טיול ספארי חורף בלפלנד

7 יום

ספארי שלג, מזחלות ותופעות טבע מהפנטות

בטיסה ישירה (סאנדור) לרובניימי – הכל כלול ללא ימים חופשיים, ללא סיורי בחירה
שוו בנפשכם ספארי שלג. דהירה על אופנועי שלג, מזחלות רתומות לכלבי האסקי גדולים וחביבים. שייט בים הבלטי בשוברת קרח. אוסף מרהיב של גלויות מצולמות. זוהי לפלנד! אם אנחנו חוזרים ושומעים על עידן הקרח, זה המקום לראותו מול עינינו ממש.
לפלנד – ארץ הלאפים, או בשפתם – סאמים, נמצאת בחלק הצפוני של 4 מדינות: שבדיה, נורבגיה, פינלנד ורוסיה. בירתה רובניימי והיא שוכנת ממש על קו החוג הארקטי. ברובניימי נמצא גם הארקטיקום – מוזיאון הבנוי בכמעין צינור זכוכית המציג את תולדות תושביה, הלאפים ותרבותם.

לפלנד שוכנת על קו חוג הארקטי ואקלימה בהתאם. רק בדרומה יש צמחיה, יערות צפופים ואילו בצפונה מישורי ענק (טונדרות), אגמים ומקווי מים שקופאים לחלוטין בעונת החורף הממושכת.
היא מרתקת אלפים בכל חורף. ארמונות קרח ונופים עוצרי נשימה ועל פי הפולקלור המקובל, “סנטה קלאוס” הדמות הבדיונית של העולם הנוצרי בחג המולד – מקורו מלפלנד.
זה גם המקום לצפות בתופעת הטבע הידועה בשם Aurora Borealis – הזוהר הצפוני. תהליך מדהים ביופיו בו חלקיקים הזורמים מטה בשדה המגנטי של כדור הארץ מתנגשים במולקולות באוויר, בעיקר בחנקן וחמצן. ההתנגשות משחררת מטענים בצבעים מדהימים ביופיים ובדרך כלל בצבע הירוק. אם יתמזל מזלנו ולא יהיו עננים נוכל לראות תופעה מיוחדת זו..

סגור

מסלול הטיול

שם נתקבל בקבלת פנים אופיינית ונלמד להכיר את דרכי חינוכם והטיפול בהם, לאחר קורס קצר בנהיגת מזחלות נצא לטייל במזחלות הכלבים באזור פראי ומיוחד. תוך כדי נהיגה נחוש כלאפים בני המקום המתמזגים עם הטבע.אין טוב ממשקה חם בתום המסע. משם נמשיך אל חוות איילי הצפון, נלמד להכיר את אורחות חייו ומנהגיו של בעל חיים זה, החי בתנאים קיצוניים. נעבור השתלמות קצרה בנהיגת מזחלות איילים ונערוך הכנה מעשית להסמכה ולקבלת “רישיון נוהג אייל מוסמך”. נאכל ארוחת צהרים קלה במקום. נחזה בטקס פולחני של הרועים והרוכבים המקצועיים המטפלים באיילים. חזרה למלון ארוחת ערב.

סגור

נערוך הפסקת צהרים באחד האגמים הקפואים, נלמד להכיר את שיטות הדייג המיוחדות של בני המקום, ונשתתף בעצמינו בחוויה מיוחדת זו. ארוחת צהרים קלה באזור, נמשיך עם אופנועי השלג נחזור לרובניימי על גבי האופנועים. חזרה למלון. הכנות לקראת שבת תפילת מעריב וסעודת ליל שבת.

סגור

לאחר ערבית והבדלה נאכל ארוחת ערב, ונצא עם מלווי הקבוצות רגלית לאזור חשוך בו נוכל לצפות בתופעה המיוחדת של הזוהר הצפוני בעונה בה הסיכויים הטובים ביותר לחזות בתופעה. (היציאה תהייה בערב זה או בכל ערב אחר בו תנאי מזג האוויר ותחזיות הופעת זוהר צפוני יראו שיש סיכוי לצפייה).

סגור

באחת הנקודות הספינה תיצור “בריכה” בים הקפוא נדומם מנועים ונוכל לרדת לשחייה בתוך המים הקפואים בעזרת חליפות מיוחדות המסופקות ע”י צוות הספינה המיומן. נשוב לעיר קאמי לארוחת צהרים קלה. נמשיך בנסיעה לארמון הקרח אשר נבנה מחדש כל שנה. הארמון מצויד בבר, מסעדה חדרי מלון וכו’. חזרה לרובניימי. ארוחת ערב במלון. בערב הקרנת סרט לכל הקבוצות באולם במלון.

סגור

בתום הביקור ניסע לארוחת צהרים קלה ונמשיך דרומה לעבר פארק חיות הבר ברנואה. הפארק הוקם בשנת 1983 ובו נראה 55 זנים שונים של חיות בר וציפורים החיות בסביבת המחיה הטבעית שלהם. טורפים, יונקים וציפורים מפוזרים לאורך נתיב הביקור המרהיב ביופיו, שאורכו 2,500 מטרים. נראה חיות בר נדירות אשר התאימו עצמן לאקלים הארקטי של לפלנד. נבקר בחנות המפעל של שוקולד “פייזר” המפורסם. נחזור לרוונימי ולאחר אימון והדרכה נצא לנסיעת קרטינג מיוחדת על הקרח. העברה למלון. לאחר ארוחה ערב מסיבת ריקודים בדיסקוטק המלון כולל משקה ראשון (בירה או משקה קל) לקבוצות שלנו בלבד.

סגור
תאריכים ומחירים

תאריכים ומחירים

יציאה
חזרה
ימים
מחיר
תוספת ליחיד
מדריכים
הערות
קובץ להדפסה

מחיר הטיול כולל

* טיסה בינלאומית ישירה, סאנדור כולל מיסי נמל ודלק
* ביטוח נסיעות, בריאות ומטען, בסיסי
* ביטוח אופנועי שלג: נזק שנגרם לאופנועי שלג ההשתתפות העצמית היא על סך 950 יורו, חברת “שי בר אילן” מקטינה את ההשתתפות העצמית לנהג לגובה של עד 200 יורו בלבד ללא תוספת מחיר.
* אוטובוס תיירים מיוחד.
* בית מלון מדרגה ראשונה בחדרים זוגיים עם שירותים צמודים.
* פנסיון מלא כשר. ארוחות ערב במסעדה מקומית כשרה למהדרין באישור ובפיקוח הרב יחזקאל שיינפלד + 6 ארוחות צהריים קלות או כריכים.
* משגיח כשרות
* סיורים וכניסות לאתרים כמתואר במסלול
* השאלת ציוד ארקטי מלא הכולל חליפה, נעליים, כפפות וזוג גרביים.
* נהיגה עצמית על גבי מזחלות ואופנועי שלג כולל קסדות מגן (2 על אופנוע).
* רכיבה עצמית על מזחלות רתומות לכלבי האסקי (2 על מזחלת).
* חוות איילי הצפון כולל “קורס רכיבה”.
* הכפר של “סנטה קלאוס”
* שיט בשוברת הקרח “סמפו”.
* מפלים קפואים.
* קרטינג.
* ארמון הקרח “לומינילה”
* פארק חיות הבר ברנוא.
* מוזיאון ארקטיקום
* במלון: שימוש חופשי בבריכת השחייה והסאוונה
* במלון: ערב דיסקוטק כולל משקה ראשון (בירה או משקה קל)
* ערב הקרנת סרט במלון
* 2 ערבי ריקודים עם תזמורת חיה
* WI FI בשימוש חופשי במלון
* בית כנסת במלון
* ספר תורה
* מדריך ישראלי מקצועי מצוות “שי בר אילן”
* טיפים לנותני השירות בחו”ל

המחיר אינו כולל

* הוצאות אישיות: משקאות המוגשים במהלך הארוחות, כביסה, סרטים בתשלום בחדרים ושרותי חדרים.
* תוספת לשימוש יחיד באופנועי שלג (100 יורו) הזמנה מראש.
* ביטוח ספורט חורף.
* שרותי סבלות.
* טיפ למדריך הישראלי, מומלץ לתת $5 ליום.

כדאי לדעת

ביטוח:
אנו בשי בר אילן מעניקים לכם הטבה – פוליסת ביטוח בריאות ומטען בסיסית הנרכשת קבוצתית. פוליסה זו מכסה אתכם כאנשים בריאים, עד גיל 75. באם אתם לוקחים תרופות כלשהן על בסיס קבוע, סובלים ממחלה כרונית כלשהי, הייתם מאושפזים בחצי השנה האחרונה או שחל לאחרונה שינוי במצב בריאותכם, הנכם נדרשים להרחיב את הפוליסה בכדי שתהיו מכוסים בהתאמה למצבכם. הרחבת הפוליסה היא על אחריותכם האישית בלבד ותיעשה על ידכם ישירות מול חברת הביטוח!
במקרה של הרחבת הביטוח, עלות ההרחבה בלבד תשולם על ידכם ישירות לחברת הביטוח.
הפוליסה (הבסיסית/המורחבת בהתאמה לפי הצורך) מכסה אתכם בדמי ביטול (כמפורט בסעיף תנאי ביטול) גם במקרה שתאלצו לבטל השתתפותכם בטיול מסיבות רפואיות כפי שמפורט בתנאי הפוליסה.
הטבה זו אינה ניתנת להמרה כספית כל שהיא או לזיכוי.
רק בריאות! וזכרו לא לנסוע לחו”ל ללא ביטוח המתאים למצבכם הבריאותי!

תנאי ביטול:
* עד 30 יום לפני היציאה 150 יורו לנוסע.
* מ-30 עד 22 יום לפני הנסיעה 300 יורו לנוסע.
* מ-21 יום ועד 8 ימים ממועד היציאה: 400 יורו לנוסע.
* מ-7 ימים ועד מועד היציאה: דמי ביטול מלאים.

הערות והארות:
* חדרי המלון כולם הם ללא עישון! בהתאם לחוק יוטל קנס של 100 יורו על כל מי שיעשן בחדר.
* הנהיגה באופנועי שלג מחייבת רישיון נהיגה כל שהוא ומותרת מגיל 18 ומעלה בלבד.
* ילדים מתחת לגיל 15 אינם מורשים לנהוג במזחלות הכלבים.
* נוסע שמשקלו פחות מ-45 ק”ג, אינו רשאי לנהוג במזחלת כלבים.
* ילדים מתחת לגיל 13 אינם מורשים לשבת במושב אחורי של אופנועי השלג.
* ילדים שגובהם פחות מ-1.45 מטר אינם מורשים לרדת למים בשוברת הקרח.
* בשל הנחיות בטיחות כל הילדים אשר אינם מורשים לשבת במזחלות כלבים או במושב האחורי של אופנועי שלג ,יורכבו על גבי מזחלה משותפת הנהוגה בידי מדריך מקומי.
* קרטינג, נהיגה מותרת לילדים מעל גובה 1.30 מטר.
* ילדים מתחת ל-1.30 מטר נוהגים במיני קרטינג.
* תכנית הביקורים כפופה ותלויה בתנאי מזג האוויר, ייתכנו שינויים בסדר ימי הפעילויות. ייתכנו שינויים בסדר פעילויות הערב.

css.php