טיול מאורגן ליפן לדתיים

טיול מאורגן ליפן לשומרי מסורת

יפן: מדינה המשלבת מסורת, טכנולוגיה וטבע מרהיב

יפן היא מדינה מיוחדת שבה מסורות עתיקות מהמזרח מתקיימות בהרמוניה עם טכנולוגיה חדשנית. מהיופי השלו של פריחת הדובדבן, כאשר הכל מתכסה לבן, או הצבעים המרהיבים של השלכת באדום-כתום-צהוב, ועד לרחובות ההומים של טוקיו, יפן מציעה שילוב קסום של מסתורי העולם העתיק וחדשנות מודרנית. הצטרפו אלינו כדי להכיר את המדינה הייחודית הזאת, בטיול מאורגן ליפן לשומרי מסורת.
ביפן, כל רגע מציע שילוב ייחודי של מסורת, טכנולוגיה ויופי. בין אם אתם רואים מקדשים עתיקים, או מתפעלים מנפלאות החדשנות המודרנית, המדינה הכובשת הזו תשאיר לכם חוויה בלתי נשכחת לכל החיים. אז ארזו מזוודות, והצטרפו אלינו למסע חווייתי העובד על כל החושים בארץ השמש העולה.

טיול מאורגן ליפן לשומרי מסורת

טוקיו: מטרופולין דינמי של מסורת וחדשנות

שום ביקור ביפן לא יהיה שלם בלי טיול למטרופולין ההומה והייחודי של טוקיו. עם הנוף העירוני רחב הידיים שלה והרחובות ההומים, העיר היא עדות ליכולתה של יפן לאמץ קדמה תוך שמירה על מורשת תרבותית עשירה. מהגנים השלווים והמקדשים ההיסטוריים ועד גורדי השחקים הנישאים מעלה ורחובות מוארי ניאון, טוקיו מציעה אינספור חוויות.
למרות היותה מטרופולין מודרני, טוקיו אינה חפה מיופי טבעי ומרחבים שלווים. לצד הטירוף האורבני מתקיימים בהרמוניה גנים ופארקים שלווים הפזורים ברחבי העיר – זהו חלק מקסמה של טוקיו.
כשהשמש שוקעת, חיי הלילה של טוקיו מתעוררים לתחייה והעיר מציעה מגוון אינסופי של אפשרויות בילוי, עם בניינים נישאים ואורות מסנוורים.
טוקיו היא לא רק עיר. הטיול בטוקיו הוא חוויה שפועלת על כל החושים ומשאירה לכם חוויה ייחודית לכל החיים, כמוה לא תמצאו בשום מקום אחר בעולם.

מה נראה בטוקיו ואיפה נבקר בטיול ליפן לשומרי מסורת?

בטיול של גשר ליפן אנו נכיר את העיר המיוחדת. בין השאר, נבקר בשוק הדגים המפורסם צוקיג’י, הנחשב לשוק הדגים הסיטונאי הגדול ביותר בעולם. נבקר במקדש הבודהיסטי אסאקוסה קאנון – החשוב ביותר בטוקיו. המתחם והאקסדרה עמוסת הדוכנים המובילה אליו מהווים אתר מרתק בפני עצמו. אסקוסה היא ביתם של מקדש סנסו-ג’י האייקוני, סמל לעברה של טוקיו, וברחוב הקניות המוביל אליו תוכלו למצוא מגוון רחב של אומנות מסורתית.
נצא לשיט מהנה בנהר סומידה ונתרשם מזווית אחרת של טוקיו. בסיומו של השיט נגיע לאודייבה, אי מלאכותי עתידני בלב מפרץ טוקיו ובו אטרקציות חדשניות, מוזיאונים ומרכזי קניות. נהנה מנוף יפהפה של העיר. נבקר במוזיאון טים לאב בורדלרס, המוזיאון הדיגיטלי הראשון בעולם אשר נחנך ב- 2018. ולא נוותר על מרכז שיבויה הבנוי בהידור וברוח המאה ה-21 עם מסכי וידאו ואורות מנצנצים.
עוד בטוקיו נבקש במתחם האימונים והמגורים של לוחמי הסומו המפורסמים ביותר ביפן. נסייר גם ברובע העסקים המפואר והיוקרתי גינזה, ובפארק הציבורי אואנו, אשר הוקם ב-1873 ברוח מערבית תוך השאלה והטמעה של שיטות עבודה בינלאומיות שאפיינו את תקופת מייג’י המוקדמת. הפארק, עם המוזיאונים, גן החיות והנופים המלאים בפריחת הדובדבן, מציע מפלט שליו מההמולה העירונית. בתקופת פריחת הדובדבן, אלפי עצי הדובדבן שבפארק יוצרים חופה מרהיבה של פריחה. עם רדת הלילה, העצים מוארים ויוצרים אווירה קסומה המוסיפה לקסם החוויה.
נבקר במקדש מייג’י, הקרוי על שמו של הקיסר אשר שם קץ לשלטון הפיאודלי ביפן. נגיע גם לסיור ברובע התוסס שינג’וקו, מרכז העסקים והממשל החשוב בטוקיו, שבו אורות ניאון וגורדי שחקים נישאים יוצרים מחזה מהפנט. המחוזות המודרניים של שינג’וקו ושיבויה מציגים את היכולות הטכנולוגיות והאווירה התוססת של טוקיו. גורדי השחקים הנישאים של שינג’וקו מאכלסים עסקים, מרכזי קניות ומתחמי בילוי, בעוד שמעבר שיבויה, אחד הצמתים העמוסים בעולם, רוחש הולכי רגל שחוצים מכל הכיוונים.
למסלול המלא לטיול ליפן לשומרי מסורת לחצו כאן>

האקונה

ננצל את שהותנו בטוקיו ונצא להאקונה השוכנת במרחק קצר מהעיר. האקונה, עיירת המעיינות השוכנת לרגלי הר פוג’י, ההר הגבוה ביותר ביפן, הסמל הידוע של יפן, אשר הוכרז על ידי ארגון אונסק”ו כאתר מורשת עולמית תרבותי בשנת 2013.
נבקר בהאקונה במוזיאון הפתוח ובו גן רחב ידיים המציג פסלים מודרניים של מיטב האמנים מכל רחבי העולם. נערוך שיט על אגם אשי אשר על חופו, בנוי מקדש האקונה, ששער הכניסה הגדול והכתום שלו ניצב במימי האגם. אם יתאפשר, נעלה ברכבל לאווקודאני בו נראה את הפעילות התרמית פורצת מהאדמה.

להמלצות מטיילים על טיול כשר ליפן לשומרי מסורת לחצו כאן>

קיוטו: מסע אל הלב התרבותי של יפן

קיוטו, העיר שהייתה בירת הקיסרות היפנית למעלה מ-1100 שנים, היא עיר משופעת בהיסטוריה, מסורת והדר קיסרי. קיוטו כונתה “ירושלים של יפן” והיא מאכלסת מבחר גדול של מקדשים ואתרים כמו ארמון הקיסר בו נהגו להכתיר את קיסרי יפן. עם מעל ל-2,000 מקדשים, הגנים השלווים והמורשת התרבותית העשירה שלה, קיוטו מציעה למבקרים הצצה מרתקת להיסטוריה של יפן ומשמשת כמוקד תרבותי שמצית את הדמיון.
העושר התרבותי של קיוטו משתרע מעבר למקדשים ולגנים שלה. העיר ידועה באומנויות ובמלאכות מסורתיות, כולל אריגת קימונו, קדרות וטקס תה, ובכך מציעה לתיירים הצצה לאורח החיים המסורתי של יפן.
ביקור בקיוטו בעונת פריחת הדובדבן הוא חלום של ממש. הפארקים והמקדשים של העיר המעוטרים בפריחת דובדבן עדינה יוצרים מחזה מדהים ביופיו. בתקופת הפריחה, מקומיים ומבקרים ממקומות אחרים מגיעים לפארקים כדי ליהנות מפיקניקים מתחת לעצים הפורחים.
מסע בקיוטו הוא מסע בזמן, זוהי הזדמנות לחוות את המהות של יפן המסורתית תוך הערכת הרלוונטיות המתמשכת שלה בעולם המודרני.

לטיול כשר ביפן לשומרי מסורת

מה נראה בקיוטו ואיפה נבקר בטיול ליפן לשומרי מסורת?

בין היתר, נבקר בטירת ניז’ו המפורסמת, טירת שוגון אמיתית, אשר נבנתה על-ידי טוקגוואה אייאסו, מייסד שושלת השוגונים. נבקשר גם במקדש קינקאקוז’י המכונה “היכל הזהב”, וכשמו כן הוא, מצופה כולו בזהב. חזית הזהב המנצנצת שלו המשתקפת על הבריכה השלווה הצמודה אליו, יוצרת מראה עוצר נשימה שהקסים את המבקרים במשך מאות שנים.
נסייר גם ביער הבמבוק באראשיאמה בפאתי קיוטו. יער הבמבוק האייקוני הוא מראה מהפנט ועוצר נשימה, עם גבעולי במבוק הנישאים לגובה של עשרות מטרים.
נבקר במקדש קיומיזו העתיק שנכלל ברשימת אתרי השימור של אונסק”ו ונסייר ברובעים העתיקים של קיוטו – ניננזאקה וסננזאקה. נערוך טקס תה מסורתי ובסיומו נמשיך למרכז הטקסטיל נישיז’י, שם נבקר במפעל לקימונו ונלמד כיצד מייצרים את הבגד המסורתי המפורסם.
נבקר בנישיקי, שוק האוכל המסורתי הגדול ביותר בקיוטו, וברובע גיון – רובע הבילוי המסורתי של העיר. גיון, רובע הגיישות ההיסטורי של קיוטו, הוא מקום בו נראה שהזמן עמד מלכת. לאורך הרחובות הצרים תוכלו לראות בתי מאצ’יה מסורתיים מעץ.
אם יתאפשר, נצא למפגש מרגש ב”בית שלום”. עיקרי אמונתם של “אגודת הנוצרים היפנים ידידי ישראל”, כוללים תפילה למען התקומה הרוחנית של ישראל, שלום ירושלים וביאת המשיח. אמונה זו התגבש בעקבות חוויה של התגלות אלוהית שבה התנסה האב טקג’י אוצוקי בשנת 1938.

בית שלום בטיול מאורגן ליפן לדתיים

קובה: מסורת פוגשת מודרניות בעיר חוף קסומה

קובה, השוכנת בין ההרים לים, היא אחת מערי הנמל המרכזיות של יפן וידועה בחוף היפיפה שלה. גם בקובה, כמו בערים רבות ביפן, העיר משלבת מורשת תרבותית עשירה עם אווירה קוסמופוליטית מודרנית. בנוסף לפן האורבני שלה, הטבע היפיפה של קובה מהווה גם מקום אטרקטיבי לחובבי טבע.
קובה מעידה בקיומה על חוסן ונחישות להיבנות מחדש. בשנת 1995 אירעה בעיר רעידת אדמה גדולה והרסנית בעוצמה של 7.2 בסולם ריכטר, בה נהרגו כ-5500 אנשים ונזק משמעותי נגרם לעיר, אך מאמצי השיקום של קובה הפכו אותה לסמל של כוח והתחדשות.
קובה היא גם ביתה של קהילה בינלאומית תוססת, הודות למעמדה כעיר נמל מרכזית. העיר מארחת אירועים בינלאומיים, פסטיבלים וחגיגות לאורך כל השנה, מטפחת חילופי תרבות ומאמצת אווירה קוסמופוליטית.

בטיול של טיולי גשר ליפן לשומרי מסורת נבקר בקובה ובין היתר נסייר בגן הבוטני נונביקי אשר תוכלו לראות בו מאות סוגים של עצים ופרחים.

להמלצה על טיול מאורגן ליפן לדתיים לחצו כאן>

הירושימה: עיר של חוסן ושלום

הירושימה, הממוקמת בחוף המערבי של האי הונשו ביפן, היא עיר עם היסטוריה קשה ורוח איתנה. הירושימה, הידועה ברחבי העולם בשל האירוע הטרגי במהלך מלחמת העולם השנייה, כאשר הוטלה עליה פצצת אטום, קמה מהאפר והפכה לסמל של שלום, תקווה ופיוס.
הפצצת האטום של הירושימה ב-6 באוגוסט 1945 הייתה אירוע הרסני ששינה לעד את מהלך ההיסטוריה. כיום, פארק הזיכרון לשלום הירושימה עומד כתזכורת עוצמתית לעברה של העיר ועדות למחויבותה לקידום השלום. בלב הפארק שוכן מוזיאון ההנצחה לשלום, המציע תיאור מקיף ומטלטל של הפצצת האטום ותוצאותיה. המבקרים יכולים ללמוד על ההשלכות הטרגיות של לוחמה גרעינית, לשמוע עדויות של ניצולים ולהרהר בחשיבות עולם נקי מנשק גרעיני.
אנדרטת השלום של הירושימה היא אתר מורשת עולמית של אונסק”ו וסמל רב עוצמה לחוסן של הירושימה. האנדרטה ניצבת בתוך פארק שלו, ומשמעה זיכרון לחיים שאבדו ותזכורת לכוח ההרס של הנשק הגרעיני. בטיול של טיולי גשר ליפן לשומרי מסורת נבקר בהירושימה באנדרטת השלום ובמוזיאון השלום.

אנדרטת הזיכון בהירושימה בטיול מאורגן לדתיים
מעבר לעברה הטרגי, הירושימה היא עיר שאימצה שלום וקידמה. כיום, בעיר משגשגת כמטרופולין תוסס עם מורשת תרבותית עשירה. טירת הירושימה, שחזור של הטירה המקורית מהמאה ה-16, מציעה למבקרים הצצה לעבר הפיאודלי של העיר.
המקומיים ידועים כאנשים חמים, היוצרים אווירה מסבירת פנים למבקרים. הפסטיבלים המקומיים התוססים של העיר, כמו פסטיבל הפרחים בהירושימה וטקס הזיכרון לשלום בהירושימה, מספקים הזדמנויות להכיר את הקהילה המקומית ולחוות את התרבות היפנית המסורתית.
הירושימה היא עדות לכוח העמידות, הסליחה והחתירה לשלום. המחויבות של העיר לזכור את עברה תוך חתירה לעתיד טוב יותר מהווה השראה לאנשים מרחבי העולם. ביקור בהירושימה הוא חוויה מטלטלת ומרגשת כאחד.

תקופת פריחת הדובדבן

מדי אביב, פריחת עצי הדובדבן מכסה את המדינה בגוונים ורודים עדינים ויוצרת מחזה עוצר נשימה ומרחיב לב. פארק אואנו, בו נבקר בטיול ליפן עם טיולי גשר, או מרויאמה, הם מקומות בהם הפריחה בשיא תפארתה. המקומיים עורכים פיקניקים מתחת לעצי הסאקורה ומשמרים את מסורת של הנאמי.
פריחת הדובדבן, המכונה ביפנית סאקורה, תופסת מקום מיוחד בלב העם היפני ומהווה חלק בלתי נפרד מתרבותם. פרח הדובדבן מסמל את הארעיות של החיים, היופי והגעת האביב. הפריחה משמשת תזכורת רגשית להעריך את הרגע הנוכחי ולמצוא יופי בחולף. מדי שנה, בדרך כלל בסוף מרץ או תחילת אפריל, פריחת הדובדבן יוצרת מחזה מרהיב. עלי הכותרת העדינים בצבעים של ורוד ולבן מכסים את הפארקים, את הרחובות וגדות הנהר, והופכים את יפן לארץ פלאות קסומה. תופעה זו נחגגת בהתלהבות רבה באמצעות מסורת הנאמי, שפירושה המילולי הוא “צפייה בפריחה”. הנאמי מפגיש אנשים כשהם מתאספים מתחת לעצי הדובדבן הפורחים כדי להעריך את היופי שלהם וליהנות מחברתם של חברים, משפחה או עמיתים. פארקים וגנים הופכים לתוססים כאשר המקומיים עורכים פיקניקים, חוגגים וצוחקים. יריעות נפרשות, ואנשים יושבים מתחת לעצים ומתענגים על אוכל ומשקאות טעימים, לרוב כולל קופסאות בנטו מסורתיות מלאות במעדנים עונתיים.
את פריחת הדובדבן ניתן לראות ברחבי המדינה, מהאי הצפוני הוקאידו ועד האי הדרומי אוקינאווה, באזורים עירוניים וכפריים כאחד.

פריחת הדובדבן בטיול ליפן לשומרי מסורת
“תחזית הסאקורה” מאפשרת לדעת מתי בדיוק עונת פריחת הדובדבן צפויה להגיע. התחזית חוזה מתי והיכן תפרח פריחת הדובדבן, ומאפשרת למקומיים ולמבקרים לתכנן את יציאותיהם להנאמי בהתאם. במהלך תקופת הפריחה עלי הכותרת העדינים נופלים בחן אל הקרקע ומזכירים שלג עדין – תזכורת פואטית ומרירה-מתוקה לטבעם החולף של החיים.
מדינות רבות, כולל ארצות הברית, בריטניה וקנדה, אימצו את המסורת של נטיעת עצי דובדבן, המסמלת את הידידות המתמשכת וחילופי התרבות בין מדינות.
הצטרפו אלינו לטיול לשומרי מסורת ביפן בתקופת פריחת הדובדבן.

תקופת השלכת

כשהקיץ מתפוגג, במהלך הסתיו, יפן הופכת לקנבס של גוונים זהובים היוצר מראה מהפנט. מסוף ספטמבר ועד תחילת דצמבר, המדינה מתכסה שטיח של אדומים, כתומים וצהובים כשהעלים משתנים, ויוצרים מחזה עוצר נשימה שמושך מבקרים מכל העולם.

שלכת בטיול ליפן לשומרי מסורת
עונת נשירת העלים בסתיו, המכונה “קויו” ביפנית, היא תקופה שבה הטבע צובע את הנוף עם גווניו העשירים והחמים. התצוגה הקסומה מתחילה באזורים הצפוניים של הוקאידו וסוחפת בהדרגה את כל המדינה, ומגיעה לשיאה באזורים המרכזיים והדרומיים כמו קיוטו וטוקיו. יערות, הרים, פארקים וגני מקדשים הופכים מעוטרים בצבעים המהפנטים של עלי הסתיו.
קיוטו, בה נבקר עם טיולי גשר, עם המקדשים ההיסטוריים והגנים המסורתיים שלה, היא יעד נהדר לחזות ביופיו של הסתיו. חורשת הבמבוק אראשיאמה, מוקפת בעצי מייפל תוססים, הופכת לארץ פלאות סוריאליסטית במהלך העונה הזו. מקדש קיומיזו-דרה המפורסם, השוכן על צלע גבעה, מציע נופים פנורמיים מדהימים של העיר ממוסגרת בים של עלווה לוהטת. לאורך שביל הפילוסוף, תוכלו לחזות בתעלה זרועה מאות עצי אדר המשקפים את צבעיהם על פני המים.
מעבר לצבעים, הסתיו ביפן נחגג גם בפסטיבלים מסורתיים ובחגיגות תוססות, עם תהלוכות, מוזיקה והופעות מסורתיות. בין אם אתם מוצאים את עצמכם מוקפים ברחובותיה ההומים של טוקיו או שקועים בשלווה של נוף כפרי, עונת הסתיו ביפן מציעה חגיגה לחושים. עם הקלידוסקופ של הצבעים, היופי השלו והחגיגות התרבותיות, העונה הקסומה הזו מזמינה אתכם להאט את הקצב, להעריך את האומנות של הטבע וליצור חוויות בלתי נשכחות.
הצטרפו אלינו לטיול לשומרי מסורת ליפן בתקופת השלכת.

css.php