טיול לקולומביה ופנמה סיטי

16 יום

מרחבים טרופיים ירוקים רצועות חוף זהובות פסטיבלים בין הרי האנדים, נהר המגדלנה והחופים הקריביים

קולומביה הממוקמת בצפון-מערב דרום אמריקה, היא המדינה ה-26 בגודלה בעולם והרביעית בגודלה בקרב מדינות דרום אמריקה. זו פנינת תרבות וטבע, שכמעט ואינה נמצאת על מפת התיירות העולמית, אך קסמה הגדול נובע מהגיוון של נופים וגיוון אתני. המערכת הממושכת והמורכבת בין צאצאי השבטים המקוריים, הקולוניאלים הספרדיים, עבדים אפריקאיים ומהגרים מהמאה ה-20 מאירופה ומהמזרח התיכון, יצרו מסורת תרבותית עתיקה ובעלת עניין רב.

הגיוון הגאוגרפי השפיע על התרבות ומראשית התפתחותה היו המרכזים הגדולים, כך גם הערים הקולוניאליות העתיקות והערים של היום, ממוקמים ברמות שבין פסגות האנדים וערי הנמל – לאורך החופים. בין ההרים, ביניהם הרי געש פעילים, שפע של עיירות קטנות וכפרים חקלאיים וציוריים. בקולומביה יש שטחים גדולים של יער גשם אמזוני, שאתרים ארכיאולוגים של תרבויות אינדיאניות קדומות ומסתוריות חבויים בהם. הוסיפו לכל אלה מרחבים טרופיים ירוקים ורצועות חוף זהובות על חופי האוקיינוס השקט ועל חופי הים הקריבי, ותבלו בתבלינים של סצנת מוזיקה וריקודים תוססת ומטבח עשיר במיוחד.
פנמה, מדינה יפהפייה עם אוצרות טבע מדהימים וייחודיים שעדיין לא התגלתה ע”י התיירות ההמונית. החיבור בין מרכז אמריקה לדרום אמריקה גורם לה להיות מגוונת מאוד בכל מה שקשור לבעלי חיים, נופים, חופים, צמחייה ותרבויות. האטרקציה המרכזית היא תעלת פנמה המאפשרת מעבר בין האוקיינוס השקט לאוקיינוס האטלנטי.

סגור

מסלול הטיול

התעלה נחשבת יצירת מופת בכל מונח הנדסי, המקשרת בין שני אוקיינוסים, השקט והאטלנטי. נראה מחזה מרהיב של סכרים ענקיים, ספינות משא ענקיות ועוד. בזכות התעלה, התפתחו קשרים ימיים ומסחריים בכל יבשת אמריקה והכלכלה החלה לשגשג. התעלה חצובה ביבשה וגובהה 26 מטר מעל פני הים. כדי שהספינות יוכלו להיכנס אליה ולצאת ממנה, היה צריך לבנות מערכת מיוחדת של סכרים שתעביר את הספינות בין מפלס הים למפלס התעלה. האניות שמגיעות עוברות בתוך תא מיוחד שמשמש כמו מעלית, ומעביר אותם בצורה בטוחה למפלס התעלה או בחזרה לים. אחרי המעבר שאורך כמה דקות, הספינות יכולות להמשיך בדרכן בלי שום בעיה. נסיים באזור הקוסוואיי, אזור הבילויים החדש והמודרני של העיר.

סגור

בתום הביקור, נחזור לפנמה סיטי ונטייל בקאסקו אנטיגוו, הרובע העתיק של פנמה סיטי. זהו אחד האזורים היפים של העיר אשר נמצא על חצי אי שמשקיף על כל גורדי השחקים. נטייל בסמטאות ציוריות, בין מבנים מיוחדים, מרפסות יפות וצבעים שונים, והכל באווירה קולוניאלית ורגועה.

סגור

היא זכתה ב-2013 בתואר “העיר החדשנית ביותר בעולם” ואכן, היא משנה את פניה בקצב מסחרר. בשנות ה-80 וה-90 היא נודעה כמרכז בינלאומי לסחר בסמים, מקום פעולתו של קרטל הסמים בהנהגתו של פבלו אסקובר, מה שהפך אותה לאחת הערים המסוכנות בעולם. אבל לאחר מותו של אסקובר, ובעיקר מראשית המאה ה 21, ירדה הפשיעה באופן ניכר ובמקביל השקיעה הממשלה בשיפור התשתיות, מערכת החינוך וכד’, ולראיה התואר שבו הקדימה גם את ניו יורק וגם את תל אביב… נצא לסיור בעיר הססגונית, נתרשם מפסלי פרננדו בוטרו יליד העיר שפסליו ניצבים ברחובותיה.

סגור

בוגוטה נוסדה ב-1538 ע”י גונזלו חימנז דה קסאדה ותוך זמן קצר הפכה לאחת הערים המרכזיות של הספרדים הקולוניאליים בדרום אמריקה. העיר מתפתחת במהירות רבה ומשום כך שוכנים זה לצד זה גורדי שחקים מודרניים ובתים קולוניאליים נמוכים. נסייר באזור הקולוניאלי בשכונת קנדלריה. נבקר בכיכר בוליבר, הכיכר המרכזית בבוגוטה הקרויה על שמו של סימון בוליבאר, המשחרר הגדול משלטון הספרדים. כיכר זו היא הלב הפועם של העיר המוקפת במבנים קולוניאליים. נבקר במוזיאון הזהב המציג אוסף מרהיב של אמנות מהתקופה שלפני בוא הספרדים.

סגור

העיירה עצמה נשתמרה מהמאה ה-16 ומזכירה עיירה ישנה מהאגדות, ועל כן מהווה יעד צילומים מועדף לטלנובלות. העיירה הוכרזה כאתר לאומי על מנת לשמר את הארכיטקטורה הייחודית שבה. נראה את פלאסה מאיור, הכיכר המרכזית של העיירה. נתרשם ממוזיאונים ומבנים קולוניאליים.

סגור

נעלה להר מונסרט ברכבל (בהתאם למזג האוויר), לתצפית מרשימה על העיר. נגיע לשדה התעופה ונטוס לקרטחנה, פנינת החוף הקריבי והעיר היפה ביותר בקולומביה – “שער הכניסה” של הספרדים לאמריקה הדרומית. העיר שימשה מאז הקמתה עיר נמל אסטרטגית.

סגור

נשוט בין האיים ונהנה מהשמש, ממי הים הצלולים, מהחופים היפים ומשוניות האלמוגים. נחזור לקרטחנה אחר הצהרים ונסייר ברחובות העיר, שהוכרזה כאתר מורשת עולמית ע”י אונסקו, ואשר שימשה כהשראה לגדול סופריה של קולומביה, גבריאל גרסיה מארקס, זוכה פרס נובל לספרות. נטייל בעיר העתיקה בין כיכרות ציוריות ושוקקות חיים, נלך על חומות העיר מול הים, וניהנה מהאווירה האנושית הייחודית למקום.

סגור

נבקר במצודת סן פליפה שנבנתה במאה ה-80 לזכרו של המשורר מקרטחנה, דון לואיס קרלוס לופז. מיקום המצודה מצביע על ייעודה – להגן על אוצרות העיר מפני שודדי הים והצי האנגלי. נשוטט ונלמד כיצד הוקמה המצודה, נציץ ליסודות ההנדסיים, למנהרות, ולחללים התת קרקעיים ולמעברים הסודיים.בתום הביקורים נחזור למלון. התארגנות לשבת. ארוחת שבת.

סגור
תאריכים ומחירים

תאריכים ומחירים

יציאה
חזרה
ימים
מחיר
תוספת ליחיד
מדריכים
הערות
קובץ להדפסה

מחיר הטיול כולל

*טיסות בינלאומיות  וטיסות פנים, מיסי נמל בינלאומיים.
*בתי מלון מדרגה ראשונה ותיירות טובה.
*ביטוח נסיעות, בריאות  ומטען בסיסי.
*חצי פנסיון כשר + אפשרות להכנת כריכים לצהריים.
*אוטובוס תיירים נוח וממוזג לביצוע תכניות הטיול.
*סיורים וכניסות לאתרים כמצוין בתכנית.
*מדריך מקצועי מצוות “שי בר אילן”.
*מדריכים מקומיים דוברי אנגלית לפי הצורך.

המחיר אינו כולל

*טיפים לנותני שירותים בחו”ל בסך של 140 $
*טיפ למדריך הישראלי (מקובל לתת 5 $ לאדם לכל יום טיול).
*מופעים אשר לא כלולים בתכנית.
*הוצאות בעלות אופי אישי.
*כל מה שלא צוין בסעיף “מחיר הטיול כולל”.

כדאי לדעת

הערות חשובות:
*יתכנו שינויים במסלול הטיול  עקב שינוי בזמני טיסות פנימיות וסיבות אובייקטיביות אחרות.
*בכל מקרה של שינוי, ביטול או תקלה הקשורה בטיסות, שייט או תעבורה תחול האחריות על חברת התעופה או התעבורה.

ביטוח:
אנו בשי בר אילן מעניקים לכם הטבה – פוליסת ביטוח בריאות ומטען בסיסית הנרכשת קבוצתית. פוליסה זו מכסה אתכם כאנשים בריאים, עד גיל 75. באם אתם לוקחים תרופות כלשהן על בסיס קבוע, סובלים ממחלה כרונית כלשהי, הייתם מאושפזים בחצי השנה האחרונה או שחל לאחרונה שינוי במצב בריאותכם, הנכם נדרשים להרחיב את הפוליסה בכדי שתהיו מכוסים בהתאמה למצבכם. הרחבת הפוליסה היא על אחריותכם האישית בלבד ותיעשה על ידכם ישירות מול חברת הביטוח!
במקרה של הרחבת הביטוח, עלות ההרחבה בלבד תשולם על ידכם ישירות לחברת הביטוח.
הפוליסה (הבסיסית/המורחבת בהתאמה לפי הצורך) מכסה אתכם בדמי ביטול (כמפורט בסעיף תנאי ביטול) גם במקרה שתאלצו לבטל השתתפותכם בטיול מסיבות רפואיות כפי שמפורט בתנאי הפוליסה.
הטבה זו אינה ניתנת להמרה כספית כל שהיא או לזיכוי.
רק בריאות! וזכרו לא לנסוע לחו”ל ללא ביטוח המתאים למצבכם הבריאותי!

חשוב לדעת:
* ימי שישי ושבת, ימי חג וחול המועד בארץ, ימי א‘ וחגים בחו”ל אינם נחשבים למניין ימי עבודה
* במקרה של ביטול הטיול מצד הנוסע : במידה והוצאו כרטיסי טיסה כלשהם או ניקנו שירותים נוספים כגון אשרה וכד‘, יתווספו מחיריהן לדמי הביטול.
* על הנוסע מוטלת האחריות להגיע למיפגש הקבוצה ולהתעדכן סופית, בכל השינויים הרבים    המתבצעים במסלול הסופי לאחר עדכון טיסות פנים ושינויי סוכני הנסיעות בחו׳ל. כל מסלול עובר שינויים בהתאם לנ׳ל ובנסיבות שינויי אקלים רציניים או מפגעים ושינויים הכרחיים. אין לנו כסוכני נסיעות שליטה על שינויים רבים המתבקשים בחלוף החודשים הרבים מאז תכנון הטיול המקורי. בכל מקרה שהנוסע ימצא לנכון לבטל ההרשמה לטיול עקב השינויים במסלול.
* בצוע הטיול כפוף לתנאים ואחריות כפי שמופיעים באתר האינטרנט
* יש לוודא שהדרכון תקף ל-6 חודשים לפחות מיום החזרה ארצה.

תנאי ביטול:
* בעת ההרשמה 47 $ דולר אמריקאי לנוסע בגין דמי ביטול אשר ייגבו בכל מקרה.
* מ- 60-30 ימי עבודה טרם היציאה לטיול : 1500$ + 47$ דולר אמריקאי
* מ- 29-14 ימי עבודה טרם היציאה לטיול : 3000$ + 47$ דולר אמריקאי
* פחות מ 13 ימי עבודה טרם היציאה לטיול: 100% דמי ביטול.
* בכל מקרה מהנ”ל דמי הביטול חלים גם על כל העלויות הנלוות כגון ויזה ועוד.
* דמי ביטול בגין טיסות פנים: כל כרטיס טיסה שכורטס, יחולו דמי ביטול מלאים על הנוסע שביטל השתתפותו מכל סיבה שהיא.

 

css.php