טיול לקובה וגווטאמלה

17 יום

שילוב מנצח של תרבות ונוף אנושי עם טבע פורץ גבולות

קובה וגואטמלה הם שניים מיעדי החובה שבמרכז אמריקה. בביקור בקובה, האי הטרופי הגדול מבין האיים הקריביים, נחוש איך החיים נראו בשנות החמישים.

מכוניות מפוארות מאותה התקופה, בתים שבעבר היו מפוארים והיום מתפוררים, הסיגארים- הסמל המסחרי של קובה, הרום הקובני המפורסם, מוסיקת הסלסה הבוקעת מכל מקום. זו אחת המדינות המרתקות והצבעוניות בעולם.
גווטאמלה, היפהפיה והצבעונית, משלבת בין התרבות העשירה וההיסטוריה של בני המאיה, לבין אתרי טבע מרהיבים הכוללים הרי געש פעילים, נופים ירוקים עוצרי נשימה. נטייל בין הריסות טיקאל, אחד מהאתרים הארכיאולוגיים המרשימים של בני המאיה, נשוט על הריו דולסה, הנהר העצום הנמצא באזור טרופי מקסים. לא נפסח על ביקור באזור אגם אטיטלן.

סגור

מסלול הטיול

נבקר גם בבית גידול לתנינים. בתום הביקור ניסע לסנטה קלרה, אחת הערים הגדולות ביותר בקובה בעלת ערך חשוב במהפכה הקובנית והיא הייתה לאחד מסמליה הגדולים והחשובים של המהפכה הקובנית של שנות השישים במאה העשרים. העיר נבחרה להיות למקום קבורתו של צ’ה גווארה. נצפה על אתר ההנצחה לגיבור הלאומי הכולל חפצים שונים מחייו ומתעד את פועלו של גיבור המהפכה ואת הקרב שהתקיים בסנטה קלרה. נעצור בבית קברות יהודי קטן, הכולל גם אנדרטה לזכר יהודי אירופה שנספו בשואה. בתום הביקור נמשיך לטרינידד, אחת הערים הראשונות שקמו בקובה ומיקומה המרכזי הפך אותה לאחת החשובות שבהן.

סגור

עם הגיענו לבריכה הכחולה נצא לטיול רגלי בדרך יפה עד שנגיע לאגם. נצפה ונהנה ממערכת החי והצומח של נהר ה”גונאייארה”. בתום הביקור נחזור לטרינידד ונערוך סיור באחת הערים הראשונות שנוסדו בקריביים. נערוך סיור רגלי בסמטאות העיר העתיקה המרוצפת בחלוקי נחל, נגיע לפלאסה מיור, מרכזה ההיסטורי של העיר המוקפת מבנים מהמאות ה-18 וה-19, שרובם משמשים כיום כמוזיאונים. נבקר במוזיאון הרומנטיקה, ובפאלאסיו קאנטרו שבו המוזיאון לתולדות העיר שם נטפס למרפסת תצפית על העיר. במידה והזמן יאפשר נבקר במוזיאון לחקר המערות השוכן בתוך מערה גדולה ובאולם הפנינים שבו.

סגור

העיר אשר התגלתה ע”י מתיישב צרפתי שהגיע מלואיזיאנה ב-1819, ממוקמת במפרץ יפהפה בצד הדרומי של חופי קובה. נערוך סיור פנורמי ונמשיך להוואנה עיר הבירה של קובה שהוכרזה ע”י אונסקו כאתר לשימור ובה מעל 2 מיליון תושבים.

סגור

המחוז מתהדר בהרים תלולים – המשבצים בתוכם עמקים פוריים שם גדלים מטעי הטבק. נבקר בבית גידול הטבק ונלמד על התעשייה הזו, כמובן שנעצור לתצפית וצילומים מעל העמק המרהיב. בהמשך נבקר במערה אינדיאנית בשילוב של שייט (השייט בתוך המערה). בהמשכו של היום נבקר ב-Mural De La Prehistoria צוק המתנשא לגובה של 617 מ’ ועליו ציור ענק של מפלצת-ם דינוזאור שצויר בשנת 1961 ע”י האומן הקובני לוביגילדו גונזלס מוריליו, ציור באורך של 120 מ’ ציור המסמל את התפתחות האנושות.

סגור

נבקר בכפר הדייגים הקטן, קוהימאר, המזוהה יותר מכל עם הסופר המפורסם. זהו גם המקום שבהשראתו הוא כתב את יצירת המופת “הזקן והים” שזיכתה אותו בפרס נובל הכפר כולו מעוצב בדמותו של המינגווי עם פסלים שמוצבים ברחבי הכפר וחנויות שקרויות על שמו. המינגווי עיגן בכפר את סירתו האהובה “פילאר”. כשחלה והחליט לחזור לארצות הברית הוריש את כל רכושו לרפובליקה של קובה. נחזור להוואנה ונסייר בהוואנה החדשה באוניברסיטה בכיכר המהפכה ובבית הכנסת המקומי. כמו כן נבקר במוזיאון הרום. בתום הסיור נחזור לבית המלון להתארגנות לשבת. ארוחת שבת.

סגור

בנוסף לאנדרטאות ולמבצרים כל הבניינים פה עתיקים, משוקמים (הרבה בזכות אונסק”ו) ומדהימים ביופיים, ארכיטקטורה מרשימה, לכל אחד צבע אחר, חלקם ורודים, חלקם צהובים, כחולים ויש גם כאלו שלא נצבעו מעולם. נראה את הבארים בהם ישב הסופר ארנסט המינגווי ונשמע את המוסיקה הקובנית, נהנה בשוק האומנים המציעים ציורים ועבודות יד. נבקר בפאלאסיו דה לוס קפיטנס חנרלס. ארמון זה הוא אחד המבנים המרשימים והמפוארים בכל קובה אשר שימש בעבר כמעונו הרשמי של מושל קובה הספרדי, אחר כך כמעונו של המושל הצבאי של ארה”ב, אחר כך כארמון נשיאותי, בית העירייה, וכעת הוא המוזיאון העירוני. נמשיך לביקור במבצר העתיק המשקיף על הוואנה.

סגור

אלפי מבנים עוצרי נשימה, שרידי העיר המפוארת שהוקמה בסביבות 700 לפנה”ס, וננטשה באורח מסתורי 1600 שנה מאוחר יותר. ייחודו של האתר הוא בחיי הג’ונגל העשירים שיפגישו אתכם עם כ-300 מיני ציפורים, קופים, עכבישי ענק, מיני יונקים וזוחלים רבים, ואינספור סוגי צמחייה מרהיבים. פירוש השם טיקאל בשפת המאיה המקומית, היא “עיר הקולות” שכן גם הקולות של החיות נשמעות מעל וגם בשל המבנים המיוחדים שנבנו בצורה אדריכלית מתוחכמת ומעניינת. בתום הביקור, ניסע למלוננו שבפלורס.

סגור

המבצר נכבש, נהרס ושופץ פעמים רבות עד תום האיום הפיראטי במאה ה-18. בתום הביקור ניסע לליבנגסטון, עיירה של בני הגריפונה, שהם צאצאים של עבדים שהובאו לגואטמלה ע”י הבריטים. ליבינגסטון ממוקמת בפתח נהר הריו דולצ’ה אשר אורכו כ-40 קילומטר. נשוט על ה”נהר המתוק” על שם מימיו המתוקים, בשייט מהיפים במרכז אמריקה.

סגור

בסמוך לכפר המוקף יער טרופי ומטעי בננות, נמצא אתר העתיקות, המכיל את לוחות האבן הכתובים הגדולים ביותר, הקשורים לתרבות המאיה, אשר נתגלו אי פעם. בתום הביקור ניסע לאנטיגואה אשר הוכרזה ב-1979 כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק”ו.

סגור

נראה נחלים ומפלים, בעלי חיים רבים וחוות פרפרים אחת ובה צמחים מכל הסוגים, פרחים מכל הצבעים והמון פרפרים מדהימים ביופיים. המעוניינים יוכלו לרדת חזרה באומגה היורדת בזיג זג לאורך כל השמורה בין הר להר בין הוואדי הירוק שמלא בצמחייה מרהיבה. נמשיך לביקור בשוק גואטמלי אמיתי. בתום הביקור, נחזור למלון להכנות לשבת. ארוחת שבת.

סגור

נשוט באגם אטיטלן הנחשב לאגם העמוק ביותר במרכז אמריקה, מוקף מדרונות תלולים ומדרום לו שוכנים שלושה הרי געש – אטיטלן (Atitlán), סן פדרו (San Pedro) וטולימן (Tolimán). הכפר המקסים, סנטיאגו אטיטלן, הוא הגדול בכפרים המקיפים את האגם. נטייל בסמטאות הכפר ונבקר בשוק המקומי. נראה את בני הכפר הלבושים בלבוש מסורתי צבעוני ומרשים. נמשיך לכפר סן פדרו לה לגונה, הפופולארי בקרב המטיילים הישראלים.

סגור
תאריכים ומחירים

תאריכים ומחירים

יציאה
חזרה
ימים
מחיר
תוספת ליחיד
מדריכים
הערות
קובץ להדפסה

מחיר הטיול כולל

*טיסות בין לאומיות הלוך ושוב וטיסות פנים
*מיסי נמל ודלק נכון לתאריך 1/9/18
*אכסון בבתי מלון תיירות טובה ו/או דרגה ראשונה
*ביטוח נסיעות, בריאות ומטען בסיסי
*חצי פנסיון: ארוחת בוקר כשרה + מצרכים להכנת כריכים לצהריים וארוחת ערב חמה.
*אוטובוס תיירים נוח ממוזג לביצוע תכנית הטיול
*סיורים בהתאם לתוכנית הטיול
*מדריך מקומי דובר אנגלית
*דמי כניסה לאתרים השונים המופיעים בתוכנית הטיול
*מדריך מצוות שי בר אילן

המחיר אינו כולל

*טיפים לנותני השירות בחו”ל בסך $140 לאדם
*הוצאת אשרה-ויזה לקובה בסך $85
*טיפ למדריך הישראלי (מקובל $5 לאדם לכל יום טיול)
*מיסי נמל בחו”ל (שישולמו ישירות בחו”ל)
*מופעים שלא כלולים בתכנית
*הוצאות בעלות אופי אישי
*כל מה שלא צוין בסעיף “המחיר כולל”

כדאי לדעת

ביטוח:
אנו בשי בר אילן כוללים במחיר הטיול פוליסת ביטוח בריאות ומטען ברמה הבסיסית. פוליסה זו מכסה אתכם כאנשים בריאים. באם אתם לוקחים תרופות כלשהן על בסיס קבוע, סובלים ממחלה כרונית כלשהי, הייתם מאושפזים בחצי השנה האחרונה וכדומה, הנכם נדרשים להרחיב את הפוליסה בכדי שתהיו מכוסים בהתאמה למצבכם. הרחבת הפוליסה היא על אחריותכם האישית בלבד ותיעשה ישירות מול חברת הביטוח!

למי שנזקק להרחבה, תקוזז העלות של הפוליסה הבסיסית הכלולה במחיר הטיול מהמחיר שתידרשו לשלם עבור השדרוג לפי מצבכם הבריאותי.
הפוליסה (הבסיסית/המורחבת בהתאמה לפי הצורך) מכסה אתכם בדמי ביטול (כמפורט בסעיף תנאי ביטול) גם במקרה שתאלצו לבטל השתתפותכם מסיבות רפואיות כפי שמפורט בתנאי הפוליסה.

רק בריאות! וזכרו לא לנסוע לחו”ל ללא ביטוח המתאים למצבכם הבריאותי!

חשוב לדעת:
* ימי שישי ושבת, ימי חג וחול המועד בארץ, ימי א‘ וחגים בחו”ל אינם נחשבים למניין ימי עבודה
* במידה והוצאו כרטיסי טיסה כלשהן או נקנו שירותים נוספים כגון אשרה וכד‘, יתווספו מחיריהן לדמי הביטול הנקובים לעיל
* מחיר הטיול מבוסס על מינימום של 25 נוסעים משלמים
* על הנוסע מוטלת האחריות להגיע למפגש הקבוצה ולהתעדכן סופית, בכל השינויים הרבים המתבצעים במסלול הסופי לאחר עדכון טיסות פנים ושינויי סוכני הנסיעות בחו”ל. כל מסלול עובר שינויים בהתאם לנ”ל ובנסיבות שינויי אקלים רציניים או מפגעים ושינויים הכרחיים. אין לנו כסוכני נסיעות שליטה על שינויים רבים המתבקשים בחלוף החודשים הרבים מאז תכנון הטיול המקורי. בכל מקרה שהנוסע ימצא לנכון לבטל ההרשמה לטיול עקב השינויים במסלול, יוחזר לנוסע כל כספו.
* ביצוע הטיול כפוף לתנאים ואחריות כפי שמופיעים באתר האינטרנט
* יש לוודא שהדרכון תקף ל-6 חודשים לפחות
* יתכנו שינויים במסלול הטיול עקב שינוי בזמני טיסות פנימיות וסיבות אובייקטיביות אחרות

 

css.php