחלקנו הזכות גם לנהל את הסמינר “גליציה ממזרח למערב” ושמחנו לקבל את מכתב התודה שהתקבל בבית עגנון:

שלום יהודה,

חזרנו לפני כמה ימים מהמסע גליציה שהונהג בידי שלושה: הרב ד”ר בני לאו, הד”ר רוחמה אלבג ולוי גבעון.

באנו להודות לך בשורות הקצרות הבאות על שהצלחת לצרף אותנו למסע ולנמק את התודות. להודות על –

המובילים את המסע. כשהציגו את עצמם בתחילת המסע הם עשו זאת בפתיחות נדירה ובפשטות של חברים למשימה, כך פתחו דרך לכול המשתתפים הן להצגת סיפור החיים והן לציפיות מהמסע. ההדרכה ליוותה אותנו בוקר וערב, הם לא הותירו רגע פנוי מלימוד. הלימוד נעשה בחן, בבקיאות, בפתיחות לשמוע ולהשמיע, בהגשת תכנים מורכבים ואתרים קשים; בהבאה רעננה של העולמות הישנים בלבוש חדש. לכך נוספה ההתייחסות המיוחדת לצרכי כול משתתף: ברגישות, בגמישות, באחריות ובשיקול דעת בזמן שצריך היה להם.

הקהל – אין לנו ניסיון בנסיעה עם קבוצות ולא נמנינו עם קבוצות-המשנה שהתארגנו לקראת המסע מראש. למרות המגבלות הללו הרגשנו בני בית עם יותר מארבעים המשתתפים. עם כולם יחד ועם כל אחת ואחד. למדנו להכיר קבוצה מיוחדת ונדירה של נשים וגברים – ידענים, תאבי דעת, מדייקים בזמנים, מוחלים על כבודם, מסתפקים במועט, בנות ובני תרבות.

המקום – גליציה שאיננה קיימת אבל הפכה לנוכחת, מובנת ומובחנת, עבור כולם. גליציה הייתה גיבורת המסע ולא פשוט לעשות אותה למשהו כי הייתה קיימת לתקופה קצרה בלבד. בעקבות המסע, היא יחידה מוגדרת ומובחנת בגיאוגרפיה, היסטוריה ובעיקר בתוכן ייחודי שצויר בעזרת דיוקנאות מרתקים של יושביה, יוצריה, מנהיגיה ואפילו צורריה. אנחנו מניחים כי הכול, כמונו, לא רק הכינו עצמם למסע בלימוד ובקריאה אבל בימים אלה מצויים בקדחת קריאה שבעקבות המסע.
ובשולי הדברים: בד”כ הלוגיסטיקה הייתה בסדר. ניתן לשפר את סידורי הארוחות: בפולין- המיקום (לא במלון) ובאוקראינה הכמות והאיכות. פרט לכך

באמת הכול היה נפלא ועל אלה באנו להודות.

עדה ומנחם בן-ששון

יום שלישי כ”ו באב תשע”ח, ‏7 באוגוסט 2018

צור קשר חזרה לדף הבית להמלצות מטיילים נוספות
css.php