סמינר צ’כיה ויהודיה

8 יום

בהדרכת ד"ר אורית רמון( היסטוריונית) ואדר' רם שואף ( אדריכל שימור)

סמינר מטייל בדגש תיעוד המורשת היהודית במורביה ובוהמיה
תיעוד המורשת התרבותית של קהילות יהודיות ברחבי העולם הפך כבר מזמן עניין לרבים, וכעת, לראשונה, מוצעת נסיעה חווייתית מסוג זה לקהל הלומדים בקורסים השונים של יד יצחק בן צבי.

 

בנסיעה ייחודית זו יבוא לידי ביטוי שילוב חד-פעמי בין עניין מקצועי בהיסטוריה, אדריכלות ותרבות לבין חוויה של התנסות בלתי אמצעית בתיעוד, המעלה לדיון שאלות של זהות וזיכרון.
התכנית כוללת סיור לימודי ייחודי בצ’כיה (ולא רק בפראג) ובאתריה היהודיים, הזוכים בשנים האחרונות לעניין מיוחד, שימור ושיקום על ידי הרשויות הצ’כיות. מיקומה של צ’כיה במרכז אירופה, בין מזרח למערב, יצר בה מציאות מיוחדת מבחינה פוליטית ותרבותית, באזורים אלו חיו בכפיפה אחת בני דתות ולאומים שונים ובמסגרת הסיור המוצע נעסוק בקהילות תרבותיות אלה וביחסי הגומלין שבינן לבין הקהילה היהודית. בנוסף, נתנסה בתיעוד בית כנסת ובית קברות יהודיים ונפגש עם נציגי הקהילות היהודיות, המקיימות עד היום מפגש תרבותי מעניין עם סביבתן.

סגור

מסלול הטיול

נסייר על גשר האבן מעל נהר האוטווה – העתיק ביותר בצ’כיה אשר ניבנה 100 שנים לפני גשר קרל ברחוב היהודים ובכיכר העיר העתיקה. נעבור דרך אחת מהטירות שצ’כיה מפורסמת בהן כל כך   טירת Hluboka.      לאחר ביקור בטירה נמשיך אל Ceske Budejovice   עיר בה הכיכר הגדולה ביותר במזרח אירופה ובמרכזה מזרקה עם דמותו של שמשון המקראי מסביב לכיכר מבנים מכל סגנונות הבניה. בצ’סקה בודיוביצה נלון.

סגור

נמשיך  אל אגם    Lipno  טיול בחיק הטבע, טיילת לאורך האגם, סיור ביער ותצפית על מקורות נהר הוולטבה.  נחזור ללינה בצ’סקה בודיוביצה. לאחר ארוחת הערב תינתן הרצאה קצרה על תיעוד בתי כנסת. הרצאה זו תהיה מבוא לתרגיל התיעוד שיערך למחרת היום בטרביץ.

סגור

משם אל העיר Trebic, נבקר בבית הכנסת מהמאה ה-16 – בית הכנסת “האחורי” בו נמצא דגם משוחזר של הרובע היהודי מהמאה ה-18.  נצעד ברחובות השכונה היהודית שבה, על כל בית יש ציון מי גר בבית זה.  גם אתר זה הוכרז ידי אונסקו כאתר מורשת עולמי.  בטרביץ’ נתנסה בתיעוד בית כנסת ושכונה יהודית. נגיע אל ברנו בה נשהה בשבת. ארוחת שבת, מפגש עם נציגי קהילת ברנו בבית הכנסת, ולינה בברנו

סגור

למעוניינים, אחר הצהריים יתקיים למעוניינים סיור לאתר ‘קרב שלושת הקיסרים’ באוסטרליץ (Slavkov). לאחר ארוחת הערב תינתן הרצאה על תיעוד בתי קברות. הרצאה זו תהיה מבוא לתרגיל התיעוד שיערך ביום הבא בבית הקברות במיקולוב

סגור

במיקולוב נתנסה בתיעוד אחד מבתי הקברות המעניינים בצ’כיה ובכלל.  נסייר בעיר ובבית הכנסת. נמשיך את היום במערת ‘מצוכה’ (Macocha), מערה קרסטית הטובלת ביער וצומח מצוקים. נמשיך אל בוסקוביצה (Boskovice), אחת העיירות היפות בצ’כיה, שהשכונה היהודית  בה, על כל מרכיביה, שמורה כמונומנט תרבות לאומי. נמשיך אל Pardubice  בה נלון

סגור

נמשיך אל Hradec Kralove הבנויה בסגנון קוביסטי. משם נמשיך אל גן העדן הצ’כי (Česky Raj) לסיור רגלי קצר באזור צוקים העשויים אבן חול וטובלים ביער מרשים.
לינה – פראג

סגור

בדרכנו חזרה לפראג נבקר בטרזינשטאט – ה’גטו לדוגמא’ שהקימו הגרמנים על אדמת צ’כיה. לינה – פראג

סגור

נסיים בביקור במצודה של פראג, הארמון וקתדרלת סנט ויטוס. מרחבת הארמון נצפה על המראה המרהיב של הגגות והצריחים של פראג. בתום סיורנו,  נצא  אל נמל התעופה לטיסתנו חזרה הביתה.

סגור
תאריכים ומחירים

תאריכים ומחירים

יציאה
חזרה
ימים
מחיר
תוספת ליחיד
מדריכים
הערות
קובץ להדפסה

מחיר הטיול כולל

*טיסה לפראג וחזרה כולל מיסי נמל, ביטחון ודלק. (הטיסות בהלוך בוקר מוקדם  חזור בערב)
*7 לילות בבתי מלון בדרגת תיירות טובה.
*אוטובוס תיירים צמוד על פי התכנית.
*ארוחות בוקר במלונות.
*ארוחות ערב: במלונות / מסעדות
*לאוכלי כשר – בפראג וברנו- אוכל מהקהילה/מסעדה כשרה, ביתר המקומות ארוחות על בסיס דגים.
*בקבוק מים מינרליים ליום לנוסע.
*כניסות לאתרים המצוינים בתוכנית.
*מדריך מקומי דובר עברית.
*מדריכים ד”ר אורית רמון ואדריכל רם שואף
*מלווה מטעם יד בן צבי
*ערכות שמע אישיות.
*ערב פולקלור צ’כי.

המחיר אינו כולל

*כל מה שאינו מצוין בסעיף המחיר כולל
*ביטוח מכל סוג שהוא. על הנוסע לעשות ביטוח בריאות ומטען. הביטוח הינו חובה! החברה אינה אחראית לכל נזק שייגרם למטייל במהלך הטיול.
*טיפים לנותני השירותים בחול- 40 יורו לנוסע.
*טיפים למדריכים הישראליים.
*הוצאות אישיות וכל מה שאינו כלול בסעיף המחיר כולל

כדאי לדעת

תנאי ביטול:
*עד 30 ימי עבודה לפני יציאת הטיול יחויב הנוסע ב- 47 יורו
*מ 14-29 ימי עבודה לפני יציאת הטיול יחויב הנוסע ב 50% -ממחיר הטיול
*מ  7-13  ימי עבודה יחויב הנוסע ב – 75%ממחיר הטיול
*מ 6 ימי עבודה יחויב הנוסע ב- 100% דמי ביטול.
חובה על הנוסע לוודא שהדרכון בתוקף ל 6 חדשים לפחות מיום יציאת הטיול

css.php