מטיילים כותבים על אפריקה

טיול לדרום אפריקה בהדרכת ליאורה דניאלי, ינואר 2013

טיול לדרום אפריקה

בס”ד

סכום טיול לדרום אפריקה , ינואר 2013

ביום א ה-30.12.2013, ערב ראש השנה לספירת הנוצרים, מתחיל סיפור טיולינו. שמחנו להתבשר שהפעם בניגוד לנסיעות קודמות, איננו צריכים להוסיף למטען שלנו: קופסאות שימורים, סירים ושאר אביזרי מטבח. וכך יצאנו קלים ושמחים לדרך. אור ליום שני, עזבנו את שדה התעופה ביוהנסבורג (בו נבקר בהמשך עוד 3 פעמים).
טרוטי עיניים אנו בוחנים את חברינו לקבוצה ומנסים לנחש מידע ראשוני אודותיהם. למי נחבור, מי גר בקרבתנו ומי הדרים לבאר שבע. מחוץ לשדה חיכו לנו קולין ויהודית, שיהוו רכש מקצועי ומוצלח באספקת מידע פנימי כתושבי עבר בדרום אפריקה.
ליאורה הנמרצת קיבצה אותנו כרועה את עדרו ויאללה לדרך…
עברו עלינו ימים מלאי התפעלות של שפע מים הניגרים מכל עבר ומשאירים אותנו פעורי פה. המצלמות תקתקו במאק מאק ובלון קרנק והשיא במפלי ויקטוריה, אחד מפלאי עולם.
צעדנו בחבלי ארץ ירוקים משובצים בערים ועיירות. ציציקמה הקיפה אותנו ביערות ומפרצים וההליכה על הגשר המתנדנד ערער גם את היציבים שבינינו. להסברים החקלאיים הוסיפו ותרמו לנו חברי הקיבוצים יבנה ומבארות יצחק ובראשם אליקים קצר המכנס. אגמים, קניונים ושיא השיאים חמשת הגדולים. הקצפת שבדובדבן היה ירח הדבש של האריה והלביאה.
לאורך כל הטיול שמרנו על הגחלת היהודית. אביאל דאג לשמור על תפילה כהלכתה. אליקים היה אמון על תפילת הדרך. ביקרנו במספר בתי כנסת וגם אם לא הצלחנו לפתוח את ארון הקודש, הרגשנו שזכינו לבקר במקום מיוחד. בקייפטאון נעטפנו בחיבוק חם ע”י הקהילה המקומית. בשבת לאחר ששרנו אשת חייל, זכינו לדברי תורה מפי יפה ורוחמה, שנאמר “רבות נשים עשו חיל ואת עלית על כולן”. גם רפי ויוחנן החכימו אותנו בדברי תורה משלהם. ביום השלישי התוודענו לפאן האישי של חברי הקבוצה, הסתבר שיש בקרבנו אנשי חינוך רבים ורוח ההתנדבות שורה על מרביתנו. נפתח לנו ערוץ נוסף של חידוד מוחי , שנאמר “לא על הלחם לבדו”. דני חד לנו חידות ומשה שסיים את החידון הבטיח פרסים ולא פרסים. עזרא לימד אותנו לאורך הטיול מהי חברות אמיתית ועוזי הראה לנו מהם נחישות וכוח רצון.
לבסוף לך ליאורה נקדיש את סיום דברנו. תקצר היריעה מלהודות לך ולשבח את תפקודך המקצועי. גוהן ווסלי (1791-1703) היטיב להביע זאת בשירו. אם נטלת עליך אנא עשה זאת
בכל נפשך ובכל מאודך. בכל הדרכים, בכל הזמנים, בכל מקום שהוא לכל אדם שהוא וכל עוד סוגל אתה לעשות בכלל…

ליאורה,
אין ספק כי את פעלת ע”פ המסר הזה ואנו המטיילים נהינו מפירות אילו. הצלחנו לראות, לחוות ולהתפעל מנפלאות בורא עולם. על כל אשר ראו עיננו קלטו אוזננו ורחבה דעתנו תודה ענקית לך. חום ליבך והתנהגותך האנושית, שמחתך והתלהבותך, כישרונך לאמור את אשר מחובתך לאמור, מבלי לפגוע באיש ומבלי שהדברים ישמעו כתוכחה או מוסר. ביכולתך לסגור עניינים בצורה חלקה הצלחת לטעת בנו ביטחון, שאנו בידיים טובות ומנוסות. רבי נחמן מברסלב אמר: “אדריכלו של היקום לעולם אינו חוזר על עצמו, כל יום הוא בריאה חדשה לגמרי, לכל יום מחשבות, מילים ומעשים המיוחדים אך לו. “אנו מאחלים לך שתמשיכי לנצל בכל יום את האפשריות הטמונות בו ותמשיכי להסב לך ולסובבים אותך את ההנאה שגרמת לנו.
אליקים, תודה גדולה לך על הסיוע בדרכך הה מיוחדת ונעימה.
לך שמעון אנו מאחלים הצלחה בהובלת הקבוצה הבאה לדרום אפריקה. אין לנו ספק שהטמעת את הטיפים של ליאורה ותיישם אותם. וטיפ קטן ממני תיזהר בטיפוס בעליות תלולות.
ליאורה, אנא מסרי את הערכתנו ותודתנו ליוהן וטוני שעשו עבודתם בנאמנות, במסירות ובשמחה

שי בר אילן
דרום אפריקה
ינואר 2013

צור קשר חזרה לדף הבית להמלצות מטיילים נוספות
css.php