שייט בפיורדים הנורבגיים

11 יום

במימי הכחול-טורקיז וכתר מצוקי הירוק-חום של הפיורדים הנורבגיים

דמיינו עצמכם עומדים על סיפונה של אוניית התענוגות שלכם, מביטים אל מעמקי מימי הטורקיז הנוצצים של הפיורד, מימין ומשמאל נישאים מצוקי גרניט עצומים מכוסים בחלקם בירוק ועשרות מפלים שוצפים מפסגותיהם.

באופק – *שלוגיות לבנבנות, וקצה-קצהו של קרחון בוהק למרחקים. כל היופי ההדור הזה הוא חלק מהחופשה שלכם בנורבגיה, ארץ הפיורדים, שהיא ללא ספק אחת המדינות היפות בעולם. אין בכך פלא. נורבגיה מעניקה לתייריה עושר בלתי נדלה של תצורות נוף מרהיבות, נדירות ביופיין, אותן יוצרים הפיורדים העמוקים והצרים, בתוכם נפליג.

ואכן, אין דרך טובה יותר לטייל בין הנופים המהממים האלה, אלא דרך הים. אנו בשי בר-אילן מצאנו כי רק כך אפשר לחוש שאנחנו מתמזגים, פשוטו כמשמעו, בנוף המזוכך והצלול הזה. החוויה הזו הופכת לעוצמתית ומרגשת במיוחד בשיט באוניית הפאר  QUEEN VICTORIA- עליה תקראו בהמשך.

זוהי חוויה של התפעמות – אין מילה מדויקת יותר. האונייה שלנו משייטת לאורכם של החופים המפורצים וזרועי האיים ומנווטת את דרכה ממש אל תוככי הפיורדים עם גווני הכחול העמוק ביותר שתראו אי פעם, ועם ההרים הנישאים סביבם, כמו כתר מלכותי בחום-ירוק-לבן.
זהו אכן מסע מרהיב עין ואף מרגש.

אנו עוגנים בנמלים המאפשרים סיורי חוף, שהם עתירי יופי בפני עצמם. העגינה בכל נמל מובילה אותנו הישר אל האטרקציה הייחודית לאותו אזור. בסיורינו אלה, נגלה את נורבגיה המבורכת שחיה בשילוב ובהרמוניה עם הטבע העוטף אותה: הרים גבוהים, יערות עבותים, שדות קרח אינסופיים האופייניים לחוג הארקטי, מפלי מים עצומים ובעיקר כמובן הפיורדים. זהו טיול מלא הוד והתפעלות מפלאי הבריאה.

*שלוגיות – שלולית של שלג השורדת בפסגות ההרים לאחר הפשרת השלגים.

 

 

 

סגור

מסלול הטיול

אניית הפאר  QUEEN VICTORIAהיא מאוניות הקרוז היפות בעולם! האונייה  הושקה בשנת  2007 משקלה 90,000 טון. האונייה הידועה גם בשםQV , הצטרפה ב-2007 לצי האוניות של  CUNARD LINE – חברת ספנות בריטית-אמריקנית, מקבוצתCARNIVAL CRUISES
בפי המומחים, היא מוגדרת כ”אוניית CUNARD אמיתית”, זאת בשל העיצוב המלכותי, חלקו בסגנון ארט דקו, האופייני לאוניות החברה, והמעניק תחושה של סלון בריטי מפואר.

QUEEN VICTORYA היא ללא ספק שילוב מרשים של סטייל ויופי שניתן לדמיין באוניית נוסעים יוקרתית, המשלבת גם מרחב ואווירה עכשווית. אפשר לזהות את  המורשת הבריטית-קלאסית גם באווירה המסוגננת, כולל אוסף היצירות המקוריות והליטוגרפיות של אומנים מובילים בני המאה ה-20, בגלריית האומנות שעל הסיפון.
*12 קומות
*מסעדות וטרקלינים המוקפים נוף פנוראמי
*בוטיק אלגנטי
*מתחם בר
*אולם מופעים משודרג ומעוצב
*חדרים מרווחים ואלגנטיים עם חלון )חדרים עם מרפסות בתוספת תשלום(
*טלוויזיה עם DVD מומלץ בהחלט להביא סרטים מעניינים מהארץ…
בנוסף באנייה: אולם מפואר למופעים , נגני מוסיקה וזמרים ,קזינו , ברים, מסעדות פאר, ספא,
חדר כושר, בריכה וג’קוזי וכמובן צוות בידור הפעיל בכל יום.

סגור

חוץ מתצפיות על הנוף הנהדר (בכול סיפון שתבחרו) אפשר לנצל את הזמן למשחקי סיפון עם השחלת טבעות על עמוד, משחקי קופסה ועוד. טורנירים כאלה נערכים מדי יום, ומקפיצים את התחרותיות והכיף. בערב אפשר לצפות במופעי תיאטרון הרויאל הנהדר.

סגור

נצא לסיור רגלי במרכז היפה של העיר העתיקה, בין בניינים נמוכי קומה ואדומי גגות, אתרי תיירות נודעים כמו “מגדל רוזנקרנץ” המפורסם שנבנה במאה ה-16 ועוד. נמשיך לרובע בריגן העתיק, שהוכרז על ידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמית, המאופיין בבתי העץ הציוריים שלו. בית העץ השמור ביותר ברובע הוא “מוזיאון האנזה “המנציח את חייהם של הסוחרים שהתגוררו במקום. מכאן נמשיך ונטייל באזור הנמל ובשוק הדייגים.

סגור

נעבור בין נופים פראיים ומפל שוצף עם הפסקות במקומות מיוחדים לצילומים. לא פחות  מ-20 מנהרות, שאורכן הכולל יותר מ-6 קילומטרים, נחפרו במהלך סלילת הנתיב המדהים הזה. בתום הנסיעה ברכבת נעלה בחזרה לספינה ונשוט לאורך הפיורדים אורלנדספיורד וסוגנפיורד שהוא הפיורד הארוך (204 ק”מ) והעמוק (מעל 1,300 מ’) ביותר בנורבגיה, והפיורד השני באורכו בעולם כולו.

סגור

ניסע ב”דרך הטרולים”, אשר נפתחה ב-1936 והנחשבת לאחת הדרכים העקלתוניות היפות ביותר בעולם, הרצופה 11 עיקולי דרך בשיפוע של 9%, חלקם כה תלולים וצרים כי נדמה שאין יכולת לעוברם. נחזור לספינה ונשוט לאורך הגיירנגרפיורד, פיורד צר במיוחד, המוקף הרים גבוהים והוא אחד הפיורדים היפים בנורבגיה. בדרך נראה את  האתרים המפורסמים: דאלסניבה, מפלי שבע האחיות ומפלי המניפה.

סגור

נמשיך אל מחוץ לעיר, לאתר האובליסק הארלדסהאוגן – אנדרטה לאומית הממוקמת לפי המסורת במקום קברו של הארלד, המלך הנורבגי הראשון, ומי שאיחד את נורבגיה.

סגור

אפשר כמובן להתפנק בספא הנפלא ועל סיפון 11 אפשר ליהנות גם ממשחק טניס. לחובבי הספרות והספר מומלץ  לבקר בספרייה  המדהימה וכמובן להאזין להרצאות.

סגור

באתר, שלפי ההשערות הוא בן זמנן של הפירמידות הגדולות במצרים והתרבות המינואית בכרתים, נצפה במעגלי האבנים הענקיות במשקל 5 טון כל אחת, הניצבות להן, זקופות וגבוהות, בלבו של אחו ענק המוקף בכרי דשא מוריקים. הכניסה אל המעגל  היא מהכיוון המדויק בו זורחת השמש ב-21 ביוני – היום הארוך ביותר בשנה. אין פלא ששלל תיאוריות נכתבו על סטונהנג’ – מהיותו אתר פולחן דתי הסוגד לשמש ועד להשערה שזהו מתחם לנחיתת חלליות מהעולם החיצון… אבל סטונהנג’ נשאר בלתי מפוענח ואוצר את סוד הקמתו, חידתו ומסתוריותו. אלה לא נפתרו עד עצם היום הזה. עם זאת, סטונהנג’ מהווה עדות מדהימה ליכולת הטכנית של תושבי אנגליה הקדומים ולידע האסטרונומי שלהם. האתר והאזור הקרוב אליו הוספו לרשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק”ו ב-1986.

סגור
תאריכים ומחירים

תאריכים ומחירים

יציאה
חזרה
ימים
מחיר
תוספת ליחיד
מדריכים
הערות
קובץ להדפסה

מחיר הטיול כולל

*טיסה בינלאומית כולל היטלי דלק ומיסים (ניתנים לשינוי)
*אוטובוס ממוזג לכל הסיורים וההעברות על פי התכנית
*סיורים, ביקורים וכניסות לאתרים על פי התכנית
*חצי פנסיון כשר לכל אורך הטיול ואפשרות להכנת כריכים לארוחת הצהריים.
*מדריך טיול מצוות “שי בר-אילן”
*איש לוגיסטיקה וכשרות
*ביטוח נסיעות, בריאות ומטען בסיסי

המחיר אינו כולל

*טיפים לנותני שירותים בחו”ל 80$
*טיפים לנותני שירותים בספינה בלבד כ- 80$ (ישולמו ישירות בספינה)
*הוצאות אישיות כלשהן
*בילויי ערב שאינם נכללים בתכנית המפורטת
*תשר למדריך הישראלי של הטיול – מקובל להעניק  5$ לאדם ליום

כדאי לדעת

ביטוח:
אנו בשי בר אילן מעניקים לכם הטבה – פוליסת ביטוח בריאות ומטען בסיסית הנרכשת קבוצתית. פוליסה זו מכסה אתכם כאנשים בריאים, עד גיל 75. באם אתם לוקחים תרופות כלשהן על בסיס קבוע, סובלים ממחלה כרונית כלשהי, הייתם מאושפזים בחצי השנה האחרונה או שחל לאחרונה שינוי במצב בריאותכם, הנכם נדרשים להרחיב את הפוליסה בכדי שתהיו מכוסים בהתאמה למצבכם. הרחבת הפוליסה היא על אחריותכם האישית בלבד ותיעשה על ידכם ישירות מול חברת הביטוח!
במקרה של הרחבת הביטוח, עלות ההרחבה בלבד תשולם על ידכם ישירות לחברת הביטוח.
הפוליסה (הבסיסית/המורחבת בהתאמה לפי הצורך) מכסה אתכם בדמי ביטול (כמפורט בסעיף תנאי ביטול) גם במקרה שתאלצו לבטל השתתפותכם בטיול מסיבות רפואיות כפי שמפורט בתנאי הפוליסה.
הטבה זו אינה ניתנת להמרה כספית כל שהיא או לזיכוי.

רק בריאות! וזכרו לא לנסוע לחו”ל ללא ביטוח המתאים למצבכם הבריאותי!

תנאי תשלום:
*דמי הרשמה 500$ לאדם
*עד 75 יום לפני הטיול, השלמה ל- 30% מעלות הטיול
*עד 45 יום לפני הטיול, השלמה ל- 100% מעלות הטיול

תנאי ביטול:
*בעת ביטול מכל סיבה שהיא מרגע ההרשמה ועד 90 ימי עבודה  לפני  יציאת הטיול  יחויב הנוסע ב-97 $ דמי רישום בלבד
*בעת ביטול מכל סיבה שהיא מ-89 ימי עבודה ועד 30 ימי עבודה לפני יציאת הטיול יחויב הנוסע ב-1500$ + 47$
*בעת ביטול מכל סיבה שהיא  מ-29 ימי עבודה ועד 11 ימי עבודה לפני יציאת הטיול יחויב הנוסע ב-2500$ + 47$
*בעת ביטול מכל סיבה שהיא מ-10 ימי עבודה לפני יציאת הטיול עד למועד היציאה  יחויב הנוסע בכל מחיר הטיול כולל כל העלויות הנלוות.
* במידה וכורטסו הטיסות, יתווספו מחיריהם לדמי הביטול הנקובים

הערות:
* ימי שישי ושבת, ימי חג וחול המועד בארץ, ימי א‘ וחגים בחו”ל אינם נחשבים למניין ימי עבודה.
* במידה והוצאו כרטיסי טיסה כלשהן או נקנו שירותים נוספים כגון אשרה וכד‘,  יתווספו מחיריהן לדמי הביטול הנקובים לעיל.
* צירוף איש לוגיסטיקה וכשרות מותנה במעל 20 משתתפים.
* בכל מקרה של שינוי, ביטול או תקלה הקשורה לטיסות, לשיט או לתעבורה תחול האחריות על חברת התעופה או התעבורה.
* יתכנו שינויים במסלול הטיול עקב שינוי בזמני טיסות פנימיות וסיבות אובייקטיביות אחרות.
* בצוע הטיול כפוף לתנאים ואחריות כפי שמופיעים באתר האינטרנט
* יש לוודא שהדרכון בתוקף ל-6 חודשים לפחות

שערי מטבע:
בשל השינויים המשמעותיים החלים מדי יום ביומו בשערי המטבע בחו”ל מול הדולר, ואשר גורמים לייקור של השירותים בדולרים, ייערך חישוב מדויק של הטיול לקראת מועד היציאה ומחיר הטיול יעודכן בהתאם. כל תוספת בגין ייקור זה תחול על הלקוח עד לתשלום מלוא מחיר הטיול בפועל

 

 

 




css.php