מטיילים כותבים על אסיה

טיול ג'יפים לקירגיסטן עם תמיר משרקי - קיץ 2023

טיול ג’יפים לקירגיסטן

לכבוד:
יאיר אשר-מנכ”ל טיולי גשר

שבוע טוב,
בסוף השבוע שעבר חזרתי מקירגיסטן,מטיול שליווה תמיר משרקי.
כשהתלבטתי אם להצטרף לטיול הזה יצרתי קשר עם תמיר ונעניתי על ידו בשמחה ובסבלנות אין קץ. תמיר השרה עלי המון ביטחון והצטרפתי ממש ברגע האחרון לטיול.

הטיסה ביציאה מהארץ התעכבה והגענו לקונקשן באיסטנבול “על השניה”, תמיר הנחה אותנו בדיוק איך להתנהל, בחיוך ובקור רוח והצלחנו להגיע בזמן.

הקשר של תמיר עם הקבוצה היה מדהים, קשוב לכל צורך ולכל בעיה שהתעוררה.
עבודת הצוות והכימיה שלו עם הצוות המקומי שליוה אותנו, עם מיקו המדריך המקומי ואף עם הצוותים המקומיים בנקודות האירוח, היתה כל כך טובה ולמעשה עשתה את הטיול הזה ללא פחות ממושלם.
תמיר ניהל את הטיול ביד רמה והכל היה מתוקתק עד לפרט האחרון (עד כדי שקיות חדרי ניתוח לנעליים, בכניסה לשוק הבהמות).

תמיר בעל ידע רב בהסטוריה ובתרבות הקירגיזית, דאג להנגיש לנו את המידע ולתת דגשים למידע שהועבר ע”י מיקו המדריך המקומי, כולל שימוש ותרגום של מילים בקירגיזית לעברית.
תמיר היה האחראי בהא הידיעה על הצד הקולינרי בטיול. סעדנו את ליבנו במהלך כל הטיול במעדנים שהכין במטבחים שונים ובבישול בשטח, אוכל ביתי, טעים, חם ומנחם. לכל ארוחה היה ערך מוסף, דייסה בארוחת בוקר אחרי לילה קפוא ביורט באגם סונג קול,מרק תימני משודרג לארוחת ערב ביום שהתארחנו אצל משפחות בקיזיל אוי. מרק גונדי, שקשוקה, ריבות ודבש מקומי, דגים, חצ’פורי, מנטי, פירושקי ועוגות בשפע, סעודת שבת היתה עשירה וביתית, באוירת שבת מלאה. ובשבת, לאחר הטיול רעבים ומרוצים זללנו חמין.

ביום החזרה לארץ, בשדה התעופה בבישקק, הופתענו לגלות שלחמישה נוסעים ובהם תמיר, אין מקום על הטיסה מאיסטנבול לישראל ותמיר כמו תמיר בחיוך ובקור רוח,התרוצץ מדלפק לדלפק גם בבישקק וגם באיסטנבול ולבסוף כולנו היינו על הטיסה ארצה,יחד עם יתר חברינו לקבוצה.
תמיר עשה את הטיול במלוא מובן המילה.מדריך טיולים מעולה,נעים הליכות מסביר פנים וסבלני.
היה מושלם.
אשמח גם בעתיד לקחת חלק בטיולים בהדרכתו.

שנה טובה ומבורכת,

מיכל יניב
הקבוצה של תמיר משרקי לקירגיסטן
13.8.23-24.8.23

צור קשר חזרה לדף הבית להמלצות מטיילים נוספות
css.php