ספרד, גיברלטר ופורטוגל

16 יום

היסטוריה מפוארת, ארכיטקטורה מרהיבה ונופים עוצרי נשימה

עם שי בר אילן מבקרים במקומות הבאים: ברצלונה, בסאלו, חירונה, גרנדה, קורדובה, גיברלטר, רונדה, סביליה, אוורה, קסטלו דה וידה, בלמונטה, גוארדה, טראנקוסו, טומאר, אובידוש, נאזרה, סינטרה, קשקאיש, אסטוריל, ליסבון.
ספרד מהווה ערב-רב של היסטוריה מפוארת, ארכיטקטורה מרהיבה ונופים עוצרי נשימה וכן תרבות מפותחת של שירה, ריקוד, קולנוע, ציור, ספורט וכמובן בל נשכח את הסמלים המייחדים אותה הלא הם הפלמנקו ומלחמות השוורים. ספרד חולקת את חצי האי האיברי עם פורטוגל והיא מציעה תרבות מגוונת, אשר ניתן לספוג מביקור באתרים ההיסטוריים וארכיאולוגיים מעניינים. כמו כן, המדינה בורכה בנופים מגוונים: יערות סבוכים, ביצות מלח, מישורים ירוקים, מפרצים סלעיים וחופים חוליים לבנים.

 

גיברלטר, חצי אי קטן ממדים, אך “ענק” בהיסטוריה, בגיאולוגיה ובחום יהודי. מושבת כתר בריטית, הממוקמת בדרום חצי האי האיברי, ומהווה שער כניסה הן לאגן הים התיכון וגשר בין יבשת אירופה ואפריקה. למרגלות צוק גיברלטר, מצטופפת אוכלוסייה של כ-300,000 איש בני 16 דתות שונות, ובולטת בהם הנוכחות היהודית החמה והמקרבת. אנו מבקרים בגיברלטר בשבת, מבקרים ומתפללים, יחד עם הקהילה המקומית, בכל בתי הכנסת שבה.

פורטוגל עומדת לבדה, מבודדת מיבשת אירופה ע”י גבולה עם ספרד. מדינה קטנה בעלת מגוון רב: מרצועת חוף מרהיבה לאורך הים האטלנטי אשר לאורכה כפרי דייגים עתיקים דרך רכסי הרים מרשימים, יערות עבותים, כרמים וכפרים קטנים וציוריים לאורך עמק הדורו. היסטוריה, אדריכלות מונומנטאלית ואומנות דתית וחילונית מרשימות באות לידי ביטוי בשרידים העתיקים מן התקופות השונות. כל אלו יוצרים את האווירה הקסומה והמיוחדת בארץ זו. על רקע מגוון מרשים זה נתחקה אחר סיפורם המרתק של יהודים ואנוסי הארץ. טיולנו יתמקד במרכזים יהודיים מן העבר תוך מפגש עם שרידי קהילות יהודיות ואנוסים אשר לאחרונה מצאו את דרכם חזרה לחיק היהדות.

סגור

מסלול הטיול

נראה את כיכר קטלוניה, הכיכר הראשית המפורסמת של העיר. נראה גם את עמוד קולומבוס. זו אנדרטה הנמצאת ליד הנמל אשר נבנתה לכבוד מגלה היבשות, כריסטופר קולומבוס שיצא למסעות בחסות ספרד. נטייל להנאתנו בשדרת רמבלס המפורסמת והתוססת. ובשוק הבוקרייה, הנושק לה. נבקר בבית הכנסת העתיק, המיוחס לרשב”א.

סגור

נטייל בסמטאות הצרות של העיר העתיקה, בעלות האווירה הקסומה וברובע היהודי, ממנו נותרו היום רק שמות רחובות ואוירה מיוחדת. נבקר במוזיאון בו מוצגות מצבות קבורה של יהודים ומודגשים אישי דת ורוח שפעלו בעיר מיוחדת זו.

סגור

נתפעל מחצר האריות וחצר ההדסים, ונזכירם בהקשר מדהים של ר’ שלמה אבן גבירול ושמואל הנגיד, שהיה שר צבא וראש השרים בחצרו של השליט, נתפעל מסגנון הבניה והקישוט, המודחאר, האופייני לתקופה המוסלמית. את ביקורנו בארמון נסיים בהליכה מהנה בגינות הארמון, הג’נחליפה, ונהנה משקשוק המים ומבוסם הצמחייה. בתום הביקור נבקר ברובע המערות אלבאיסין, מקום ריכוז מגוריהם של הצוענים בגרנדה בעבר ואף בהווה. נסייר בעיר שקיבלה את הכינוי “גרנט אל יהוד” – “גרנדה של היהודים”.

סגור

נבקר בכיכרות וברחובות שעדיין נושאים שמות המזכירים את ארץ ישראל, כגון, כיכר טבריה וכיכר יהודה הלוי. נחזה בפסלו של הרמב”ם אשר הוצב על ידי פרנסי העיר לזכר “הנשר הגדול”. ניכנס לבית הכנסת  הנקרא על שמו של הרמב”ם, נטייל לאורך הסמטאות הציוריות והמקושטות בשלל פרחים ונבקר את ה”מסקיטה”, בעבר המסגד הגדול של קורדובה, ונחשב כגדול בעולם, אשר עברה הסבה לקתדראלה של העיר.

סגור

נראה את מושבת הקופים, נסייר ברחובות העיר ו”נספוג” אווירה בריטית השולטת במושבה. במהלך הסיור ניחשף לפן היהודי הייחודי של המקום ונעמוד על ההרמוניה השוררת בין הדתות השונות. בתום הסיור נגיע למלוננו להכנות לקראת שבת.

סגור

אך לא רק מלחמות שוורים ידע המקום. בעיר המדהימה הזאת, היושבת על צוקים תלולים, קיבל ארנסט המינגוויי את ההשראה לספרו “למי צלצלו הפעמונים” על מלחמת האזרחים האיומה בספרד. לאחר הביקור נמשיך לסביליה. עם ההגעה, נבקר במבצר העיר Alcazar ונראה את הקתדראלה המפוארת של סביליה, אחת הגדולות בעולם כולו, ושבה קבור קולומבוס. נמשיך לכיכר אספניה המפוארת ונראה את ביתני המדינות דוברות הספרדית של דרום אמריקה אשר נבנו עבור התערוכה שתוכננה לסוף שנות ה-20. נמשיך עם סיור רגלי ברובע היהודי של העיר Juderia הנקראת היום רובע סנטה קרוז, ונעמוד על השורשים וההיסטוריה היהודית במקום.

סגור

ברובע ז’ודיאריה רוכזה קהילה יהודית ועד היום ניתן למצוא שרידים מהמאה ה-15 וה-16, וסמלים מתקופת האינקוויזיציה בה “אנוסים” רבים עלו על המוקד. בעיר זו שכן מטה האינקוויזיציה של פורטוגל. נטייל בין סמטאותיה, נבקר במקדש דיאנה הרומי.

סגור

כאן בחר נשיא פורטוגל, מריו סוארש, להתנצל בפני העם היהודי על העוול והרצח הנוראים שבני עמו עשו, נטייל בין סמטאות מרוצפות ונשמע על הקהילה שחיה כאן בעבר וקבלה על עצמה את הנצרות על פי צו מלכות. נראה גם את המבצר אשר נתן לעיר את שמה. בתום הסיור ניסע למרוואו עיר המצודה על ראש גבעה ומשם נמשיך לבלמונטה, הבנויה סביב מבצר מן המאה ה-13. העיירה משמרת היטב את תולדות היהודים וחיה בה קהילת אנוסים אשר החליטו, לאחר 500 שנה של שמירת מסורת יהודית בהסתר, לחזור לחיק היהדות בשנות ה- 90 של המאה ה-20.

סגור

נמשיך לגוארדה, לביקור ברובע היהודי, ולהתרשם מהחריטות של צורות שונות על משקופי הבתים. של האנוסים. לאחר מכן ניסע לטראנקוסו, שהיוותה מרכז יהודי חשוב ורם מעלה בימי הביניים, נבקר בבית הכנסת ובמוזאון היהודי החדש שנפתחו בו לאחרונה, ואם יתמזל מזלנו, נפגוש ונכיר יהודים/אנוסים תושבי המקום והסביבה.

סגור

נבקר בבית הכנסת העתיק שנבנה בשנת 1430 ונקרא על שם אברהם זכות אסטרונום ומתמטיקאי, שעל שמו ניתן שם למכתש על הירח. נטייל ברחובות העיירה השקטה, בין בתים עתיקים ואתרי שימור, נעלה ברגל לקומפלקס המרשים מן המאה ה-12 הכולל מבצר – מנזר טמפלרי החולש על העיר. בתום הביקור נשים פעמינו לעבר ליסבון, בירת פורטוגל.

סגור

בתום הביקור נמשיך לעיירת הדייגים נאזארה, השוכנת על צוק מרשים מעל האוקיאנוס השקט. בתום תצפית וסיור בעיר העליונה ובעיר התחתונה, נחזור למלוננו להכנות לשבת.

סגור

נמשיך לאורך החוף לנקודה המערבית ביותר באירופה, קאבו דה רוקה, ונמשיך לקשקאיש, עיירת הקיט היוקרתית ביותר בפורטוגל ונראה את “גרונו של השטן”. ומשם לעיר הנופש אסטוריל, עיירה שבה קזינו, בתי מלון ווילות מפוארות שבהן התגוררו עשירי תבל ומלכים גולים.  בסיום יום גדוש חוויות זה, נחזור למלוננו שבליסבון.

סגור

נראה את מגדל בלם והאנדרטה למגלי פורטוגל. נעפיל למרומי גבעת מבצר סנט ג’ורג’ לתצפית על העיר. נרד בסמטאות המפותלות של רובע אלפמה העתיק הכולל גם את אזור הג’ודריה (רובע היהודים). תם ונשלם טיולינו המרתק. ניסע לנמל התעופה שבליסבון ונטוס חזרה לארץ. נחיתה ביום ה-16.

סגור
תאריכים ומחירים

תאריכים ומחירים

יציאה
חזרה
ימים
מחיר
תוספת ליחיד
מדריכים
הערות
קובץ להדפסה

מחיר הטיול כולל

* טיסה בהתאם למסלול הטיול כולל מיסי הנמל והיטל הדלק נכון לתאריך 1.10.21
* אכסון בבתי מלון דרגת תיירות טובה ו/או ראשונה
* חצי פנסיון לאורך כל הטיול עם אפשרות להכנת כריך לארוחה השלישית
* אוטובוס ממוזג בהתאם לתוכנית הטיול
* ביקורים – סיורים וכניסות לאתרים כמפורט בתכנית
* מדריך ישראלי מצוות שי בר אילן ומדריכים מקומיים דוברי אנגלית
* טיפים לנותני השירותים בחו”ל

המחיר אינו כולל

* ביטוח נסיעות, בריאות ומטען
* טיפ למדריך הישראלי (נהוג לתת 4€ ליום לנוסע)
* הוצאות בעלות אופי אישי כלשהן כגון: משקאות בארוחות, טלפונים וכד‘
* כל שרות שאינו מוזכר ב”מחיר הטיול כולל”

כדאי לדעת

הערות
* ימי שישי ושבת, ימי חג וחול המועד בארץ, ימי א‘ וחגים בחו”ל אינם נחשבים למניין ימי עבודה.
* במידה והוצאו כרטיסי טיסה כלשהן או נקנו שירותים נוספים כגון אשרה וכד‘, יתווספו מחיריהן לדמי הביטול הנקובים לעיל.
* מחיר הטיול מבוסס על מינימום של 25 נוסעים משלמים.
* בכל מקרה של שינוי, ביטול או תקלה הקשורה לטיסות, לשיט או לתעבורה תחול האחריות על חברת התעופה או התעבורה.
* יתכנו שינויים במסלול הטיול עקב שינוי בזמני טיסות וסיבות אובייקטיביות אחרות.
* תנאים ואחריות כפי שמופיעים באתר.
* חשוב לוודא שהדרכון בתוקף ל-6 חודשים לפחות.
* התוכנית מתארת את אתרי הביקור אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים.

תנאי תשלום
• בעת הרשמה –300€ לאדם.
• עד 35 יום לפני היציאה – גמר תשלום.

תנאי ביטול
• מרגע ההרשמה ועד 45 ימי עבודה לפני היציאה – דמי הביטול 47€ לאדם בלבד.
• מ- 44 – 30 ימי עבודה לפני היציאה – 30% ממחיר הטיול.
• מ- 29 – 15 ימי עבודה לפני היציאה – 50% ממחיר הטיול.
• מ- 14 – 8 ימי עבודה לפני היציאה – 75% ממחיר הטיול.
• מ- 7 ימי עבודה עד מועד היציאה – 100% ממחיר הטיול.
* במידה וכורטסו טיסות כלשהן או נקנו שירותים נוספים (ויזה, למשל) יתווספו מחיריהן לדמי הביטול הנקובים.

הערת קורונה: בשל המצב הרגיש בעקבות התפרצות נגיף קורונה, החזר מלא על התשלומים במקרה של ביטול בעקבות התפרצות קורונה במדינת היעד המלווה באזהרה של משרד הבריאות.

css.php