טיול לאקוודור, איי גלפגוס ופרו

19 יום

הרי האנדים, יערות הגשם, החופים ואיי גלפגוס

הרפובליקה של אקוודור, על חוף האוקיינוס השקט משתרעת משני צדי קו המשווה שגם נתן לה את שמה. בצפונה קולומביה ובמזרחה ודרומה פרו. בלב האוקיינוס היא כוללת את האי המפורסם גלפאגוס שגם הוא נכלל בשטחה.
המדינה כוללת שלושה אזורים עיקריים. ה”קוסטה” – אזור החוף במערב ובו מרוכזת מרבית האוכלוסייה. ה”סיירה” – אזור ההר במרכז ו”אוריינטה” חלקה המזרחי של המדינה שמצוי באגן הניקוז של נהר האמזונס, מכוסה בצמחיה עבותה וצפופה ומיושב בדלילות בעיקר על ידי שבטים אינדיאנים עתיקים.

העושר הטבעי המרוכז בחלקיה השונים והמרחקים הקצרים ביניהם מרתקים אליה רבבות מטיילים וחובבי טבע והיסטוריה. מזג האוויר שבה הפכפך ובלתי צפוי בשל העובדה שמול חופיה, באוקיינוס השקט נפגשים שני זרמי ים עזים. האחד המגיע מהצפון מביא עמו אויר חמים ואילו אחד מגיע מהדרום – זרם ה”הומבולט” ומביא עמו משבים קרים. התוצאה היא הפרשי טמפרטורה של כ 18 מעלות בין יום ולילה. בעוד בפסגות ההרים תרד הטמפרטורה למינוס 6 יהיה קו החוף נעים ומסביר פנים עם 20 מעלות….
איי גלפאגוס הם קבוצה של איים געשיים (הרי געש שעלו מעל גובה פני הים) כאלף ק”מ מערבית לקו החוף. האיים קנו את מעמדם בעולם בעיקר בעקבות מחקריו של צ’ארלס דארווין בגיבוש תאוריית האבולוציה והברירה הטבעית.
באיים מגוון נרחב של בעלי חיים נדירים ועובדת היותם “ידידותיים” למבקרים מושכת עוד ועוד מטיילים להגיע ולהתרשם ממראה עיניהם..
פני הנוף הפראי, שפע בעלי החיים הנדירים וזרמי הים המקשים על התנועה אל האיים – סייעו לחיזוק מעמדם כמקום נדיר ומיוחד. מי שנתן לאיים את שמם הם דווקא הצבים הענקיים שהשריון על גבם נראה דומה לאוכף ובספרדית “אוכף” הוא “גלפאגוס”…..

סגור

מסלול הטיול

בנוף שולטים ההרים, ומספר הרי געש מושלגים המתנשאים כזקיפים במרחק; העיר עצמה יושבת למרגלות רוקו פאצ‘ינצ‘ה בגובה 4700 מ‘. מבחינה אדריכלית, יש בקיטו אוצרות קולוניאליים לרוב, והבנייה המודרנית בעיר העתיקה נתונה לפיקוח קפדני מאז 1978, אז כלל אונסק”ו את קיטו ברשימת מורשת העולם. לאחר הנחיתה, העברה לבית המלון.

סגור

זהו ההר השני הכי גבוה באקוודור (5897 מטר) והפארק הלאומי הכי פופלרי ובעל הכי הרבה מבקרים באקוודור חוץ מגלפאגוס. ההר נמצא בסופה של שדירת הרי הגעש של אקוודור, סדרה של תשע פסגות וולקניות רצופות עמקים מוריקים מלבלבים, כפרים חקלאיים ואגמים כחולים. בתום הביקור בפארק קוטופקסי נמשיך בדרכינו אל קיטו. נגיע למלון ונתכונן לשבת.

סגור

עם האתרים החשובים בעיר נמנים מונאסטריו דה סן פרנסיסקו מהמאה ה-16, הכנסייה העתיקה ביותר באקוודור; הקתדרלה הסגפנית מהמאה ה-16; סמטת לה רונדה שהשתמרה היטב, אף היא מהתקופה הקולוניאלית; ואל פאנסיו.
הגבעה שנשקף ממנה נוף מרהיב של העיר העתיקה, וניצב בה פסל ענק של מריה הקדושה מקיטו. יש בעיר כמה מוזיאונים מעניינים, כנסיות קולוניאליות וכיכרות מרשימות וגם שוק אינדיאני קטן פתוח, למרגלות אל פאנסיו.
מקום בו עובר קו המשווה, (Museo Etnográfico Mitad del Mundo) מוזיאון אמצע העולם הוא אחת האטרקציות המומלצות לביקור באזור קיטו. המוזיאון כולל הצגת המסורת האינדיאנית של אקוודור, מבנים אותנטיים, טוטמים ופסלים וכן הסבר מדעי להשפעות השמש וכוח המשיכה באזור זה.

סגור

צבי ענק, אריות ים, איגואנות ימיות, ציפורים כחולות רגליים, מנהרות לבה, מכתשים, חופים לבנים, אתרי צלילה מרהיבים ועוד הם רק חלק ממה שיש לפארק הלאומי גלאפאגוס להציע למבקר בו. באיים אין מגוון ביולוגי עצום אך יש בהם מגוון מרשים מאוד בעל מאפיינים היחודיים רק להם (כמו למשל פינגווינים בקו המשווה). בשל העובדה שבעלי החיים במקום חיו מאות אלפי שנים ללא טורפים, הם חסרי כל פחד, מה שמקל על המבקרים באיי גלאפאגוס להתבונן בהם ללא עזרת משקפת ולצלמם מבלי שהם יברחו.

סגור

נבקר בחוות לאמות ואלפאקות Awana Kancha ונקנח בשוק האינדיאני המיוחד בפיסאק. נלון במלון מיוחד בחיק הטבע.

סגור

העיר נחשפה רק בשנת 1911 ע”י החוקר חירם בינגהאם. בערב, נחזור למלון שלנו בחיק הטבע.

סגור

בהגיענו, נעלה לתצפית על העיר המיוחדת המכונה לא פעם “קטמנדו של פרו” בשל היותה מוקד משיכה למטיילים ולתיירים רבים. גם האזור בו היא שוכנת ניתן להקביל להרי ההימלאיה. בערב, נוכל לצאת למופע “הרי האנדים”.

סגור

בהגיענו, נעלה לתצפית על העיר המיוחדת המכונה לא פעם “קטמנדו של פרו”
בשל היותה מוקד משיכה למטיילים ולתיירים רבים. גם האזור בו היא שוכנת ניתן להקביל להרי
ההימלאיה. בערב, נוכל לצאת למופע “הרי האנדים”.

סגור
תאריכים ומחירים

תאריכים ומחירים

יציאה
חזרה
ימים
מחיר
תוספת ליחיד
מדריכים
הערות
קובץ להדפסה

מחיר הטיול כולל

* טיסות בינלאומיות וטיסות פנים
* מיסי נמל בינלאומיים
* שייט באיי גלפאגוס
* ביטוח נסיעות, בריאות ומטען בסיסי
* בתי מלון מדרגה ראשונה ו/או דרגת תיירות טובה
* חצי פנסיון כשר + אפשרות להכנת כריכים לצהריים
* אוטובוס תיירים נוח וממוזג לביצוע תכניות הטיול
* סיורים וכניסות לאתרים כמצוין בתכנית
* מדריך/ה מצוות שי בר אילן
* מדריך מקומי דובר אנגלית

המחיר אינו כולל

* טיפים לנותני השירות בסך $170
* מיסי נמל ביציאה משדה התעופה בקיטו כ-$40 (כפוף לשינויים וכל תוספת למיסים שתחול עד למועד יציאת הטיול)
* מופעים ובילויי ערב שאינם כלולים בתכנית
* הוצאות בעלות אופי אישי
* טיפ למדריך הישראלי (מקובל $5 לאדם לכל יום טיול)

כדאי לדעת

ביטוח
אנו בשי בר אילן כוללים במחיר הטיול פוליסת ביטוח בריאות ומטען ברמה הבסיסית. פוליסה זו מכסה אתכם כאנשים בריאים. באם אתם לוקחים תרופות כלשהן על בסיס קבוע, סובלים ממחלה כרונית כלשהי, הייתם מאושפזים בחצי השנה האחרונה וכדומה, הנכם נדרשים להרחיב את הפוליסה בכדי שתהיו מכוסים בהתאמה למצבכם. הרחבת הפוליסה היא על אחריותכם האישית בלבד ותיעשה ישירות מול חברת הביטוח!
למי שנזקק להרחבה, תקוזז העלות של הפוליסה הבסיסית הכלולה במחיר הטיול מהמחיר שתידרשו לשלם עבור השדרוג לפי מצבכם הבריאותי.
הפוליסה (הבסיסית/המורחבת בהתאמה לפי הצורך) מכסה אתכם בדמי ביטול (כמפורט בסעיף תנאי ביטול) גם במקרה שתאלצו לבטל השתתפותכם מסיבות רפואיות כפי שמפורט בתנאי הפוליסה.
רק בריאות! וזכרו לא לנסוע לחו”ל ללא ביטוח המתאים למצבכם הבריאותי!

חשוב לדעת
* במניין הימים נכללים יום היציאה ויום החזרה.
* מומלץ להצטייד במעילי רוח וגשם וכן ביגוד לא כבד אך מחמם למקומות הגבוהים וההרריים.
* המחירים הנ”ל נכונים ליום פרסום הטיול. כל תוספת עתידית במחירי הטיסות, מיסי נמל או תוספת דלק בטיסות הבינלאומיות ו/ או הפנימיות תחול על הלקוח.
* למארגני הטיול כסוכני נסיעות אין שליטה על שרותי תעופה השונים כגון הזמנות אוכל מיוחד, מושב במטוס, שינוי זמני טיסה או איחור בטיסה. האחריות בנושא היא של חברת התעופה בלבד.
* יש לוודא שהדרכון תקף ל-6 חודשים לפחות.
* יתכנו שינויים במסלול הטיול עקב שינוי בזמני טיסות פנימיות וסיבות אובייקטיביות אחרות.

דמי ביטול
* עד 30 ימי עבודה לפני יציאת הטיול יחויב הנוסע ב-$47 דמי רישום בלבד
* 30-14 ימי עבודה לפני היציאה יחויב הנוסע ב-$500 + $47
* 13-7 ימי עבודה לפני היציאה יחויב הנוסע ב-$1000 + $47
* מ-6 ימי עבודה לפני יציאת הטיול עד למועד היציאה יחויב הנוסע בכל מחיר הטיול כולל כל העלויות הנלוות

* ימי שישי ושבת וימי חג וחול המועד בארץ, וכן ימי א‘ וחגים בחו”ל אינם נחשבים למניין ימי עבודה
* טיסות פנים חובה עלינו להזמין זמן רב מראש. כרטיסי הטיסה אינם ברי החזרה ולכן תתווסף עלותם לדמי הביטול
* המחירים כפופים לשינויים בשערי המטבע, תעריפי הטיסות ושירותי הקרקע

css.php