מטיילים כותבים על המזרח הרחוק

טיול לסין בהדרכת שמעון עטר, אפריל-מאי 2013

טיול לסין

3/6/2013

לכבוד
שי בר-אילן

שלום רב,
ברצוני להעלות על נס את הטיול המרתק והמופלא לסין באפריל-מאי 2013 בהדרכתו של שמעון עטר, המדריך בהא הידיעה הראוי לכל שבח. גילוי נאות, שמעון הוא חבר ותיק, וזו לנו הפעם החמישית שאנו מצטרפים לטיוליו, על אף שאיננו נמנים עם שומרי המסורת. זאת משום שחלק גדול מהצלחת הטיול (כל טיול) אנו זוקפים לזכותו.
הטיול לסין היה מאורגן למופת. התוכנית הייתה מצוינת: מקיפה ומגוונת והמימוש לעילא ולעילא. כל מה שהופיע בתוכנית התבצע במלואו וללא דופי. האתרים שנבחרו והפעילות בהם היו ראויים ביותר והמופעים – מעוררי התפעלות ועוצרי נשימה. כמו כן מן הראוי לציין את רמת השירות הגבוהה שנהנינו ממנה לאורך הטיול כולו, החל בבתי המלון הטובים, דרך הטיפול המפנק במזוודות, כולל בטיסות הפנימיות, וכלה בארוחות המעולות והמזון שהיה עשיר ובשפע.
שמעון הניחן בתכונות מנהיגות יוצאות דופן הצליח מיד לגבש את הקבוצה הגדולה ליחידה אחת שתפקדה היטב, הקפידה על לוח זמנים ופעלה על פי כל העקרונות המקובלים בטיול קבוצתי ומעבר לכך, באווירה נעימה וחברית, בצחוק בלתי פוסק וביצירת הווי משותף.
שמעון הוכיח בקיאות רבה בכל הנוגע לאתרי הטיות מבחינה גיאוגרפית, היסטורית, פוליטית, דמוגרפית, תרבותית, אמנותית, דתית ועוד, והיה נלהב להעניק מאוצרות ידיעותיו, להעשיר את מושגינו ולרתק אותנו במידע, בהסברים ובסיפורים. מן הראוי לציין באופן מיוחד את השקעתו הרבה לקראת הנסיעה, שבאה לידי ביטוי בהכנת חוברת מרהיבה שכללה חומרים מאירי עיניים רבים, שתרמו להבנת העולם שהתגלה לעינינו והעמיקו את החוויה. כל אלה הפכו את הטיול לסיור לימודי מעניין ומרחיב אופקים. בנוסף לכך הכין מראש שירונים כדי להנעים את הנסיעות הממושכות.
מעל לכל יש לציין את יחסו האנושי והתייחסותו האכפתית לכל אחד מחברי הקבוצה, תוך שימת לב לבעיות ולקשיים, הפניית אוזן קשבת, לב פתוח ונכונות לעזור. מדריך כמו שמעון הוא נכס, המבטיח הצלחה מרבית לכל טיול.
אנו מודים לכם על תרומתכם לארגון הטיול ומקווים שתמשיכו להוציא טיולים מוצלחים ומהנים רבים.

בברכה,
גניה חביב-נדן

צור קשר חזרה לדף הבית להמלצות מטיילים נוספות
css.php