טיול כשר לאיסלנד לדתיים

טיול מאורגן לשומרי מסורת לאיסלנד

טיול מהפנט ל”ארץ הקרח והאש”

איסלנד, המכונה “ארץ האש והקרח”, היא מדינת איים נורדית ששובה את המטיילים עם נופיה יוצאי דופן ונפלאות הטבע. האי המרוחק הזה מציע תערובת ייחודית של קרחונים מדהימים, מפלי מים שוצפים, הרי געש עוצמתיים, מעיינות חמים גיאותרמיים ומגוון חיות בר. יציאה לטיול באיסלנד מבטיחה הרפתקה בלתי נשכחת מלאה במראות עוצרי נשימה וחוויות סוחפות. אז ארזו מזוודות ובואו לחוות את ההרפתקה המהפנטת שמחכה למטיילים במסע מעורר ההשתאות באיסלנד.
טיול באיסלנד הוא הרפתקה סוחפת שאין שני לה בעולם והיא מציגה את היופי הגולמי והנקי של הטבע. מעיר הבירה התוססת רייקיאוויק ועד לקרחונים המלכותיים והמפלים הקסומים של החוף הדרומי, איסלנד מציעה שפע של מראות מרשימים ביותר. התערובת הייחודית של המדינה של אש וקרח, מעיינות חמים גיאותרמיים, והזוהר הצפוני (לבני המזל שתופסים אותו) הופכים את איסלנד ליעד חלומי עבור חובבי טבע וחובבי הרפתקאות. מסע בנופים יוצאי הדופן של איסלנד מבטיח חוויה בלתי נשכחת לכל החיים!

רייקיאוויק: הבירה הצבעונית

ברייקיאוויק, עיר הבירה של איסלנד, תמצאו שילוב של מודרניות ומורשת איסלנדית עשירה. העיר ממוקמת בתוך מפרץ רחב מוקף הרים, בלב אזור גיאותרמי של מעיינות מים חמים. משמעות שמה באיסלנדית היא מפרץ מעשן, ושמה זה ניתן לה בשל מיקומה ובשל המעיינות החמים הפורצים מאדמה ומשמשים להסקה מרכזית טבעית. הפרץ הזה, ביחד עם הרוחות הנושבות בה, מעניקים לעיר אוויר צלול ונקי.
רייקיאוויק היא עיר הבירה הצפונית בותר בעולם הנמצאת לא רחוק מהחוג הארקטי. במהלך החורף יש מדי יום רק ארבע שעות אור שמש, ובקיץ הלילה והיום בהירים כמעט באותה המידה.
אוצרות התרבות של רייקיאוויק, הקולינריה המסורתית המקומית, הארכיטקטורה הייחודית, והשלווה של העיר לצד חיי לילה תוססים ופסטיבלים בינלאומיים, הופכים את העיר לחלק מהנה בכל טיול באיסלנד.

טיול מאורגן לשומרי מסורת לאיסלנד

בטיול המאורגן לאיסלנד לשומרי מסורת נגיע גם אנחנו לרייקיאוויק, נסייר בעיר ונעצור לתצפית ממאגר המים “פרטלן”, המספק מים חמים לעיר כולה. נבקר גם בכנסיית הלגרימסון המתנשאת מעל לעיר ונסיים במתחם הנמל ובניין מרכז התרבות החדש “הארפה”.

היעדים המרכזיים בהם נבקר בטיול כשר לאיסלנד עם שי בר אילן

איי ווסטמן

ווסטמנאייר, הידוע גם בשם איי ווסטמן, הוא ארכיפלג הממוקם מול החוף הדרומי של איסלנד. מקבץ זה של 14 איים מציע יעד ייחודי לחובבי טבע והרפתקאות.
האיים מתהדרים בנופים טבעיים מדהימים שישאירו אתכם פעורי פה. הארכיפלג נשלט על ידי האי הוולקני הקרוי היימאי (Heimaey) שצוקיו הסלעיים וקווי החוף הציוריים שלו עולים מתוך הים כמו תמונה. זהו האי הגדול בארכיפלג והיחיד המיושב עם כ-4,000 תושבים. בשנת 1973 התפרץ בו הר הגעש אלדפל (Eldfell) ויצר תצורות לבה מרהיבות שהפכו מאז לחלק מהנוף הייחודי של האי.

טיול מאורגן לאיסלנד לשומרי מסורת

בטיול של שי בר אילן לאיסלנד לשומרי מסורת נצא לשיט במעבורת אל איי ווסטמן ונחוג סביב האי היימאי, שם נערוך תצפיות ציפורים בפינות יפות ונסתרות ומצוקי בזלת לאורך החופים. המראה של פאפינים צבעוניים עם מקורם המיוחד הוא באמת חוויה בלתי נשכחת ותענוג לעיניים. הפאפין, הנקרא גם תוכי ים, מבלה את רוב חייו בים ומגיע ליבשה כדי לקנן בחודשי האביב ונשאר עד תחילת הסתיו האיסלנדי בחודש ספטמבר. באיסלנד נמצאים כ-60% מהפאפינים האטלנטיים בעולם!
אחר הצהריים נשוב במעבורת אל חופי איסלנד ומיד נמשיך לביקור במפלים המרשימים סלפוס וסליילנד.

מפלי סלפוס וסליילנד

Seljalandsfoss הוא אחד המפלים המפורסמים והקסומים של איסלנד, המורכז מסדרה של מפלים וממוקם בחופה הדרומי של המדינה. המפל המלכותי הזה ידוע בגובהו המרשים של 44 מטרים של מים גועשים ברוחב של כ-100 מטרים, וביופיו המדהים. בקרבת המפל תוכלו לשמוע את שאגת המים הרועמת צוללת לתוך הבריכה למטה, ולראות איך הכוח העצום של המים הזורמים יוצר רסס מרהיב המטיל ערפל מנצנץ, לוכד את אור השמש ויוצר קשתות יפות בימי שמש.
המפל שוכן בין גבעות מתגלגלות וצמחייה ירוקה תוססת, ויוצר רקע ציורי. במהלך חודשי הקיץ, האזור הופך לקסום עוד יותר כאשר פרחי בר פורחים, ומוסיפים פרצי צבע לנוף.

שמורת לנדמנלאוגר: שמורת הסלעים הצבעוניים

לנדמנלאוגר (Landmannalaugar) – “בריכת העם”, הממוקמת בדרום הר הגבוה של איסלנד, היא ארץ פלאות גיאותרמית וגן עדן אמיתי למטיילים, לחובבי טבע ולמי שמחפש נופים ייחודיים. האזור המרוחק ועוצר הנשימה היפה הזה מציע חוויה סוריאליסטית המבטאת את הכוח הגולמי והיופי של הטבע האיסלנדי.

טיול מאורגן לאיסלנד לדתיים
לנדמנלאוגר ידועה בסלעי ריוליט (דומים לגרניט) רב הצבעים, המעיינות החמים הגיאותרמיים ושדות הלבה העצומים. כתוצאה ממרבצי המינרלים השונים בתצורות הסלע, ההרים צבועים בגווני אדום, צהוב, כתום וירוק, ויוצרים פנורמה סוריאליסטית ומהממת.
אחד משיאי לנדמנלאוגר הוא המעיינות החמים הטבעיים, שבהם המבקרים יכולים להירגע ולהתחדש. טבילה במים הגיאותרמיים החמים המוקפים בנופים המלכותיים היא חוויה קסומה באמת, במיוחד לאחר יום של טיולים או סיורים באזור.

בטיול שלנו לאיסלנד נטייל רגלית במסלול הליכה במרכז השמורה.

קרחון ואטנאיוקול, “המפל השחור” והר הגעש הגבוה באיסלנד

קרחון ואטנאיוקול (Vatnajökull), הקרחון הגדול באיסלנד ואחד הגדולים באירופה, הממוקם בדרום-מזרח איסלנד, הוא פלא טבע עוצר נשימה. הקרחון יוצר מראה יפיפה, עם כיפת הקרח האדירה שלו הנוצצת תחת השמש האיסלנדית. הוא מתהדר בתצורות קרח מדהימות, כולל קירות קרח נישאים, סדקים עמוקים ולגונות קרחוניות מלאות ברזי קרח צפים. תצורות קרח אלו משתנות ללא הרף ומציעות הצצה לאופי הדינמי של הקרחונים. פסגתו הגבוהה ביותר של הקרחון נמצאת בפארק הלאומי סקאפטאפל (Skaftafell), שם גם נגיע ל”מפל השחור” (Svartifoss).

טיול מאורגן כשר לאיסלנד לשומרי מסורת
המפל המהפנט ידוע בתצורות עמודי הבזלת הייחודיים שלו. שמו ניתן לו בהשראת עמודי הלבה הכהים המקיפים את המפל, הדומים לצינורות עוגב. עמודי הבזלת המשושים המדהימים הללו, שנוצרו על ידי הלבה המתקררת באיטיות, יוצרים רקע ייחודי למים הזורמים.
היופי המהמם של המפל והנוף הטבעי שמסביבו היוו השראה לאדריכלים ואמנים כאחד. למעשה, עמודי הבזלת האייקוניים שלו שימשו מקור השראה לעיצוב התיאטרון הלאומי ברייקיאוויק ואפילו השראה לכנסיית Hallgrímskirkja המפורסמת.
הר הגעש הגבוה באיסלנד – Öræfajökull – עולה בתוך לגונת הקרחונים יוקולסרלון המדהימה ביופייה. זוהי לגונת הקרחונים הגדולה והעמוקה ביותר באיסלנד, ומעליה מתנשא הר הגעש. הלגונה היא תוצאה של ההפשרה המואצת של קרחון ואטאניוקול, שיצרה קרחונים הצפים באגם בשלל צורות וגדלים. קשה לתאר במילים את הצבעים המיוחדים, את גודל הקרחונים, השקט ואת היופי הנדיר הנשקף לעיני הצופה. זהו אחד מפלאי הטבע של איסלנד.

עם טיולי שי בר אילן באיסלנד אנו נבקר בשלושת האתרים הנדירים האלה ונצא לשיט מלא קסם בסירה אמפיבית, בין הקרחונים הצפים. אם יתמזל מזלנו נוכל לפגוש כלבי ים.

משולש הזהב

בטיול הכשר שלנו לאיסלנד נצא למסלול המפורסם “משולש הזהב”, המקיף כמה מנקודות הציון האייקוניות ביותר של המדינה. מסלול מעגלי זה מאפשר למבקרים לחוות את היופי המגוון ואת המורשת התרבותית העשירה של איסלנד.
נתחיל בגולת הכותרת של המסלול – מפל גולפוס המלכותי. המפל האדיר הזה צולל בשני שלבים לתוך קניון צר, ויוצר תצוגה מרהיבה של מים זורמים. שני אשדי המפל והכוח והיופי העצומים של גולפוס הם באמת מרשימים וניתן להתפעל מהם מנקודות מבט שונות לאורך השביל.
לאחר מכן נגיע לאזור הגיאותרמי גייזר (Geysir) שמתפרץ לגובה רב ונתן את השם לכל הגייזרים באשר הם. באזור זה נראה את הגייזר המפורסם סטרוקור (Strokkur) המתפרץ כל כמה דקות, ויורה עמוד של מים רותחים גבוה באוויר. תתכוננו להתרגש ולתת למצלמות שלכם לעבוד שעות נוספות!
לאחר מכן נגיע אל הנקודה השלישית במסלול – הפארק הלאומי ת’ינגווליר (Thingvellir) שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו. הפארק הוא גם משמעותי מבחינה היסטורית משום ששימש כאתר של הפרלמנט הראשון של איסלנד שנוסד בשנת 930 לספירה. בימים עברו, נציגי השבטים השונים נאספו שם לפגישות תוך שהם ישובים על דרגשי סלע טבעי. במקום זה הם קיבלו החלטות חשובות כמו הנטישה של הדת הפגאנית, הם ניהלו בית משפט וביצעו הוצאות להורג בהתאם.
אתר הפרלמנט הקדום הוא גם פלא גיאולוגי הממוקם על הגבול בין הלוחות הטקטוניים של צפון אמריקה ואירו-אסיה. אנו נלך לאורך בקיע Almannagjá שבו הלוחות היבשתיים מתרחקים לאיטם, ונצפה בבקע סילפרה המדהים, הידוע במים הצלולים שלו. ההליכה בין קירות הבזלת המתנשאים מביאה איתה הבנה עמוקה של הדרמה הטקטונית שאת תוצאותיה כולנן מכירים היטב – ההיפרדות של יבשות אירופה ואמריקה.
משולש הזהב הוא מסע מרתק המציג את פלאי הטבע וההיסטוריים של איסלנד. מהפלאים הגיאולוגיים של הפארק הלאומי ת’ינגווליר ועד ליופי הרועם של מפל גולפוס ולהתפרצויות הנפץ של הגייזרים, מסלול זה מציע הצצה אל הנופים הייחודיים והמרשימים של איסלנד. משולש הזהב הוא חלק חיוני מכל הרפתקה איסלנדית, ומספק חוויה בלתי נשכחת שמבטאת את המהות של המדינה המדהימה הזו.

אגם מיוואטן ו”הטירה השחורה”

מיוואטן (Myvatn) ודימבורגיר (Dimmuborgir) הם שני יעדים הממוקמים בצפון איסלנד, ומציעים שילוב ייחודי של נופים געשיים, פלאים גיאותרמיים ויופי טבעי. אזורים אלה הם יעדים לחובבי טבע, צלמים, ולמי שמחפש חוויה מעולם אחר.
מיוואטן, שפירושו “אגם היתושים” המגיעים לשם בקיץ, הוא אגם שליו וציורי הידוע בשפע של ציפורים. במהלך חודשי הקיץ האגם הופך למקלט למיני ציפורים שונים, ביניהם ברווזים, אווזים וציפורים נודדות נדירות. האגם נוצר לפני 2,300 שנים בעקבות התפרצות געשית שיצרה קבוצות של מכתשים המשתרעות על חופיו וגם בחלק מהאיים שבמרכזו, תופעה הידועה בשם “מכתשים מדומים”.

טיול לאיסלנד כשר לדתיים
אחד משיאי מיוואטן הוא האזור הגיאותרמי. הנוף הסוריאליסטי של האזור מאופיין בסירי בוץ רותחים, פתחי קיטור שורשים ומרבצי מינרלים צבעוניים. כשתשוטטו בארץ הפלאות הגיאותרמית הזו, תרגישו כאילו עליתם על כוכב לכת זר, כשריח הגופרית חודר לאוויר והאדמה פולטת זרם קיטור קבוע.
לאחר הסיור ברגם נצא לדימבורגיר (Dimmuborgir), שמשמעו “הטירה השחורה”. דימבורגיר הוא שדה לבה מהפנט המלא ברשת מורכבת של תצורות סלע נישאות. תצורות הלבה הייחודיות של האזור נראות כמו מבוך של מערות, קשתות ועמודים. ההליכה בנוף המסתורי הזה מרגישה כמו להיכנס לתחום מיתי, שבו פולקלור עתיק ודמיון משתלבים זה בזה. זהו המקום היחיד בעולם בו תצורות לבה ענקיות מזכירות לנו אנשים, חיות, קתדרלות ענקיות, כיד הדמיון הטובה עלינו.
דימבורגיר הינו אחד מהאזורים הפעילים ביותר באיסלנד מבחינה וולקנית. האזור מאכלס גייזרים המפזרים קיטור ועשן שתראו ותשמעו מלפניכם, מצדכם ומאחוריכם… תראו ותשמעו גם מעיינות גופרית רוחשים, בריכות בוץ מבעבעות ושאריות קפואות של התפרצויות וולקניות. זהו גם המקום בו קרום כדור הארץ הוא הדק ביותר בעולם! כאן גם נמצא אחד מאזורי הקינון הגדולים ביותר באירופה של ברווזים, ברבורים, שחפים ולמעלה מ-115 מינים נדירים של עופות מים.
אזור אגם מיוואטן כולו הוכרז כשמורת טבע בשנת 1974 ומאז הפך לאחד מאתרי התיירות המרכזיים והאטרקטיביים באיסלנד.
מיוואטן ודימבורגיר מציעים חוויה ייחודית, מרשימה וסוריאליסטית בצפון איסלנד. מהיופי השליו של אגם של מיוואטן וחיי הציפורים שלו ועד לנופים הסוריאליסטיים של האזור הגיאותרמי ותצורות סלעי הלבה השחורים של דימבורגיר, היעדים האלה יפעילו לכם את כל החושים וישאירו לכם חוויה לכל החיים שלא תמצאו בשום מקום אחר בעולם.

מהמלצות המטיילים שלנו על טיול כשר לאיסלנד לשומרי מסורת

“מסלול הטיול היה מדהים , לרגע הרגשנו על הירח, הטבע הנופים עדיין חרוטים בזיכרוני. מירה (מירה גלבשטיין המדריכה) דאגה למרות הקושי וללא עזרה, בהכנת ארוחות בוקר וערב עשירות ומהנות.”…
יהודית כותא ולאה מקבילי
להמלצה המלאה לחצו>

טיול כשר באיסלנד לשומרי מסורת

“איסלנד – טיול של פעם בחיים… התחלנו את המסע בחצי האי סניפלסנס… הרי בזלת שחורים ומרשימים נישאים מעל פני הים ומושכים אליהם ציפורים רבות, ביניהן גם הציפור הלאומית “פפין”…
ביום שלישי נסענו לצפון איסלנד, לעיר אקוריירי. סיירנו בגן הבוטני ובעיר, ביקרנו בגודאפוס – מפלים מרשימים שמנקזים מים מהמדבר האיסלנדי.
ביום רביעי נסענו לאגם מיוואטן ומשם לדימבורגר – מבוך של סלעים וולקנים בעלי צורות מרשימות. ביקרנו באגני מים רותחים והרי געש, במקום שקליפת כדור הארץ בו היא ככל הנראה הדקה ביותר בעולם. פחדתי שעוד רגע האדמה תפתח את פיה ותבלע אותי, ואחת ולתמיד אפסיק לשאול מהי מָגְמה. ראינו גם את שבר הגבול בין הלוחות הטקטונים של אמריקה ואירופה וביקרנו בתחנת כוח גיאותרמית, שמנצלת את הקיטור הנמצא במעבה האדמה.
משם המשכנו דרומה לאורך הפיורדים המזרחיים… ביקרנו בכפר שבו אספה אישה מבוגרת במשך עשרות שנים אבנים בגדלים שונים ובצבעים שונים וביקרנו גם במוזיאון של לווייתנים. בהמשך הגענו לקרחון סקאפטאפל, הגדול באירופה והלגונה הקרחונית יוקולסרלון שנוצרה ממנו. שטנו בלגונה ברכב אמפיבי (סירה עם גלגלים), וראינו שברי קרח בצורות שונות שנפלו למים – כתוצאה מהתחממות כדור הארץ, מרוחות, מגשם ומקור.
…המשכנו למפל השחור – מפל מרהיב מוקף סלעי בזלת שחורים. שם, במפל סליילנד וסלפוס, אסתרק’ה, שהייתה הכי מבוגרת בטיול ובת דודתה שרה רוזמן מסעד, “עקפו אותי בסיבוב” – אתגרו את עצמן יותר ממני… טיילנו במרכז השמורה, ארץ נופי בראשית עם נביעות רבות. סיימנו ברחצה ב”לגונה הכחולה” – מעינות מים חמים מינרליים הנובעים מהאדמה בטבע הפתוח. זה היה כיף של סיום!!
זה היינו במוזיאון הלאומי שמתאר את כל תופעות הטבע הייחודיות לאיסלנד, ונותן הרגשה כאילו אתה טס לירח. הזוהר הצפוני הוא תופעת טבע המתרחשת בקרבת הקוטב הצפוני, שבה שמי הלילה נצבעים בצבעים שונים…
לסיכום – הטיול היה נפלא! קינחנו במסיבה שכולה הלל ושבח למדריכה שלנו, בלהה רשף, מדריכה מצוינת וגם מנהיגה, ושמנו פעמינו לשדה התעופה והביתה.”
דוד וצילה וגשל

להמלצה המלאה ולהמלצות נוספות של מטיילים לחצו כאן>

 

css.php